
Ove godine, nemački BMW proslavlja 25 godina od pojave svog 12-cilindarskog motora, koji je svoj debi imao 1987. godine u modelu druge generacije BMW serije 7.
Prvi 12-cilindarski luksuzni model u pola veka svog postojanja, debitovao je kao model BMW 750i u martu 1987. godine na Salonu automobila u Ženevi. Novi M70 motor, koji je u potpunosti dizajniran od nule, razvijao je 300 konjskih snaga iz zapremine od pet litara. Novi agregat postavio je mnoge standarde u dizajnu motora zbog svoje prefinjenosti, niskog nivoa buke i odličnog balansa između performansi i potrošnje goriva.

Ovaj 5.0 litarski V12 motor od legure aluminijuma, postavio je i novi standard sa ukupnom težinom od 240 kilograma. Njegova maksimalna izlazna snaga od 300 KS pri 5.200 obrtaja u minutu, sa specifičnom snagom od 60 KS po litru zapremine uz maksimalni obrtni moment od 450 Nm pri 4.100 obrtaja u minuti, otišli su mnogo dalje od bilo kog sličnog konkurentskog motora tog vremena.
BMW-ova prodaja primila je preko 3.000 pre-narudžbi, čak i pre prvog zvaničnog prikazivanja modela BMW 750i, koji je ponuđen kupcima u dve verzije kao klasična limuzina 750i i kao produžena verzija pod nazivom 750iL.
Godine 1994., lansiran je potpuno novi model BMW 750i. Razvijen na osnovu M70 motora, novi M73 motor imao je zapreminu od 5.4 litara i proizvodio je maksimalnih 326 KS. Uprkos tome što je bio snažniji, M73 je trošio za 13 odsto manje goriva, imao smanjenu emisiju izduvnih gasova i poboljšano sagorevanje goriva.
Godine 2002., BMW je prezentovao model BMW 760i koga je pokretao potpuno novi 445 KS snažni 6.0 litarski V12 motor, prvi 12-cilindarski agregat sa direktnim ubrizgavanjem.
U ovom trenutku, BMW-ova 12-cilindarska motorska tradicija živi u aktuelnoj generaciji modela 760i/Li. Novi N74 motor osvežen je 2009. godine i sada nudi 544 KS i 750 Nm obrtnog momenta, zahvaljujući ugrađenoj najnovijoj turbo tehnologiji.
Izvor: Netauto.rs
Foto: BMW
Posle 25 godina od postanka V12 motora, počinju proizvodnju rednog liniskog motora sa 3 cilindra i to u dizel i benzin varijanti.
Šta reći! Komentar nije potreban da se shvati šta BMW postaje.
BMW i danas ima v12 motore i imace ih i dalje.e sad sto se siri ponuda i profit je bitniji od svega to je druga prica.nekome se svidja,nekome ne.a u minhenu ih bas boli patka do mog i vaseg misljenja...
@bmw serija 8
Zbog te nebrige onih iz Minhena, izgubiće klijentelu sa dubokim džepom, a dobiće sitnu boraniju koja voza Fiate i slične šerpice. Tako da je BMW sam sebe stavio u ravan Fiata i sličnih gubitnika i izašao iz trke sa MB i Audi. VW to lepo radi, ima ime za svakoga, kao VW, Skoda, Seat. A BMW sve počeo da trpa u isti koš. Tako da je sam sebe devastirao, i spremio kraj.
Kako to izašao iz trke sa MB i Audi,kad pomenuti dvojac ima mnogo jeftinijih modela u ponudi nego BMW ??!
@dule
promasio si sajt. Ti komentari su za www.njuz.net:))))))))
btw. Mercedes vec 15 godina proizvodi auto koji je 6000 evra jeftiniji od najjeftinijeg BMW-a. A ako racunamo Mini i Smart, ta distanca od 6000 evra je jos i veca, tako da......trk na www.njuz.net, pa ostavljaj takve komentare.
Sivi E38 je najbolji... Ovi ostali su mnogo izvestaceni. Sto se tice snage, slab je bio u odnosu na ostale jake proizvodjace. Recimo onaj iz E32 V12 je imao istu snagu kao i V8 kod Mercredesa koji je imao bolje ubrzanje. A V12 je imao 408 ks. Pa kasnije je S600 i S63 V12 iz 2000 god imao blizu 400 odnosno 444 ks i od 2003 tacno 500 ks i ludo ubrzanje od 4.7. I W221 je imao 517 ks i 850Nm. Sada novi w222 ce da raspolaze imedju 560 i 580 ks. Da ne pominjem AMG modele od 80-ih na ovamo, da se se smrznes sta su radili. Audi je imao V12 sa 420 ks, kasnije 450, i na kraju 517 ks.