home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Mondo.rs

Prvog novembra na snagu stupa pravilnik koji propisuje da vlasnici automobila tokom zime moraju da imaju sve četiri zimske ili "univerzalne" (M plus S), šara nije plića od četiri milimetra i to samo tokom snežnih dana ili kada na putu ima leda ili poledice. Ukoliko je bez padavina i leda dozvoljena je upotreba guma koje nisu za zimu.

Ova odluka izazvala je oprečne stavove u javnosti, od otvorenog negodovanja, do prihvatanja ove odluke kao racionalne i u korist vozača koji automobile koriste samo po lepom vremenu jer ovako neće biti izloženi trošku.

Imajući ovo u vidu sajt Internet prodaja guma sproveo je istraživanje, u kojem je učestvovalo oko 6.000 ljudi, u nameri da sazna da li će se građani pridržavati novog pravilnika, koliko često kupuju gume i koji faktori najviše utiču na njihov izbor.

Najveći broj ispitanika, njih 47 odsto, rekao je da će kupiti sve četiri zimske gume, kako to propisuje pravilnik, i koristiti ih tokom zime. njih 38 odsto reklo je da će voziti sa gumama koje poseduju bez obzira vremenske uslove, što znači da se neće pridržavati pravilnika, dok je 15 odsto vozača odgovorilo da će voziti sa letnjim gumama ali samo kada na putevima nema snega i leda, što sada dozvoljava ovaj pravilnik.

Na pitanje "koliko često kupujete gume", najviše ispitanika odgovorilo je da to čini jednom u dve do tri godine godine (46 odsto), zatim slede oni koji to čine svake treće godine ili ređe (29 odsto), a najmanje je onih koji to čine svake godine 25 odsto. Ovi poslednji su ujedno i vozači koji godišnje pređu veliki broj kilometara zbog čega je i gume potrebno češće menjati. 

Budući da materijalna situacija u našoj zemlji nije najsjajnija neki vozači odlučuju se i za kupovinu polovnih guma, što sa aspekta bezbednosti može biti rizično. Onih koji bi zbog cene kupili polovne gume ima 25 odsto. Međutim, najviše je onih koji bi kupili nove, makar i malo skuplje gume ali da su bezbednije i dugotrajnije (56 odsto). Dok je 19 odsto onih koji bi kupili nove ali najjeftinije. Njima je cena najvažniji faktor ali je i bezbednost u gotovo istoj ravni.

Kompletan tekst na sajtu Mondo.rs



čitanja : 4599



Komentari

kakav populisticki pravilnik.
Obavezno je ali nije obavezno :)ali je zapravo bas obavezno ali da ne zvuci tako :))

Autor danda 19 Okt 2012, 12:59

@auto
A što uvek stavljate fotografiju ove škode za ovu temu? Možda fotografiju neke gume, recimo Wintere? Bilo bi primerenije

Autor Moron 19 Okt 2012, 13:50

Tako je. Korektno.
Čak u praksu treba uvesti pravilo, da ko skrivi saobraćajnu nezgodu, napravi zastojn na putu u zimskim uslovima, mora se smatrati odgovornim, i neće važiti ni kasko osiguranje i sl.
Ovaj moj gornji komentar je pravilo u velikom broju zemalja EU. Znači dok ne praviš problem OK a kad ga napraviš obro si bostan.
U velikom broju zimskih dana se može bezbedno voziti sa letnjim gumama, posebno tokom dana, u lokalu posebno, a kada se put zabeli, ostavi ga na parkingu.

Autor Mange 19 Okt 2012, 14:30

Moron, hahaha! Možda im se najviše sviđa ova Škoda od pozadi.

Autor MasterHaosis 19 Okt 2012, 14:31

Moron,
tebi je verovatno nepodnošljiv Superb CombE (čak i na sliki)? :)

Kakav je kriterijum, kako se procenjuju dnevni "meteo uslovi" naročito u trenutku saobraćajne nezgode, tj. ako je u Borči sunčano a u Mladenovcu pada sneg, kakvu "obuću" koristiti tada na vozilu ako se upražnjava takav itinerer? Jel "preobuvanje" u toku dana možda jedno od rešenja?

Mislim da je recimo u Švici (verovatno i EU) jasno definisano zimi zimske, leti naravno letnje bez mnogo mudlovanja, i tako već godinama.
Kod nas se izgleda sve svodi na malu decu "`oce kaki, neće kaki" ?!?

Autor Đenka 19 Okt 2012, 14:37

Đenka
Ko ne može da proceni, neka ne vozi ili neka kupi gume M+S!

Elem, zamislite da imate u garaži po Lamba, Ferarija, Poršea.... i da ste osuđeni da ih pola godine ne vozite! Velika glupost.
Ili imam auto koji zimi i ne vozim, stoji u garaži, izuzev kad suvo i lepo ja želim da se provozam.
Itd.... obadva su recimo baš moji primeri, mada nije u pitzanju sigurno Porshe, Lambo i Ferari :))

Autor Mange 19 Okt 2012, 14:47

ĐenkE
Nisi u pravu! To je vozilo koje žarko želi, Superb Combi 4x4 2.0 TDI :) Zna on šta valja ;)

Autor Predrag 19 Okt 2012, 14:55

To je to. Očima ovu škodu ne mogu gledati...
Što se zimskih guma tiče, na bicikl ću ih najpre staviti

Autor Moron 19 Okt 2012, 15:04

1. novembra obujem zimske, 1. aprila obujem letnje, i tako u krug, decenijama unazad, plus/minus koja nedelja. Ne razmišljam previše o sporednim stvarima. Samo o bezbednosti. A kad smo kod toga, Alpin A4 bukvalno kidaju, do sada bolje nisam imao.

Autor Dikh tu kava 19 Okt 2012, 15:10

Yeti je prikladniji.
Snežni čovek
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/16/Yeti_by_Philippe_Semeria.jpg

Isti Škoda hehe

Autor Dejan L 19 Okt 2012, 15:35

Moron
Tamo, na drugoj temi, od juče, imaš tvog omiljenog Volva u snegu :)

Autor Mange 19 Okt 2012, 15:37

Mozda i gresim ALI M+S JE ZIMSKA GUMA!!! I ZNACI MUD+SNOW ILI TI blato i sneg !!! a all season je za celu godinu!!!

Autor maxb 19 Okt 2012, 15:40

Mange
Ah, ne znam koliko više uopšte volim "sneg" ( osim na dva točka ili na skjama ). Zimus sam se tako napatio da nisu pomagale ni zimske gume, ni čarape, dok je upotreba lanaca u ekstremnim snežnim uslovima jasno »ukazala« na opštu nemoć motora, besmisao 2WD pogona za te uslove, a verovatno je značajno uništila i »kvačilo«, koje je smrdelo kao tvor, uz isijavanje toplote kao iz »visoke peći«... Posle toga sam se baš bio »popalio« na ovog »škodilaka« sa slike u verziji 4X4, ali ...
»Razum« ( nazovimo to tako ) je prevladao.
Ako ništa drugo, u kolima sam zimi, osim "čarapa" i dve lopate ( velike plastične i malog metalnog ašova ), počeo da nosim dva para lanaca, veoma dugu sajlu, kamašne i niz drugih "potrepština" ( lampu za čelo, dobre rukavice .. ). Jer, sneg je sneg i nikada ne znaš kada će djavo doći po svoje...

Autor Moron 19 Okt 2012, 15:54

Moron
Ova zima će te približiti Škodi ;)

Autor Predrag 19 Okt 2012, 15:57

Moron
Najvažnije je proceniti svoje mogućnosti prema datim uslovima :))
Više puta sam gledao kako se zaglavljuju utovarivači po našim planinama, ali sa lancima teže :))
Prednja vuča, dugačak auto, teret i putnici pozadi, turbo rupa i nisi nizašta. Tu je Wb negativno otkrovenje :)
4x4 škoda superb je Ok, ali celu godinu ganjati 100kg + otpri, nije mi u želja.

Autor Mange 19 Okt 2012, 16:06

Predrag
Bojim se da će taj karavanski škodilak 4X4 sa slike ostati samo pusti san.
Inače, ne razumem zašto superb karavan 4X4 2.0 TDI sa 140 ks dolazi samo uz DSG, pa je skuplji i od onoga sa 170 ks ( sa 6 MT menjačem ). Čudna je škoda. Ne samo u tom delu.
Opet, za sneg i verziju 4X4, malo je 140 ks, to šanse nema u snegu da „počne da kopa“ sa 4 točka, što će ti nekada zatrebati ... To ti je ista nemoć kao i lada niva sa 75ks, koja se „u blatu“ može ugasiti i u „prvoj redukovanoj“.
Bez „dovoljno snage“ 4X4 je besmisao u „teškim uslovima“, a „dovoljno snage“ će bespotrebno da rasipa gorivo u preostalih 99% eksploatacije vozila ( što se ne uklapa u moj slogan „sa energijom racionalno“ ).
Prosto je to. Kao što nema „univerzalnih guma“ ( za leto i zimu ), tako nema ni „univerzalnih kola“. Uvek nešto nedostaje... I zato ti i imaš toliko vozila koliko ih imaš :)

Autor Moron 19 Okt 2012, 16:22

Mange
secas se pitanja u vezi oznaka zimskih guma?

Sta sad ovo znaci: "vlasnici automobila tokom zime moraju da imaju sve četiri zimske ILI "univerzalne" (M plus S)"

Iz teksta se vidi da M+S nisu zimske gume vec univerzalne?!?

Autor carobnjak 19 Okt 2012, 16:28

Ukoliko zimi kenete na put a kolovoz suv, i usput vas uhvati sneg morate imati zimske gume inace kazna!
Bio kod Mirka Alvirka gost koji je protumacio zakon i rekao da se mora pratiti vremenska prognoza i tako proceniti... :)))

Autor carobnjak 19 Okt 2012, 16:30

carobnjak
Svaka guma koja ima oznaku M+S, pahulju, Snow smatra se po ZOBS-u, zimskom gumom. Potpuno je nepotrebno u tekstu dodata reč "univerzalne" jer ako je univerzalna MORA imati oznaku M+S ili neku od nabrojanih.

Autor Mange 19 Okt 2012, 16:32

Mange
ma nije bitan ZOBS, pitam za oznacavanje guma uopste tj. u cemu je razlika?

Autor carobnjak 19 Okt 2012, 17:00

carobnjak
Uneverzal oznaka, znači da je kao zimska a nije, da je kao letnja a nije, to jeste kad nju kupi, ti kao kupac treba da znaš da imaš kao sve a nemaš ništa.
Kao zimska je provučena kroz iglene uši, neka više neka manje.
Znači zakonski možeš da voziš u svim uskovima, ali si upozoren od strane proizvođača, da u vožnji obratiš pažnju i prilagodiš vožnju istoj.
Jednostavno, ko neće da krši zakon, a vožnja mu se svodi do prodavnice, po gradu i ravnom a može isneg da izbegne a leti ne ide na auto put, ne vozi po krivinama i planinama, univerzalka MOŽE.
Sa njom se u inostranstvu priznaje osiguranje zimi....
Uglavnom, ove gume su prenesene sa džipova, i SUV vozila, na kojima i danas dominiraju i za njih ovo ima logike.

Autor Mange 19 Okt 2012, 17:14

Mange

"Uneverzal oznaka, znači da je kao zimska a nije"

tako sam i mislio, hvala! :)

Autor carobnjak 19 Okt 2012, 17:39

@auto, ne briši odmah, molim Te
Zna li neko kada je opet trka na Avali, tj, kada je opet zatvoren put "za smrtnike", ovaj vikend ili sledeći? Ja mislim da je onaj tamo, za 8 dana, ali čuh i nešto drugo

Autor Moron 19 Okt 2012, 18:02

Nije mi jasno sta razmisljaju ovi sto pisu pravilnike ali stvarno... Zakon treba da bude jasan, propisu lepo od npr. kako je pre bilo od 1. novembra do 1. aprila zimske gume, ili univerzalne (dosta je diskutabilno sada, da li dozvoliti samo na pogonskim tockovima iste) i cao. Sada svako moze da tumaci Zakon kako hoce, znaci sada ce svi da glume ludilo i da voze na letnjim i kada padne sneg, svih koliko ima par miliona vozaca svi ce da sjure da menjaju gume... a to se kod nas desava jer svi cekaju zadnji trenutak... nemaju ni malo razuma, samo se dodvoravaju narodu, a isto tako je bilo i kada su odlozili jer se niko nije naso pametan da kupi a kada su svi pojurili guma nije bilo. Realno ja bih ovo dozvolio, ali kada dodje do nezgode, bez obzira na okolnosti kriv si bato ako nemas odgovarajuce gume, isto tako bi i za pojas... pa plati lepo...

Autor Orlo 19 Okt 2012, 20:00

@carobnjak
M+S ti je pneumatik koji moze da se koristi i kao zimski i smesa gume je pribliznija onoj "cisto" zimskoj, znaci ne stvrdnjuje se kao letnja pri nizim temperaturama i ima bolje karakteristike od iste. All seasons je nesto izmedju a prakticno ni jedno ne radi savrseno...

Autor Orlo 19 Okt 2012, 20:08

Orlo
Pogledaj šta si napisao. Sam sebe demantuješ.
Nije normalno da te neko tera da po ovakvom vremenu voziš zimske gume. Ovako vreme može da potraje do posle nove godine. Nije ni ekološki, nije ne bezbednije, da ne kažem da je manje bezbedno.
Ako želiš da voziš po ovakvom sa M+S gumama, izvoli, niko ti ne brani.
Uglavnom, automobili su atestirani sa letnjim, ugalvom Saver gumama, dobili su procenu emisije CO2, za to su dobili i subvencije i onda m+s gume to anulišu a bez potrebe!
Na glavnim putevima, crna, nevidljiva poledica, nije dozvoljena i ona se za vozača teško prepozna. Obaveza putara je da je na glavnim putevima zaštita od "nje". Ako na nju naletiš sa 80-90km/h, neće ti mnogo ni Witerice pomoći.
Kad vidiš da je belo, put ili ulica nisu primerene, stani, ne vozi, dok se ne raščisti i pospe i kolovoz ne bude crn!
Druga faza, teški planinski prevoji i upotreba lanaca. Znači na Kopaonik, Taru, Staru planinu, ne možeš u određenim uslovima bez lanaca, što je određeno i saobraćajnim znakom. Znači, treba i u Bg, po suvom, uvesti obavezne lance??
Vozači treba da budu savesni. Garantujem da će ove godine biti uvedeni pregledi pneumatika vozila koja se budu poprečivala po putevima, ometala saobraćaj i stvalala saobraćajne nezgode.
To je cilj, ko ne ume da prepozna, šta, kako, kad, neka odma kupi M+S, ili vrati dozvolu, ili odma neka montira lance. Zlu ne trebalo. Kako mu odgovara...
Uglavnom, samo neka ne pravi cirkus po ulicama, tipa padne sneg u Bg, i on baš taj jako redak dan, seda u kola sa ćelastonkama i kreće od Novog Beograda na Kalemegdan da šeta.

Autor Mange 19 Okt 2012, 20:20

Orlo
Ta šulja priča "stvrdljavanja" gume na nekoj temperaturi totalna glupost i bezobrazluk. Bolje da su krenuli priču kako održavati pritisak pneumatika u zavisnosti od uslova, jer od toga i zavisi temperatura istog. Treba da shvatiš, da M+S sa brendiranom letnjom gumom sa preko 4mm šare, nikada ne može biti bolja na korektnom asfaltu suvom i mokrom.

Autor Mange 19 Okt 2012, 20:26

Kao i svake godine, pratis prognozu, vidis kad najavljuju sneg, dan-dva pre toga montiras zimske gume i kraj.
Prosto ko pasulj, nema potrebe za filozofijom.
Prosle god kolko je "kasnio" sneg, terali ljudi zimske gume na +19...

Autor PITBULL 19 Okt 2012, 20:29

Orlo
nisi razumeo moje pitanje! Poznajem odlicno razlike u sastavu i voznim osobinama, pitao sam za razliku u OZNACAVANJU istih...

Autor carobnjak 19 Okt 2012, 20:40

@Mange
Dosta je nezahvalno, sada reci period i u njemu se striktno propisuje upotreba odgovarajucih pneumatika, ali jedne godine ce u novembru biti snega, a nekada ce ga biti mozda cak u januaru. Niske temperature su dovoljan razlog za zamenu pneumatika, ali evo zamisli sada iz prakticnih razloga ti, i mnogi koji to rade, vozis na letnjim gumama, temperatura varira oko 10 iznad nistice, a onda padne sneg i sada "armija" pojuri da menja pneumatike ili da kupuje i onda corak. Guzve na sve strane i kao po starom obicaju nema dovoljno za sve, a narod je finansijski u nezavidnoj situaciji (ali opet sa druge strane mnogi ne kapiraju da se vozis jer ti treba a ne da budes vidjen a ako se vozis onda postuj zakon), lageri prodavaca sve manji zbog krize i ne mogu svi da dodju do odgovarajucih pneumatika, ili eto krenes od kuce a sneg napadao a ti jos uvek sa letnjim - morao bi da prekrsis zakon.
Potpuno si u pravu da trebaju da budu savesni i da misle unapred, ali kako stvoriti savesnog vozaca koji moze dozvolu da kupi za male pare - evo sada brojka je bila, mozda cu i slagati preko 60.000 na polaganjima. Na zalost ili na srecu ovakva uredba za period pokusava da stane na put onima koji ne znaju a mogu da predstavljaju problem po bezbednost, ali kao sto si rekao trosis bespotrebno pneumatike ako nema snega... negde mora da se prevaga.

Autor Orlo 19 Okt 2012, 20:42

Mange

"Orlo
Pogledaj šta si napisao. Sam sebe demantuješ."

On to cesto radi... :)

"seda u kola sa ćelastonkama"

ahaha, najjaci si lik ovde! :)))

Autor carobnjak 19 Okt 2012, 20:45

@carobnjak
M+S bi bez oznake pahuljice/planine bile univerzalne... a sa njom zimske, ili samo sa oznakom pahuljica/planina...

Autor Orlo 19 Okt 2012, 21:00

Orlo
e, to sam hteo da cujem! :)
Pozdrav

Autor carobnjak 19 Okt 2012, 21:02

Orlo
Tamo gde ja "obitavam" nisu retki snegovi ni u maju. I šta sad?
Auto nije nasušni hleb pa da se ne može bez njega. Ko se odluči za letnje gume ZNA da kola neće voziti kad uslovi ne dozvoljavaju, to je poenta.

Carobnjak
Znaš kako se obeležavaju lekovi?
Imaji analgetici, citostatici,....
i onda se pojavi "univercalni" i je pitam šta je to??? Jel istina da sve leči? I šta znači to obeležavanje?
A ti kažeš spusti temperaturu, malo protiv bolova, izbacuje tečnost i malooo snizi pritisak, to jeste ne preporučujem ti ga, mada ti neće naškoditi.

Autor Mange 19 Okt 2012, 21:04

@Mange
Jeste, slazem se ja sa tobom sve, ali da li ti mislis da su svi, sa vozackim dozvolama - da tako kazem, savesni podjednako i iskusni podjendako i imaju iste psihofizicke osobine? Pa naravno da nemaju zato je tu Zakon, a isto tako ti je i sa krivicnim Zakonom, zna se da je ubistvo krivicno delo i znaju da se zbog toga odgovara i ide u zatvor, pa se dogodi. Ovu regulativa je vec u primeni i nece je menjati, ali kao sto sam rekao treba uvesti jos jedan o tome kako oni koji budu ucesnici saobracajne nezgode, bez obzira na posledice i krivicu treba da ispasta ako nema odgovarajuce pneumatike i cao... ali kao i svaki Zakon ima rupu i primena je uvek traljava...

Autor Orlo 19 Okt 2012, 21:14

Orlo
To što ti pričaš, upravo sada važi. Prilikom svake nezgode utvrđivaće se tei pneumatika i stanje kolovoza, to jeste je li bilo potrebe za njima.
Biće i provere pneumatika od strane MUP-a kad to budu uslovi zahtevali a onaj ko bude napravio zastoj, zna se. Pa će vozači polako postati savesni, baš kao što sad većina bezuje pojas i pali svetla (koja će takođe biti ukinuta kao dnevna obaveza u nekom obliku)

Autor Mange 19 Okt 2012, 21:18

@Mange
Na sudu si to sa dobrim advokatom mogao da izdejstvujes...
Mislim, i stojim iza toga, da se javnost treba "bombardovati" porukama iz bezbednosti u saobracaju, jer televizija, stampani mediji i internet su sada "opasno" i jako "orudje" za formiranje misljenja ljudi. Ako se tako ljudima ukaze na negativno i posledice mogu u jednom trenutku da stave prst na celo i da razmisle o svemu... a mi imamo tako jedno "telo" koje se bavi time zove se agencija za bezbednost u saobracaju samo sto je jedini posao trosenje novca poreskih obveznika... i reklame koje vredjaju inteligenciju...

Autor Orlo 19 Okt 2012, 21:27

@ Orlo
Po tebi sad Ja koji imam u garaži set zimskih točkova, treba da ih montiram 01. novembra, bez obzira na vremenske uslove zato što ti nemaš poverenje u pravosudne organe ove zemlje.
Moram da te podsetim da su i zimske gume daleko nepouzdanije od letnjih na višim temperaturama i da nije sve tako crno i belo kako prikazuješ.
Podržavam novi pravilnik.
@ Mange
sasvim si u pravu.

Autor Dejan 19 Okt 2012, 21:45

Oznake na univerzalnom pneumatiku Hankook Optimo 4S:

http://www.motor-talk.de/bilder/frage-zu-den-symbolen-auf-allwetterreifen-g31683733/hankook-optimo-4s-bild1-i203685022.html

Autor Predrag 19 Okt 2012, 21:46

A da li postoji neka celogodišnja obuća za čoveka, da može leti u njoj na plažu ( u Grčku ), zimi na sneg ( za Midžor ), da je dobra za kišu i pecanje ribe u dubokoj vodi, da se noga u njoj leti ne znoji ( da se ne "dobiju" gljivice i da se "ne čuju" ), a da zimi nije hladno ( da se ne dobiju pomrzline )?
Ima li to?
Da li je to napravio do sada "Adaidas" ili već neko?
I, da li bi to neko nosio, ako ima?
Šalu na stranu, stvar je jasna, nužan je kompromis u svemu, pa prihvatam da za kola treba imati tri seta guma: celoodišnje, zimske i letnje, pa sve to vući na jednoj prikolici sa "krokodilkom "i menjati setove guma tokom putovanja, zavisno od potrebe ...

Autor Moron 19 Okt 2012, 23:13

@Dejan
Ti imas poverenja u nase pravosudne i izvrsne organe vlasti? Nadam se da o istoj zemlji govorimo... da smo u normalnoj zemlji o ovakvim stvarima se ne bi ni diskutovalo... da je bezbednost saobracaja i svest nacije na visokom nivou - ljudi unapred zamene i nema nikakvih problema. Ja nisam govorio da je pravilnik los kao takav nego njegova primena. Ovo je dobra zamisao koristis adekvatan pneumatik u zavisnosti od prilike odnosno sezone i uvek imas najbolje performanse pneumatika i to je odlicno po bezbednost, ali uvek ono ali pravo pitanje je da li je sve to moguce primeniti kod nas pri ovom stanju svesti o bezbednosti kod vozaca... veruj mi mnogi ce gledati kao dobru priliku da sto duze voze sa letnjim gumama, neki i cele godine, i ustede novac (s obzirom da smo siromasna zemlja) jer se nadaju da ce zima sve krace trajati a onda stavljaju glavu u torbu kada sneg padne... e a onda nama ostaje da brojimo zrtve...

Autor Orlo 19 Okt 2012, 23:48

@ Orlo
Svako ko nema zimske gume može da parkira auto dok su kolovozi pod pokrivačem.
Zašto misliš da će taj koji stavlja glavu u torbu kada padne sneg imati bolju finansijsku situaciju i moći da si priušti kvalitetne zimske gume, ako to bude potpuno nepotrebno propisano određenim datumom?
Taj će eventualno da bi zadovoljio zakonsku formu, kupiti polovni zimski krš za što manje para i voziti ga cele godine.
Takvim propisom dobijali bi smo sve više onih, koji bi zbog finansijske situacije vozili zimske gume i leti, što je opet opasno, možda ne kao letnje po snegu, ali sigurno opasnije nego letnje zimi bez snega.

Autor Dejan 20 Okt 2012, 10:08

@ Orlo
I u tekstu vesti se navodi da je 25% anketiranih spremno da kupi polovne gume. Ne treba smetnuti sa uma da je istraživanje rađeno na sajtu koji se bavi isklučivo prodajom novih guma i da su posetioci sajta uglavnom oni koji su u potrazi za novim gumama, pa me bi iznenadilo da je procenat iz predhodne rečenice i znatno veći.

Autor Dejan 20 Okt 2012, 10:17

Evo malo ekonomične matematike. Kao prvo VEK TRAJANJA gume za bezbedno korišćenje je 6 godina ili 60.000.km.. Ako voziš 10.000.km godišnje, sa DVA seta (po četiri gume, zimske i letnje), nakon 6 godina si sa svakim setom si prešao po 30.000 i moraš SVE da ih menjaš zbog godišta.. Da si imao CELOGODIŠNJE gume, sa njima bi za 6 godina menjao samo JEDAN set guma (ja na svakih 3 godine kupujem DVE nove za prednju vuču). Znači DUPLO MANJE para za gume, ako koristiš CELOGODIŠNJE. Istine radi, ova matematika ne važi za one koji prelaze više od 20.000 km godišnje.

Autor Celogodišnje su Ekonomičnije 23 Okt 2012, 10:19

Zaboravio si da celogodisnje gume ne valjaju ni leti ni zimi.
Leti losije od letnjih, zimi losije od zimskih.
To je kao kad bi hteo da napravis garderobu za celu godinu.
Jednostavno, to je nemoguce.
Smesa se razlikuje, kao i sara.
Pa ti aj sad spoji ulje i vodu...

Autor PITBULL 23 Okt 2012, 11:03

@Celogodišnje su Ekonomičnije
1. Cenim da si u pravu za tih 6 godina starosti, a možda i za trajanje od 60.000 km ( tj. može da se desi ). Ali sve ostalo si omanuo ...
2. Mislim, ko upućen u bezbednost stavlja dve nove gume na prednju osovinu? Niko, osim onog ko ne zna kakvu opasnost sebi i drugima time stvara. Doduše, tako sam i ja mislio dok sam bio malo dete
3. Ili, koje novo vozilo dolazi sa »celogodišnjim« gumama? Nijedno! I šta ćeš da uzmeš za prvu zimu za to vozilo? »Celogodišnje« možda? Pa ćeš narednih 6 godina leti da voziš letnje, a zimi »celogodišnje«? To bi baš ekonomska pamet bila
4. I ta tvoja matematika ti je pogrešna čak i za one koji prelaze samo 10.000 km godišnje, tj. tvoje teza da bi prelazio godišnje 5.000 km sa letnjim i 5.000 km sa zimskim gumama? Ko zimski set vozi 6 meseci ili prelazi godišnje jednako sa zimskim i letnjim? Niko. Uvek letnje predju više i za zamenu dospeju ranije. Kao što ti za nekih 200 i li 300.000 km treba sličan broj pnemumatika kakve god da voziš i kombinuješ. Pa zašto onda da ne vozim bezbednu kombinaciju ...

Autor Moron 23 Okt 2012, 12:08