
Fordov 1.0 litarski 3-cilindrični turbo EcoBoost motor bi trebalo da u pojedinim verzijama naraste do zapremine od 1.5 litara i da razvija snagu veću od 200KS.
Upotreba će se proširiti na znatno veće modele poput S-Maxa, Galaxya i Mondea.
Ford će ovaj motor nuditi u tri verzije zapremine 1.0, 1.2 i 1.5 litara u zavisnosti od zahteva tržišta i pojedinog modela u koji će se ugrađivati. Na testiranjima je zabeležio najveću snagu od 225KS, dok ona u trenutno najsnažnijoj korišćenoj verziji iznosi 125KS tako da su moguće razne kombinacije.
Izgleda da bi Ford u svojim rukama mogao imati pravi hit kada je reč o downsizingu i sve većoj posvećenosti štedljivim motorima.
Izvor: Index.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Ford
Mislim da sa ovom „minimizacijom“ motora definitivno dolaze veoma „zla vremena“ i da će čovek pri kupovini sve teže da dolazi do vozila sa „pouzdanim“ motorom. Još malo pa „prolaze poslednji vozovi“ da se kupi neki „normalan“ atmosferski motor, za koji je cena održavanja niža od cene održavanja savremenih dizela ili minimalističkih benzinaca
Na osnovu skromnog iskustva, downsizing i štedljivost su oksimoron. Ne idu u istoj rečenici.