
Preuzeto sa: Blic.rs
U prvom mesecu prodaje u Italiji “fijat 500L” zauzeo je 26. mesto najprodavanijih modela. U Italiji je tokom septembra prodato 938 primeraka “fijata 500L”, iako je ovo tržište u padu, jer je broj prodatih novih automobila smanjen za 25 odsto u odnosu na septembar 2011.
Kragujevački “fića” našao se na listi najprodavanijih automobila u Italiji ispred modela kao što su “audi A4”, “nisan džuk”, “folksvagen pasat”, “BMW 3”, “dačija daster”...
Komentarišući izjave ekonomiste Stojana Stamenkovića da će “Fijat” u Kragujevcu ponovo početi proizvodnju “punta” jer je tražnja za modelom “500L” nedovoljna, Aleksandar Ljubić, državni sekretar Ministarstva finansija, rekao je da će se “punto” proizvoditi zato što je “Fijat” odlučio da ponudi jeftiniji model kupcima u Srbiji, a ne zbog slabe tražnje za modelom “500L”.
Ljubić je rekao da su iz “Fijata” dobili informaciju da je prodaja modela “500L” iznad očekivanja, i dodao da je taj model za sada samo na srpskom i italijanskom tržištu, a očekuje se na francuskom i nemačkom, kao i na američkom tržištu.
Kompletran članak na sajtu Blic.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
Zar je manje od 1000 automobila i 26. mesto u zemlji Fiata razlog za slavlje? Ako su samo toliko prodali u prvom mesecu, šta ih tek čeka u drugom, trećem,...
@Predrag
nikad prodaja nije najbolja u prvom mesecu, sto si takav? :)
carobnjak
Kako nije? Pa tada je najveća navala! ;) Ljubitelji su ga sa nestrpljenjem očekivali, ali nema ih baš puno...
1.000 x 15.500€ = 15.500.000€
I koliko Srbija dobija od toga? 33% ?
Ovako Dinkić računa, a treba da oduzme vrednost prvobitno uvezenih delova, zar ne?
Nije Srbija izvezla 15.500€
Nego 15.500€ - cena uvezenih delova!
Da dodam u vezi utisaka o njemu sa sajma:
Ova bela boja je potpuni promasaj! Pored srbrene, crne i tamnosive(najbolje!)...
carobnjak
Isporuke i narudžbine će da se ispuvaju kao balon nakon što isporuče tih 17.000.
@ Predrag
Nisi u pravu. Svaki proizvod ima svoj životni ciklus, rođenje, pubertet, zrelost i odumiranje.
Ekspanzija dolazi obično nakon 2 godine prodaje, kada se tržište upozna sa proizvodom, kada se pročuje dobar/loš glas itd...
@Predrag
tako ce proci i Rapid ako mu ne spuste cenu na 10 hiljada...
prvih par meseci novog auta na trzistu je prodaja uvek niska jer je i ponuda limitirana. svaki fiatov salon u italiji verovatno nema vise od 2-3 500l, a moze se desiti da veliki broj kupaca ne zeli nijedan od ta 2-3 vec neku specificnu verziju sa specificnom opremom, i cekaju da bas takav model stigne
carobnjak
Izgleda kao zamrzivač, naslednik Stila zamrzivača. Poslao sam ti jednu opasnu ;)
@ Predrag
A zašto je tako? Pa proizvod kad se pojavi košta najviše, a niko ne zna kakav je, kasnije cena pada, pa se već dokazan prodaje masovno, pa drži neki ustaljeni nivo potražnje, sve dok ne zastari,a onda se preostale količine rasprodaju.
Pogledaj samo Focus za 9.999 i SX4
Dejan L
Kod Fiata faza upoznavanja najčešće traje do odumiranja :))
@ carobnjak
Pa eksperti kažu da se auto srednje cenovne vrednosti oko 20.000€ (aj' mi sad ti objasni kako je to srenja cenovna vrednost, kad ima i vozila od 300.000€) isplati nakon 300.000 kom.
Mislim da će Fijat sa 500L u budućih 6 godina prodati oko 400.000 komada, jer je konkurencija u toj klasi ogromna
@ carobnjak
Focus je pre god dana koštao 9.999€, sećaš se, kao sada SX4. Kapiraš?
@Dejan L
pa kakve veze ima prosla godina sa ovom, sad je novi Fokus a on je 11990...
I još nešto, u Britaniji 30% prodaje čine automobili B klase u cenovnom rangu 10.000 funti.
Svaki treći auto prodat u Britaniji je B klase!
Dok je svaki peti C klase (20%), kažu podaci o prodaji iz 2011.
@Dejan L
koji eksperti? Isti oni koji su podelili marke po klasama pa sad ne mozes da ih nadjes ili...?
@ carobnjak
Govorim o životnom ciklusu 1 modela (kao primer sam naveo prošlogodišnju cenu Fokusa)
Kapiraš?
Pogledaj 14:41 h, lepo piše!
@Dejan L
a kakve sad veze ima trziste u Britaniji? Tamo Fiat svakako nije omiljen...
@ carobnjak
Što ne čitaš lepo srpski napisano.
U Britaniji se najviše proda vozila B klase oko 10.000 funti, ja mislim da je 500L upravo po toj ceni, a plus je i veći od B klase (po dimenzijama).
Takođe Posle Italije, Britanija je 2. najveće tržište modela Panda! Kako to objašnjavaš? Da nije za to zaslužan TopGear možda?
@Dejan L
opet te pitam zasto pominjes Britaniju?
Hoces na pasuljarskom?!?
@ carobnjak
Prvo imaju veće plate od nas, mogu da biraju šta hoće I NIJE IH SRAMOTA da voze B klasu (mali gradski auto).
Drugo kad imaju pare, mogu da biraju valjda, a oni kupuju Pandu.
Treće navodim primer Britanije i zato što će pre da kupe nov auto B klase nego polovnjak E klase star 8 godina, samo je nas sramota malih automobila, patimo od kompleksa kao nacija, a siromašniji smo u odnosu na zapad 5-6x.
I četvrto, najbolje da mi naučimo Britance šta valja. A ovde NAŠI pljuju 500L samo zato što se sklapa u zastavi (FAS-u).
@Dejan L
aha, sad razumem...
Da li znas kakva je situacija u Kini?
@Dejan L
"Pa eksperti kažu da se auto srednje cenovne vrednosti oko 20.000€ (aj' mi sad ti objasni kako je to srenja cenovna vrednost, kad ima i vozila od 300.000€)"
To znaci da je 20 hiljada PROSECNA vrednost vozila..
10 hiljada funti ce biti 500L?
Kad si ti zadnji put video cene u UK?
@ carobnjak
Evo ti cena B-maxa u Britaniji je 12.0000 funti
A inače je 10.200 funti veleprodajna cena! Pošto cena za 500L još nije formirana za UK, navodim cenu konkurenta
Sem toga, jasno je meni da je 20.000 funti prosečna cena svih prodatih, ali ako je 30% vozila od 10.000 funti, i 20% vozila od 15.000 funti, ostalih 50% i nisu nešto skuplji od njih