
Kako piše Tanjug, američki "Dženeral motors" (GM) razmatra integraciju svoje posrnule nemačke podružnice "Opela" i francuskog proizvođača automobila "Pežo Sitroena", u kom GM već ima udeo od sedam odsto.
"Projektom je predviđeno osnivanje zajedničke kompanije, u kojoj bi oba proizvođača imala jednak udeo", prenosi sajt Latribune.fr.
Pežo nije želeo da komentariše ove tvrdnje.
Plan o integraciji se, kako navodi sajt, za sada još uvek nalazi u istraživačkoj fazi i nije predat na razmatranje odboru "Pežoa", što bi se ipak moglo dogoditi do kraja godine.
Budući da je evropsko tržište automobila suočeno sa velikim problemima zbog dužničke krize evrozone, proizvođači trpe velike gubitke.

"Pežo", sa gubicima od 819 miliona evra iz prve polovine godine, objavio je u julu da namerava da ukine 8.000 radnih mesta.
GM je u Evropi zabeležio gubitke od 656 miliona dolara u prvom polugođu.
Autor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Opel / Peugeot
Dva posrnula po sistemu zajedno smo jači. Pa tek će tada da posrnu. Moron će sledeći put izgleda morati da promeni firmu... Bolje da se ujedine sa Renoom, to je svakako logičniji izbor od Opela.
Ne treba Renou PSA na grbaci, ovo je idealna prilika da KONKURENCIJA propadne (3 muve jednim udarcem), zasto je propustiti?! Ima Reno Daimler i Nissan.
Opel je dokaz da možeš proizvesti dobra kola, a imati loš ili (što je možda i gore) nepostojeći imidž. GM ovde samo želi da francuzima uvali vruć krompir, odnosno fabrika koja dvadeset godina nije zaradila ni dinar, a zbog nemačkih sindikata jeftinije je držati u život nego ugasiti.
(pa nam EU drži predavaja o slobodnim tržištima ...)
Što se tiče Pežoa, jednom se 504 pominjao u istom kontekstu sa Mercedesom po mnogo čemu. Otkad su proizveli prokletu 307-icu, izgubili su smisao. Ne može više da se kaže da je Pežo nešto poseban po voznim osobinama, kola su im estetski i tehnički glomazna ... a bili su pri samom vrhu.
Biće mi žao zbog slavne prošlosti ovih marka, pogotovo Pežoa, ali na osnovu sadašnjosti oba su zaslužili da propadnu.
Kome bi to smetalo, neka se teši time da vlade francuske i nemačke nisu vlada švedske ...
Jako mi je zao sto je marka poput Opela pala na ovakve grane, narocito jer u od Insignie ne može da "omane". Međutim, ovo pokazuje da se ime gradi postepeno i dugo. Nažalost po Opel, baš kada su krenuli ponovo da proizvode poželjne i dobre automobile, dogodila se finansijska kriza pa oporavak izgleda nije stigao brzo kako su planirali.
Velika je slicnost opela i PSA. I jedni i drugi prave preskupe automobile, sto ih cini nekonkurentnim, bez obzira na njihove tehnicke i druge osobine. Ne znas da li je ludja cena insignije ili 508-ice, zafire ili 5008-ice, astre ili 308-ice i tako redom u celoj njihovoj gami. Njih i slicne moze da spasi samo sto vece izmestanje proizvodnje van matice, sto ce tesko da se desi... Ili da u FR i D dovedu radnike iz Maroka, Turske, Srbije, Koreje, jer ce ih cena domicilne radne snage uskoro sahraniti.
@Predraze, cenim tvoju zabrinutost za moju automobilsku buducnost :) Ne brini, ja nikog spasavati necu, osim sebe, naravno...
Veliki problem Opela je taj sto je Evropsko trziste, koje je u velikom problemu i gde se oporavak ne ocekuje u skorije vreme, njegovo primarno trziste, i to sto se prodaje u jos nekoliko zemalja van Evrope ne menja stvar. GM to dobro zna, a osim toga zna sirenje na ostala trzista moze biti resenje, ali postoji drugi problem a to je Chevrolet koji je vec pozicioniran u svetu (narocito u J.Americi kao brzorastucem trzistu) i mogu sami sebi da skoce u stomak. GM ulaze velika sredstva u Opel i stvarno do sada nisu imali bolju gamu, modeli su stvarno vrhunski i prodajni rezultati pokazuju - skoro svi modeli su u vrhu prodaje po segmentima. Problem je sto se veliki novac ulaze u razvoj tih modela, a taj novac se ne moze naplatiti u Evropi, koje GM nakon toga prodaje globalno pod drugim markama i te druge ubiraju profit, za uzvrat Opel dobija sve sto je potrebno za razvoj - kes. PSA je u jos vecoj gabuli pad prodaje je jos veci nego Opelov, modeli im samo ispadaju sa liste najprodavanijih, lutaju u dizajnu a kupci se preorjentisu na druge marke za to vreme. Realno sada za prelazak ove krize jeste smanjenje kapaciteta - zatvaranje fabrika i otpustanje kod svih proizvodjaca a onda kada krene rast jovo nanovo...