
Dok mnoge automobilske kompanije očajnički traže izlaz iz krize, italijanskom proizvođaču superautomobila cvetaju ruže. Iz Maranela je za prvih 10 meseci ove godine isporučeno 5.267 „ferarija“, što se odrazilo na povećanje prihoda za 10 odsto i profita za 7,65 odsto.
Ferarijev bord direktora na čelu sa predsednikom Lukom di Montecemolom održao je 7. novembra sastanak nakon čega su javnosti prezentovani više nego uspešni rezultati koje je renomirana italijanska marka ostvarila tokom ove godine.
Zaključno sa 30. septembrom, Ferari je isporučio tačno 5.267 automobila, što predstavlja rast prodaje od šest odsto u odnosu na isti period lane. Odlični prodajni rezultati odrazili su se na rast prihoda od 10 odsto (1,764 milijardi evra), a što je još važnije neto profit je porastao za 7,6 odsto tako da je dostigao cifru od 152,4 miliona evra.
Analiza prodajnih rezultata ukazuje da je prodaja modela sa 12-cilindarskim motorima porasla za 22 odsto, najviše zahvaljujući popularnosti „ferarija FF“. Pored ovog modela, zapažen plasman imali su „ferari kalifornija“ i „458 italija spajder“.
Najveće tržište za Ferari predstavlja SAD sa 26 procenata učešća u ukupnoj prodaji, a od januara do oktobra u Americi je prodato 1.354 „ferarija“. Interesovanje je poraslo za 37 procenata u Velikoj Britaniji, gde je tokom 2012. završilo 504 automobila sa amblemom čuvenog „konjića“. Nemačka sa prodajnim saldom od 534 „ferarija“ ostaje najjače tržište za italijanskog proizvođača, koji je zabeležio rast prodaje i u Kini (7 odsto), Japanu (20 odsto).
Sa druge strane, teške prilike u Italiji negativno su se odrazile na prodaju skupocenih modela. Ferari je na domaćem tržištu suočen sa padom prodaje od čak 49 procenata, pošto je u pomenutom periodu 238 kupaca na Apeninima pazarilo neki od vrhunskih sportskih modela čuvene „skuderije“.
Izvor: Topspeed.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Ferrari