
Nemački automobilski klub ADAC, tradicionalno svake godine početkom oktobra, plasira test zimskih guma za predstojeću zimsku sezonu. Testovi su sprovedeni u tri dimenzije, dva za putnička i jedan za SUV vozila.
Pod mikroskopom se tako našlo 37 modela guma. Ukratko, ocenu "dobar" dobilo je jedanaest guma, četiri gume nisu prošle test, prvenstveno jer su pokazale slabosti pri vožnji na mokrom putu, pa se njihova upotreba ne preporučuje, a ove godine ni jedna guma nije zaslužila oznaku "vrlo dobar".
Pomenimo i to da je prijatno iznenađenje ovog testa bila marka gume Sava, koja je nekoliko poslednjih godina uvek bila pozicionirana na začelju liste, ali ove godine Sava Eskimo S3 + u dimenziji 165/70 R14 zauzela je odlično peto mesto.
Dimenzija 165/70 R14 T
U kategoriji guma manjih dimenzija (Citroën C3, Fiat Panda, VW Polo, Toyota Yaris), ocenu "dobar" dobilo je samo tri proizvoda. Guma Michelin Alpin A4 je dobila najbolje recenzije na suvoj podlozi i znakovima trošenja. Continental Conti Winter Contact TS 800 guma pokazala se uverljivo najboljom na snegu, dok je Pirelli Winter 190 Snowcontrol definitivno najbolje uravnotežena guma. Na mokroj podlozi manje je poželjna kineska guma Effiplus Epluto I, kao i ukrajinski Premiorri ViaMaggiore. Obe su pale na testu i dobile ocenu "nedovoljan".
Dimenzija 205/55 R16 H
Među gumama srednjih dimenzija (Audi A3, Mercedes C klase, Opel Astra, VW Golf) ocenu "dobar" dobilo je pet modela guma. Nova guma Continental Winter Contact TS 850 se pokazala odličnom u četiri kategorije: sneg, led, potrošnja goriva i trošenje. Guma Michelin Alpin A4 pokazala se posebno uspešnom na suvom putu, a najbolju ocenu uzela je i u kategoriji trošenje. Samo u potrošnji goriva nije najbolja. Čak i Dunlop SP Winter Sport 4D, Goodyear Ultra Grip 8 i Nokian WR D3 su rangirani među najboljima u opštim kvalitetima.
Na ovogodišnjem testu zimskih guma našle su se i gume namenjene SUV vozilima, širine 215 (VW Tiguan, Nissan Qashqai, Kia Sportage...), a u ovom setu guma ocenu "dobar" doble su tri gume. Bridgestone Blizzak LM-80, između ostalog, takođe ima nisku potrošnju goriva, Dunlop SP Winter Sport 4D dobila je najbolju ocenu na suvoj podlozi, Continental CrossContact Winter je u svim kategorijama zauzela solidne ocene, te se pokazala kao najbolje uravnotežena guma. Test nije prošla guma Sailun Ice Blazer WSL 2, zbog nedostataka dobrih osobina na mokroj podlozi.
Izvor: Presretac.com
Kompletan članak na sajtu Presretac.com
Najbolja guma za sneg se zove lanac, pod uslovom da vozite tudja kola ili da vam barem neko drugi plaća kvačilo, vešanje i druge "elemente"...
Šalu na stranu, besmisleno je objavljivati rezultate ovih testova u Srbiji, gde većina vozača nije apslovirala ni činjenicu da je po snegu i ledu čak i najgora zimska guma bolja od najbolje letnje. Jedna wintera lako pobedjuje GoodYear Eagle F1 ...
Opet, medju zimskim gumama, naša wintera pobedjuje barem cenom, jer košta kao da je "lično michelin" koji dolazi "direktno iz Francuske"...
Continental je tata, godinama.. Steta sto smo im malo i nezanimljivo trziste, a jos veca steta sto interesujemo michelin pa su nas kupili. :)
Na osnovu dugogodišnjeg iskustva na putevima po Srbiji, moj je predlog da se kupe dobre 4 CELOGODIŠNJE (all season, sa snežnom pahuljom), koje su po snegu MALO lošije od Zimskih, ali su zato MNOGO SIGURNIJE kada nema snega, a i kada temperature budu iznad +5, što je znatno češće. .
CELOGODIŠNJE gume su vrlo dobre i leti, čak su MNOGO BOLJE od letnjih guma u situacijama kada se najčešće dešavaju nesreće zbog uslova na putu:
kada padne prva kiša posle sušnog perioda, ili kada u krivini naletite na prašinu i blato od traktora, ili ostatke rizli, ili rupa i oštećenja, ili....
-Prave Letnje gume su dobre SAMO leti za ČIST i RAVAN PUT i KVALITETAN ASFALT, koga nažalost u Srbiji ima vrlo malo.
@Iskusni vozč
cini mi se da ZOBS ne priznaje takve gume u sneznom periodu...
Iskusni vozč
All Season gume su najgora opcija, bolja zimi od letnje po snegu, gora od ćelave zimske, leti nikakva i po mokrom i po suvom, haba se nenormalno.
Jedino ako sa malom zalutaš u rosnu livadu, mogu da pomognu, inače All Season = smeće.
Bilo je tu jos boljih predloga...
Na primer da se kupe 3 para guma, jedne letnje i zimske (naizmenicno za pogonske tockove) a pozadi da idu uvek "all season".
Usteda velika al po zakonu nije!
Svaka guma koja ima oznaku M+S, Winter, Snow, pahulju, ispunjava zakonsku normu.
To je definisano dobijanjem atesta za brend i tip gume, a naznačen je E normom.
@Mange
a da li postoji guma koja je kao "all season" ali bez pahulje?
@Mange
pa u cemu je onda razlika "all season" gume od zimske sto se tice oznacavanja?!?
carobnjak
Nikakva. Obe moraju imati neki od znakova da bi se mogle zimi koristiti.
U praksi, razlika je ogromna.
Principijelno, svaka zimska guma zakonski je Alll season, može i zimi i leti.
@Mange
za razlike o voznim osobinama znam, pitao sam za oznake.
Kako ces iz oznake prepoznati o cemu je rec?
Ko prelazi dosta km i putuje na otvoreno cesto, mora da ima ljetnje i zimske gume. Dok oni ljudi koji slabo izlaze van grada, samo zimske i to je to.
carobnjak
Za policiju zimi je bitna neka od onih oznaka što navedoh.
All Season je samo oznaka za kupca da zna šta je kupio, bolje reći da ništa nije kupio.
Znači kad vidiš tu oznaku All Season ti ne kupiš tu gumu, jer u praksi nije zimska, zaglavićeš se u najmanjem snegu, slično novoj letnjoj gumi, ali te policija neće kazniti.
Ne bi sada da širim temu, ali moderne M+S, oblik šare, mešavina gume, datira možda od neke 1995 i predstavlja jedan od najvećih napredaka u auto industriji. Ko ih je izmislio svaka čast. Mislim Da je to bio Michelin sa Alpin prve generacije.
Pre ovoga, bile kramponke, slične onima koje se mogu videti na Ladama Nivama, a koje su danas smešne, izuzev za blato i jugov sneg.
Ja upravo planiram da se za zimu ponovim novim 4S gumama napred. Aktivno vozim tokom cele zime, nemam dva para felgi (od danas umesto felna koristim felga, bolje mi zvuci) sto je najbolja opcija, a kako dobar deo zime temperature znaju biti u dobrom plusu, vozi se dosta brzo, tada se i zimska guma trosi brzinom svetlosti (dobro, ne bas toliko brzo).
Mange
Ne slazem se za brzinu trosenja 4S guma, vec par godina ih koristim, hankook optimo 4S i prilicno sam zadovoljan. Narocito kad su nove dobre su i za sneg i poledicu.
4S (za sva godisnja doba) gume imaju tu prednost da se mnogo manje trose kad je toplije nego zimske gume, radni vek jednog hankook optima je duplo duzi nego tigar hitrisa recimo (35.000 km naprema 17.000 km kod hitrisa) na istom automobilu.
Jedino sto se kao zimska guma ne moze koristiti predugo, vec samo dok je sara "jaka", znaci jednu sezonu i eventualno drugu ako se u toku leta prebaci pozadi da kotrlja samo.
Sto se zakonske regulative tice - potpuno su legalne za korisenje u zimskim uslovima jer imaju oznaku pahuljice, leti su ok, ja ih planiram opet kupiti (bar dok ne budem imao 2 para felgi, jedne za zimu, druge za leto, to je najbolje resenje).
Mange, razmišljaš kao vulkanizeri kojima odgovara da se imaju dva seta guma (letnje i zimeke) pa da se DVA PUTA godišnje menjaju setovi i vrši balansiranje.
Idi na sajt Ggood Yaer o pročitaj o VEKTOR 4 SEASON (ima pahulju) pa ćeš shvatiti šta je najbolja all season guma ( na svim testovima među najboljima).
Ja lično ih koristim već 3 godine i prezadovoljan sam: odlične zomi i po snegu i po bljuzgavici i kiši, a i leti pogotovo u iznenadnim "letnjim klizavicama"- zbog vlažnog i prljavog asfalta (tada letnja guma prokliza).
ISKUSNI VOZAĆ
Svako ima pravo na svoje iskustvo i doživljaj šta mu je najbolje.
Ćinjenica je da postoje neki "veliki proizvodjači" koji uopšte ne prave all season gume. Recimo, Michelin. Zašto bi jedan Michelin ispustio "deo kolača" koji se odnosi na vozače koji žele da smanje trošak eksplotacije i žele samo jedan set guma i za -15 i za +40, za suvo, sneg i kišu? Razlog je prost - jer ne postoji guma koja može da pruži potrebne ( bezbedne ) perfomanse za sve te uslove. I zato to Michelin ( i j oš neki ) uopšte ne prave, jer ne žele da nude privid bezbednosnog kompromisa i univerzalnosti tamo gde ga ne može biti.
Inače, vozili su me par puta baš na Vector-u ( ranija verzija ) po snegu, BG-UE ( vozač po zanimanju, ne laik kao ja ). Par puta je tako klizao ( zamalo i izginosmo, ali srećom samo sletismo ) da sam bio ubedjen da ima letnje gume. I mada mi slatko zvuči ideja da ima jedan set guma, nikada to tako neću koristiti
Naravno, ko godinama prati Auto Bild, zna i kako su "all season" gume "prošle" na raznim testovima u odnosu na letnje i zimske. Uvek najgore. Možda nekom 3-4 metra dužeg zaustavnog puta i ne deluje mnogo, ali to nekada ( pa i manja distanca ) lako može da bude razlika izmedju nečijeg života i smrti, nečije slobode i robije. Ja jesam za uštedu u eksploataciji, ali štednja u nekim segmentima može da bude pogubna
ISKUSNI VOZAĆ
Upravo te Good Year All Season sam dobio ba novom autu. Uglavnom nisam mogao da sa njim izađem uz vlažnu strmu ulicu u jednom našem brdovitom gradu.
Posle 5 000 km jedna i to zadnja mi je eksplodirala u krivini. Pošto reklamaciju nisu priznali sve četiri sam prodao za 120€ (gume 16, 3 zdrave + rezervna)-
O tome kako su jadno kočile, drćžale po suvom, ne bi, a po snegu su cirkus bile. Elem, to mi je zadnje iskustvo od pe 2-3 godine.
Sve je stvar gde živiš, kad i gde i kako voziš. Meni da ih pokloniš, neka hvala. Godišnje pređem mnogo, u kojekakvim drljačama (kako Dejan L nazva moja vozila a najmanje 60 000km), a zimi bez M+S ne izlazim na sneg. I SVAKOG KO VOZI PO SNEGU I LEDU BEZ M+S, TREBA ZA PRIMER KAZNITI I TEBE SA TIM OPTIMO ALL SEASON (to jeste gume ni zašta), jer ugrožavaš tuđe živote neodgovornim ponašanjem.
Što reče Moron, kad ih Michelin i sl. ne pravi...., stvar je jasna.
Iz svega zaključujem, da nisi ISKUSAN VOZAČ i da malo boraviš u kolima.
Imao sam na Yugu (Letećem) Hankook Optimo 4S. Mogu da potvrdim da se ne troše brzo, a prošle zime sam sa njima izlazio po najgorem mogućem ledu i to po velikim usponima. Verovatno se dobro pokazala jer je bila nova, a i Yugo je u pitanju.
Za ovu zimu ipak planiram da nabavim prave zimske gume. Neki sa Bloga to već znaju ;)
Predrag
Beograd nije snežni grad, sneg spadne obično do podne.
Ja sam sa letnjim gumama izlazio kojegde, pa ne mogu reći da su zimi dobre.
Uzgred, auto sa ABS beu zimskih guma po ledu i snegu se ne zaustavlja bez prirodne prepreke.
Link za test celogodišnjih pneumatika:
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2011_Ganzjahresreifen_Test_175_65_R14.aspx?ComponentId=87236&SourcePageId=31821
Kada se uporede rezultati najbolje celogodišnje (Good Year) sa recimo Barum Polarisom 3 kojeg ja merkam, vidi se prilična razlika:
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2012_winterreifen_Test_165_70_R14.aspx?ComponentId=147044&SourcePageId=31821
Predrage,
ne bih se zabezeknuo da nađeš/kupiš neke "Zastava" zimske gume, te su ipak original ili što neki kažu or`ginal! :)))
Predrag
Ne možeš porediti ocene guma raznih namena iz različitih ADAC tabela, jer ocene nisu kompatibilne.
Za to ti ne trebaju ocene da pokažu razliku.
ĐenkE
Nisam ja u Pančevski fazonu fto vozi auto bez filtera za gorivo jer ga fabrika nije ugradila... Mogao bih samo da Izaberm Trayal, ali njega ne bih kupio ni po razno.
Mange
Ocene su vrlo uporedive. Pogledaj kategorije redom: suvo, mokro, sneg, led, buka, potrošnja goriva, trošenje gume. U nekim slučajevima su vrlo slične, beže za decimalu.
Mange
Vozio sam na -10°C po ledu na velikom usponu. Jedva sam se popeo, ali sam se ipak popeo. Sećam se da sam bio jedan od retkih koji se jednog jezivog jutra autom popeo uz Maksima Gorkog.
Predrag
Led na -10 nije preterano klizav. :)
Ozbiljno mislim, sve ispod -6 je povoljno. A Jugo je dobra mašina za sneg zbog malog i nepovoljnog obrtnog momenta.
Beograd je jednostavan. Kad pada sneg i hvata se ideš na GSP i stvar rešena. Ne trebaju M+S.
Ove All Season što imaju više sitnih sečenih lamela su bolje za zimu i obratno.
Međutim sa njima poći put planina po snegu..... pa čak i van grada...
Industriji auto gumau EU odgovara da svi vozači imaju ne DVA, nego TRI seta guma (za suvo, mokro i sneg), jer će više da zarađuju i oni i vulkanizeri.
U Srbiji gde je MALO snega (par dana) dok se ne očisti, a na putevima ima mnogo prljavštine, blata, rizle tokom CELE godine, najbolje su CELEOGODIŠNJE gume (nove sa pahuljom), baš za te "ekcesne" uslove leti, kada se najviše strada.
Skoro niko iz Herceg Novog leti ne vozi sa letnjim gumama, ako mora često da ide na sever, gde ima mnogo prašine, peska, i druge prljavštine, što je kada padne kiša, kao da voziš po ledu..
Pitanje za sve:
Na mom stilu imam set ljetnih guma (tigar hitris 195/65-13, došle s autom prije tri i kusur godine, tada su bile potpuno nove sve četiri). Onda sam ja pred zimu kupio sve četiri nove tigar wintera u istoj dimenziji. Ljetne gume sam vozio nekoliko mjeseci do zime, jednom sam skoro udario auto ispred sebe na mokrom, uglavnom jako loš i nesiguran osjećaj. Pred zimu stavljam winteru, pao snijeg - super, topi se snijeg,nekad ima leda - super, suha cesta - super. Na proljeće stavljam opet ljetne, auto nesiguran do zla boga. Dolazi zima i ja opet stavljam zimske - i više ih nisam skinuo. Wintera mi je bolja i u sred ljeta od hitrisa. "Nove" hitris ću ugraditi kad budem prodavao auto, praktično nepotrošene prešle nekoliko hiljada kilometara. Ima li iko iskustva sa tigar hitrisom malo većih dimenzija?
@Iskusni vozac
Pola vozaca u Herceg Novom u sred leta vozi bas Winteru, cest sam tamo 'gost' i znam sta vidim. I da li to znaci da su pametni? Da oci imaju, videli bi da su im lamele guma kao zubima iskidane jer ne mogu da podnesu letnju toplotu. Zato mi ne pominji njih kao reper mudrosti? iIli da ce se neko za all season gumama na Durmitor ili Kolasin zimi uputiti. Sanse nema
Iskusni vozač
Upravo zimaka guma na prelaz mokro - suvo i na prvim kišicama po klizavom asfaltu sa krečnjačkim agregatima, su opasnost za bezbednost saobraćaja. Da si
Milan
Hitris valja na prednjoj osovini nekih 5 000km a posle se komotno može baciti. Tigar ima od vajkada osobinu, da prva 2-3mm sloja gume vrede ikako, a ono posle nikako.
Kod ozbiljnih proizvođača, stvar je baš suprotna, pa guma dobije svoja prava svojstva tek posle 10 000km.
Posebno su opasne letnje Tigar na prvoj kišici, na mestima gde voda prelazi put i na lošim i klizavim asfaltima sa krečnjačkim agregatima.
Naravno, zimske su posebno opasne na letnjoj prvoj kišici, ali ovde imamo nonsens da je zimska Tigar čak manje loša ponekad od letnje u tim uslovima.