
Pitanja na teoretskom ispitu za buduće vozače biće konkretnija, jasnija, lakša i kriterijumi za prolaznost biće za deset odsto blaži u odnosu na stari sistem. Novine su i da neće biti zadataka s raskrsnicama, sva pitanja biće na zaokruživanje i vrednovaće se od jednog do tri boda.
Sledeće nedelje Ministarstvo unutrašnjih poslova objaviće oko 3.500 pitanja koje očekuju na teoretskom ispitu buduće vozače.
"Pitanja su jasnija, dostupna su svima i polaznici će proći kroz teoretsku nastavu koju su do sada izbegavali, i to su najbitnije promene. Zatim, sva pitanja su na tip zaokruživanja, pa su samim tim lakša jer nema dopunjavanja odgovora. Kriterijum je blaži, jer da bi položio, kandidat mora da osvoji 80 od 100 poena, a do sada je uslov za prolaznost bio 90 odsto", kaže za "Blic" Milenko Jezdimirović, predsednik grupacije auto-škola i član Radne grupe koja je osmislila pitanja.
Svaki kandidat može da polaže neograničen broj puta, ali dok ne položi teoretski ispit, ne može da sedne u automobil i počne s praktičnom obukom. Minimalna cena teoretskog ispita iznosi 1.700 dinara (918 dinara troškovi auto-škole i 792 dinara MUP). Međutim, svaka auto-škola ima pravo da poveća cenu ispita.
On ističe da će A kategoriju test činiti 40 pitanja, B kategorija 42, a za C i D kategoriju polaznici će odgovarati na 50 ispitnih pitanja.
"Zaista nema potrebe da se plaše teoretskog ispita. Onaj ko prođe predavanja i vežbe, plus pitanja koja su javna, ne bi trebalo da strahuje od ispita. Ispitivači neposredno pre ispita prave test kombinaciju, a ispit će trajati 60 umesto dosadašnjih 45 minuta. Neće biti situacija sa raskrsnicama, od kojih su vozači do sada najviše strahovali, već će pitanja biti konkretna situacija u pogledu prvenstva prolaza", otkriva Jezdimirović.
Najmanje deset, a najviše 30 kandidata moći će odjednom da polaže teoretski ispit, a auto-škole su obavezne da snimaju celokupni ispit.
"Svako pitanje nosi od jednog do tri boda, u zavisnosti od sadržaja, značaja i grupe pitanja. Poznavanje znakova nosiće jedan bod, a recimo postupanje u saobraćaju najviše, tri boda. To je zato što polaznici moraju da nauče kako da se ponašaju u saobraćaju, šta je bezbedno i da poznaju pravila i zakon. Ostalo će sve naučiti kroz praksu vožnje. Dakle, teoretski ispit je sada dosta korisniji", najavljuje Jezdimirović.
Preuzeto sa: Mondo.rs
Foto: Guliver/Getty images
" Neće biti situacija sa raskrsnicama, od kojih su vozači do sada najviše strahovali" Strahovali?! Kao da uce napamet, pa se plase da nece znati?
Danas sam video testove. Ono samo sudija za prekrsaje moze da polozi.
Pitanja su izgleda sastavljale nove snage privatnih univerziteta. hahahaha
Beš ti "zaokruživanje" - nema tu znanja.
"Pre 100 godina" imah neki "test" i pitanje "sa zaokruživanjem" - "na kojoj udaljenosti se u slučaju kvara postavlja sigurnosti trougao iza vozila":
a) odmah iza vozila,
b) na 50 metara i
c) na dovoljnoj udaljenosti.
Nista nisam "zaokružio", već napisao "na dovoljnoj udaljenosti, koja ne može biti manja od 50 metara".
I pao sam,jer je "šablon" glasio "50 metara".
Je.. ih "šablon"
Pa raskrsnice su glavne, ovo je neka sala??
Onaj ko ne moze da polozi sadasnje testove ne treba ni da vozi.
eto kako naterati postojece vozace da manje sedaju za volan - uterati im strah u kosti od srecnika(ca) koji imaju te pare za polaganje vozackog na kom nece nauciti osnovno znanje ponasanja u raskrsnicama razlicitih tipova!
I danas gomila vozaca nema pojma o primeni prava prvenstva prolaza na raskrsnici bez semafora (a tek bez znaka...) ili ponasanje u kruznom toku! Sta li ce se desiti kada krenu ova nova pravila, sam Bog zna!
Ovo je samo jedan u nizu retrogradnih poteza i prepametovanja u domenu saobracajnog zakonodavstva, koji nista dobro nece doneti!
Novi testovi nikako nisu laksi. U novim pitanjima ima toliko gluposti da je to neverovatno. Kao da su ih pravili da te obore, jer ko je lud da uci sve one stvari koje nemaju veze s propisima. Zasto bi bilo ko morao da zna kolike su kazne za prekrsaje(pa kakve to veze ima sa poznavanjem propisa- nadam se da ce bar ova pitanja izostaviti iz testova), ali i mali milion drugih gluposti? Pa nije ovo test za saobracajce. Znaci, strasno.
A kruzne tokove da ne spominjem bar 40 posto ne zna pravilno da prodje kroz kruzni tok
@MC
Ma kakvi god da su testovi mnogi uzmu dozvolu,a pojma nemaju!
Kad vidim toliku silu ljudi koji voze,a ne znaju da voze zaprepastim se!
Najvise naravno zena,ima ih mali milion koje ne znaju da se parkiraju na duzem prostoru,nego naidju zabodu malo i to je to,ne pokusava da se ispravi zato sto zna da ne ume to da uradi i ne znam kako se takvima dodeli dozvola?!
Ja npr imam druga koji duuugo godina ima dozvolu,ali i dalje ne ume da vozi...A ne mogu da mu kazem :D Meni je cudno da neko na ravno stane da prepusti vozilo i dize rucnu,ili da mu se desi da mu se ugasi auto kada krene i dosta takvih stvari a presao hiljade kilometara.