
Francuski proizvođač automobila Renault planira da proizvodi više od 70 % svih modela Clio u Turskoj. Francuska vlada je vlasnik 15 % Renaulta, a proizvođač automobila odluku da prebaci proizvodnju u zemlje sa nižim troškovima i zaradama obrazlaže lošim odnosom sa francuskim vlastima.
U 2011. godini, Renaultove fabrike u Francuskoj proizvele su 42 % svih
evropskih isporučenih modela u poređenju sa PSA Peugeot-Citroen grupom, gde je
ta brojka 64 %. Peugeot je ranije najavio otpuštanje 8.000 radnika i zatvaranje
nekoliko francuskih pogona do kraja godine.
Godine 2010., direktora Renaulta Carlos Ghosna, pozvao je bivši predsednik
Francuske Nicolas Sarkozy nakon izveštaja da će proizvodnja modela Clio krenuti
u inostranstvu. "Oni (Renault) su očigledno pod pritiskom jer moraju
odlučiti da li da proizvode više Clia u Francuskoj kako bi održali mir sa
vladom", izjavio je analitičar Philippe Houchois iz banke UBS UK.

Renault je potvrdio da će se novi Clio istovremeno proizvoditi u fabrici Flins u Francuskoj i Bursa postrojenjima u Turskoj, ali nije ponudio konkretne detalje u vezi ove odluke. "U ovom trenutku, Renault ne može pružiti nikakve nove podatke o podeljenoj proizvodnji novog modela Clio između ove dve fabrike. U Flins-u, proizvodnja će biti podeljena između modela Renault Clio i ZOE, prema zahtevima tržišta. Pored toga, kompanija je nedavno najavila da će porodica modela Clio biti proširena verzijom Clio Longlife proizvedenim u pogonu Flins", saopšteno je iz Renaulta.
Izvor: Netauto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Renault
E sad bi Reno trebao da rasproda aktuelni Klio po džabaleska ceni, a ne da trovratni košta 9.750€.
Kako Fiesta i Fabija mogu za 8.000€, tako može i Clio plastikaner. A cenu Sandera i Clio Storije ne bih komentarisao uopšte.
Clio Storia košta 8.390 SRAMOTAAAAAAAAAAA
Samo što nemaju više u ponudi Autentiq paket opreme , nego se nude komplet opremljeni Avantage , pa je zato 19.000KM , za razliku od klot Fresh Fabie
@ Đorđe
Tako je, samo fabija je avion za Clio Storiju i ima 5 vrata i t d ...
@Dalibor
Nema to nikakve veze gde se proizvodi vec za koje je trziste namenjen...
Renault Clio od oktobra u Srbiji po ceni od 9.990€
http://moto.rs/premijera_u_rovinju_renault_clio_od_oktobra_u_srbiji_po_ceni_od_9.990-pc-25086.i
@ auto
Nadam se! Onda Storija nema smisla.
A Clio 4 klot, šta ima od opreme, kako izgleda?
superrrrrrrrrrrrr nako imam namjeru da kupim clio :) a jeftiniji je uvoz iz Tr :) milina :) hvala Reno :)
@Dalibor
Naravno da ima, evo jednog od primera: najveci procenat tehnike (racunari, televizori, mobilni telefoni, i ostala tehnika) renomiranih evropskih, japanskih i americkih proizvodjaca se proizvodi u Kini. Da li je doslo do pada kvaliteta zbog toga kod tih proizvodjaca - nije, a zasto... zato sto se razlicita trzista primenjuju drugaciji kvalitativni standardi. Isto tako roba proizvedena u Kini i namenjena nekom jakom trzistu, sa jakim potrosackim udruzenjima, poput Nemacke, V.Britanije i Francuske je odlicnog kvaliteta ranga A (oznaka kvalitativnog nivoa kod proizvodjaca) a eto na primer taj isti proizvod namenjen trzistu slabo razvijenih zemalja poput nase i ostalih balkanskih zemalja, i drugih Azijskih i Africkih zemalja je znatno slabijeg kvaliteta.
Ovde nedostaje jedna bitna informacija, a po komentarima vidim da većina to ne zna. Klio III se već godinama pravi u Turskoj u Bursi i svi modeli koji su prodati kod nas su upravo iz Turske. Dakle, to da će se klio IV praviti u Turskoj nije ništa novo pa ni ova vest nema previše smisla.