
Tržište automobila u SAD-u među prvima se oporavilo od ekonomske krize. Prošle godine najveći američki proizvođači prodali su oko 13 miliona automobila, 10 odsto više nego godinu ranije. Zbog novih pravila o efikasnosti potrošnje goriva, proizvođači pokušavaju da na tržište vrate manje i energetski efikasnije automobile.
Ipak, Amerikanci biraju velika vozila. Veće je bolje - tako kažu u Teksasu. Nekome potreba, drugima pokazivanje statusa. Zašto Amerikanci vole ogromna kola? Ko bi bolje znao od prodavaca.
Deo američke tradicije je i vožnja velikih automobila, kaže Raymond Palacios, vlasnik Bravo Chevrolet prodajnog salona.
"Veliki automobili daju ljudima priliku da putuju udobno, posebno velike porodice, kojima treba dosta prostora. Vožnja predstavlja veće uživanje u velikom autu", tvrdi on.
Ni ekonomska kriza, ni poskupljenje goriva nisu uticali na prodaju SUV-a i kamioneta u Americi. Prošle godine Ford je prodao više od pola miliona pick-up kamioneta, a Chevrolet oko 92.000 SUV-ova.
Administracija predsednika Baraka Obame od ove godine uvela je nova pravila: u naredne četiri godine svi automobili, bez obzira na veličinu, moraće da budu u stanju da sa jednim galonom benzina pređu 54 kilometra.
Uvođenje novih standarda, procena je, koštaće proizvođače automobila 51 milijardu dolara.
Autor/izvor: SEEbiz / Al-Jazeera Balkans
Foto: arhiva Autoblog.rs / Ford
kao prvo, prodaja pick- up je pala na pola. Prije krize i poskupljenja goriva ford je sam prodavao skoro milion f150's tako isto gm sa sierrom i silveradom. Ford je prodavao 400 hiljada explorera a sad nemože ni dvjesto.
"Uvođenje novih standarda, procena je, koštaće proizvođače automobila 51 milijardu dolara"
ja misim da tih 51 milijardu će da košta kupca.
za mene je ova vest ogromno iznenadjenje da amerikanci vise vole velika vozila. pa zar nas nisu neki ljudi ovde ubedjivali kako niko vise u americi ne zeli americke proizvode i okrecu se malim evropskim autima? tako da su barem rekli njihovi rodjaci iz amerike :)))
@BiH_USA,
realno, prodaja nikad nece biti kao za vreme klintona i onih prvih par godina busa. u to vreme bilo je jako lako dobiti kredit, a popusti na vozila ogromni. tad su kompanije prodavale aute u ogromnim ciframa, ali su gubili pare na svakom prodatom vozilu. dok se danas ne kocentrisu na kvantitet vec na zaradu, zato su danas popusti gotovo nepostojeci u poredjenju sa recimo pre 10-15 godina.