
Kako bi smanjio troškove poslovanja u Evropi, Ford planira da zatvori tri fabrike. Pored premeštanja proizvodnje pojedninih modela iz jednog u drugi pogon, to bi moglo da dovede i do pomeranja početka prodaje novog Mondea.
Zbog krize na evropskom tržištu, proizvođači automobila prinuđeni su da preduzmu nove mere štednje. Ford je najavio zatvaranje dve fabrike koje se nalaze u Sauthemptonu i u belgijskom Genku, kao i pogon za izradu alata u Dagenhamu, takođe u Velikoj Britaniji.
U Fordu procenjuju da će ovim potezom kompanija godišnje uštedeti između 346 i 385 miliona evra, a očekuje se da će zbog zatvaranje pogona bez posla ostati 5.700 radnika.
Planovi za proizvodnju novih modela takođe će biti izmenjeni. Tako bi početak proizvodnje novog Forda Mondeo, koji je imao premijeru na nedavno završenom auto-salonu u Parizu, mogao da bude odložen za drugu polovinu 2014. godine.
Proizvodnja ovog modela, kao i sledećih generacija Forda S-MAX i Forda Galaxy, biće preseljena u Valensiju, dok će se C-MAX i Grand C-MAX umesto u Valensiji ubuduće izrađivati u Nemačkoj.
Drastične mere koje Ford preduzima posledica su gubitaka na evropskom tržištu, koji bi u 2012. godine trebalo da dostignu 1,1 milijardu evra.
Preuzeto sa: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Ford
Ne vidim kako ce ovo da im pomogne. Odlaganje prodaje vec gotovog modela...
Kakva greška.
Sada kada je Passat tupav i bezličan, mogu da naprave BUM
mogu uvek da ga uvoze iz michigana i meksika, posto je prodaja vec startovala u americi. ja sam imao priliku da ga vec provozam
u prevodu, lager postojeceih Monda je toliko velik da bi im otpisivanje istog nanelo ogroman finasijski gubotak!
@mile antena,
koji si model/motor vozio? Ako ti nije mrsko napiši mali review.:-)
hvala unaprijed
@mile antena
mislim da ce novi mondeo biti znatno skuplji nego sto se ocekuje od mondea a i pitanje je sem platforme koju deli koliko ce zajednickih komponenti zbog usa standarda imati eu verzija
U svakom slucaju totalno je glupo propustiti priliku i pojacati udeo na trzistu,posto u ovom trenutku. konkurencija je znatno losiji sveukupni proizvod nudi.
Ili su pukli sa parama ili neko precutkuje sta ce se dogoditi na trzistu u skorije vreme
@BiH_USA,
vozio sam 2.5 SE i 2.0 ecoboost SE. ovaj atmosferski 2.5 je prakticno isti kao i 2010-2012 model, malo lepse i kvalitetnije uradjen unutra, ali na putu se ponasa gotovo identicno. 2.0 ecoboost je odlican, posebno u gradskoj voznji na nizim obrtajima, kao dizel hvata snagu vec na nekih 1,600-1,700 rpm. medjutim, na autoputu je malo "trom", kao da do 5,000 rpm izvuce maksimum i posle nema nista.
auto kao auto je dosta udoban, kvalitetan, lepo ide nema sta, posebno u krivinama je odlican, tih je. zadnja sedista su mu malo uska, posebno kad se usporedi sa recimo americkim passatom. u sustini, to mi je bila jedina zamerka. potpuno je drugaciji auto od camry i altime recimo. dosta je vise sportski, vidi se da je uradjen za mladje ljude, ali isto tako nije komforan i udoban kao camry i altima, neverujem da ce privlaciti mnogo starijih ljudi. fusion je nesto kao bolja alternativa za mazdu 6, hondu accord i slicne.
@nikokaoja,
citao sam negde da mondeo i fusion dele oko 80% delova, ukljucujuci i dva motora (1.6 ecoboost i 2.0 ecoboost)
mile,
kakav ti je utisak za instument tablu, ja sam ljubitelj analogalnih kazaljki a koliko sam primijetio fusion samo ima brzinomjer analogalni. Sve ostalo digitalno? Koliko je šofer-šajba udaljena od vozca? Ja sam vozio novi escape i auto je pravo dobro ali sam razocaran koliko je prednje staklo udaljeno od volana a pogotovo od vozaca. Donji dio stakla imam osjećaj kao da je napola haube, cudan osjećaj.instrument ploca je najmanje pola metra dubine (ok, možda malo pretjerujem. Ali znaš šta mislim)
@BiH_USA,
meni se licno ceo enterijer nije dopao. kvalitet je tu i sve to, ali je sve nekako fancy uradjeno sa milion dugmica. ja licno vise volim jednostavan enterijer, nesto kao recimo americki passat. prosto, pregledno i jednostavno, i samim tim gomila iskoristenog prostora.
znam sta mislis da udaljenost sofersajbe od vozaca, i ja imam isti "problem" sa svojom hondom, ali kod fusiona je sasvim lepo uradjeno.
moj mozda najveci problem sa fusionom i razlog zasto bi radije kupio camry ili accord nego fusion je njegova preprodajna cena. nov vs nov, fusion je daleko bolji za voznju i od camry i od accorda, ali me nevidjeno nervira sta kad su novi sva tri auta imaju istu cenu. ali posle 5 godina camry i accord vrede po 25-30% vise
@mile antena
Zar nije Fusion/Mondeo isti auto samo drugi naziv? Mislim da je to drugi globalni model nakon Focusa... Znam da je pre bilo razlike izmedju njih, uzivo sam video dva puta u prolazu isti Fusion ovde u NS-u, Michigan tablice, malo je glomazniji od Mondea i podseca na njega...
mile,
samo sacekaš godinu dana i fusion će imati rebate $2000 tako da na kraju izaðe slicno. Ja kad sam kupovao mog escapea cijena na prozoru je bila ista kao kod japanaca, ali kad skineš sve rebates izašao je $3500 jeftinije i to sa v6 motorom dok japanci imaju samo i4. Istina je da je sada jeftiniji za$3000 od japanaca ali i ja sam ga toliko isto manje platio.
cijena na prozoru je bila 26,200 a ja sam ga dobio za 22,800 sa porezom i tablicom (u michigenu imamo zamo jednu tablicu) i papirologijom. Japanca nisam mogao dobit za te pare
@BiH_USA,
2013 fusion vec sada ima popuste. ovaj 2.5 SE je imao $1,200 popusta, a 2.0 SE cak $2,200 popusta. medjutim, i pored toga cak i taj osnovni 2.5 SE je $25,800 posle popusta, sto mislim da je bas previse.
sa druge strane, taj isti diler je imao i novi 2012 fusion sel, znaci "stara" generacija sa vecim novoom opreme, v6 motor, za $22,000. ovi novi globalni fordovi su bas preskupi, ja sam pre nekih 6 meseci probao i najosnovnijeg focus hatchbacka koji ima msrp od $20,000, a meni su ga nudili za $18,000. mislim da je i $18,000 bas previse za najosnovnijeg focusa kada ne bas tako davno mogao je da se dobije za $12,000 posle popusta. jeste da je novi model bolji, ali nije bas $12,000 bolji