
Nezavisna organizacija EuroNCAP (European New Car Assessment Programme) je
objavila izveštaj o najnovijoj seriji crash testova bezbednosti.

U ovoj seriji je učestvovalo novih 15 automobila (Dacia Lodgy, Fiat 500L, Ford Fiesta, Ford Kuga, Hyundai Santa Fe, Mercedes-Benz A klase, novi Mitsubishi Outlander, Opel Mokka, novi Range Rover, Seat Leon, Seat Toledo, Škoda Rapid, Subaru Forester, Volvo V60 Plug-In Hybrid i Volkswagen Golf VII.



Svi su dobili maksimalnih pet zvezdica za bezbednost, osim Dacije Lodgy koja je osvojila samo tri zvezdice.
Više detalja možete saznati na sajtu Euroncap.com
Ivan Mitić – Autoblog.rs
To što je logan "pre Hrista" imao 3 ( "stare" ) zvezdice, nije opravdanje da novi model kao što je Lodgy ostane na istom broju. Jako poražavajuće. A i obeshrabrujuće za sve porodične ljude, koji bi i trebalo da su im ciljna grupa ( sudeći po fotografijama porodica sa decom na bilbordima ).
Doduše, ima danas i gorih, kao što je onaj Jeep Compass, koji je u 2012. godini uspeo da "nagura" čak do 2 zvezdice. Za plakanje. Koji li je samo "mentalno bezbednosni sklop" prosečnog kupca tog vozila ( koje nije baš jeftino )
500L ispadaju "oči" pri frontalnom udaru :))
Pri bočnom udaru samo što se nije prevrnuo (možda i jeste, ali su isekli). Šta bi bilo da je na asfaltu a ne na pločicama...
Lodgy - prava Dacia..
Naguraše do 3 zvezdice..
Moron
Po tabeli Lodgy je isti za decu, ali ne voli starije "u sebi"..
Kod sudara far(desni) 500L tako elegantno ispadne..
Panchev9
500L je toliko skarabudžen da me ne bi začudilo ni da mu otpadne nešto drugo ;)
Jednu stvar tehnički ne razumem. Pri frontalnom udaru:
1/ bočni prozori su uvek otvoreni ( na svim kolima ),
2/ glava vozača uvek "na povratku" udara u B stub ( ako pogledate snimak sa 500 L, glava "izadje" prethodno bar 10 cm "iz kola" kroz otvoren prozor ).
Zar "bezbednosno" ne bi bilo logično da se pri udaru sa tih 64 km/h otvore i "zavese" ( baš zbog te glave ). I zašto ih ne testriraju zatvorenih prozora?
@Predrag
pa šta ako mu ispadne far? jel ga to sad čini nebezbednim?
a to što se naginje pri bočnom udaru nije ništa neobično svi visoki automobili se tako naginju, o prevrtanju nema ni govora i ne vidim zašto bi ovi iz NCAPa isekli snimak da ga je bilo.
nije mi jasno otkud tolika mržnja prema 500l? nije nešto, niti preterano dobar, ali se pravi kod nas, zapošljava naše ljude, omogućava nama neki izvoz i treba da mu želimo sve najbolje a ne da koristimo svaku priliku da ga pljujemo.
Samo cekam da se doticni ukljuce da se nastavi pljuvanje po svemu sto je " domace", pa i takav kakav je Fiat.
Sto jeste, jeste, far kao da je napravljen da sam od sebe ispada :) a zato obozavaoci Rumuna imaju cemu da se dive, kako lepoti Dacije, tako i kvalitetu.
@Predrag
5 zvezdica znaci samo jedno a to je 5 zvezdica!
A ti prevodi kako god hoces...
Pohvale za FIAT 500L i velike zamerke dacia-renault. Ocigledno konstruktori ne zele da Dacia bude podjednako bezbedna kao i osnovni brend. (to je cetvrti model dacije koji relativno lose prolazi na NCAP testu - 3 i 4 zvezdice Clio 5).
@Predrag
Bas me zanima sta ti se desilo u detinjstvu kad si toliko isfrustriran svakim italijanskim brendom ? Ja tebe stvarno ne razumem .
P.S. Pa ti covece na svaku vest o italijanskim kolima skaces prvi da pljujes itd . Jel to hoces sam sebi da dokazes da nisi pogresio sto vozis skodu pa onda pljujes po konkurenciji. Vozi brate sta hoces , ja na vest o bilo kojoj skodi nisam ostavio ni jedan komentar , kad me nesto ne zanima onda me ne zanima . Zelim ti prijatan dan
Данас се у тестове заштите укључују и елктронска помагала ЕСП и сл.
Ту је Дачија слаба (само 20%) а и логично, јер се за скромну цену то не може добити. Ту остали гурају 100. Следећа замерка је заштита пешака.
При томе Шкода и Фиат су тестирани са наведеним уређејима а народ их купује без њих. Шта рећи даље!
ЕНКАП је свакако једна од важнијих ставки при куповини аутомобила. Бар мени.
Predrag je hejter svega živog što nije iz VW koncerna , a ne samo Talijana , tako da njegovo mišljenje i nema težinu.
@ Đorđe
Nije hejter ako kaže istinu.
Dačija maximum 3*
Škoda 5*
On samo odgovara na istorijske tvrdnje našeg dragog Mange-a zato što zna da će Mange ovu vest preskočiti, jer stalno tvrdi da je Dačija bolja od Škode.
@ Predrag
Jel' tako? Unapred, strateški i preventivno postavljaš komentare.
@Dejan L
500L ispadaju "oči" pri frontalnom udaru :))
Pri bočnom udaru samo što se nije prevrnuo (možda i jeste, ali su isekli). Šta bi bilo da je na asfaltu a ne na pločicama...
Autor Predrag 28 Nov 2012, 13:39
Ne vidim da je ovde nesto odgovarao Mange-u !!!
Kao ni ovde :
500L je toliko skarabudžen da me ne bi začudilo ni da mu otpadne nešto drugo ;)
Autor Predrag 28 Nov 2012, 13:44
Dzaba si se trudio da budes drveni advokat hahaha :)
Mislite malo i na drzavu. Fiat bi trebao da puni budzet Srbije s velikih 12.6%! Zato bolje ovo s 500L da uspe.
@ dragi moji hejteri
Mislim da imam pravo da pišem šta želim i mislim, a da to pritom nikoga ne uvredi. Jesu li 500L na gornjem videu ispali farovi pri frontalnom udaru - jesu. Da li se to dešava kod većine ostalih modela na istom testu - ne baš. Da li se mnogo nagnuo pri bočnom udaru - jeste. Da li se i većina ostalih modela baš toliko naginje - ne baš. Dakle, stvar je jasna, ni traga od "hejta".
A da li je 500L skarabudžen - jeste. Video sam kako ga i od čega sklapaju. Prednje oslanjanje kao da je od Pande (ne bi me čudilo da jeste), uz gomilu nekih upornih šipkica na sve strane. Ko mi ne veruje neka pogleda pa neka priča. Toliko.
@Dejan L
U pravu si ;)
Predrag
Priznaćeš da je ostao nedorečen uticaj na pasivnu bezbednost putnika "ispadanje" desnog fara kod fiata 500 L pri frontalnom udaru sa 64 km/h, a na koje "ispadanje" šta si ti ukazao...
@markoni 28 Nov 2012, 15:51
Jako pametan komentar. Da su testirali model sa ESP i EDB verovatno bi i Dacija izgural makar cetiri zvezdice.
Bravo za 500 L. Porodicni auto jos pet zvezdica,verujem da ce i ovaj test uticati na jos bolju prodaju.
@ Moron
O da ;)
@ dragi moji hejteri
Ispadanje farova pri frontalnom udaru nema nikakav uticaj na pasivnu bezbednost testiranog vozila. To samo govori o kvalitetu fiksiranja istih za karoseriju. Dok neke stvari zavaruju (šina branika za podužne nosače, prednji vezni lim takođe za podužne nosače... za razliku od drugih koji to šrafe), izgleda da su umesto normalnih (čeličnih) šrafova koristili plastične žabice ili su se generalno poigrali sa plastikom više nego što je potrebno.
Obratite samo pažnju da vam kao potencijalnim budućim vlasnicima ne ispadnu farovi pri naglom kočenju ili nailasku na rupu ili ivičnjak.
....poslednji pasus je već pravi "hejt", čisto da vidite kako zvuči, mada nije nemoguće ovo što sam napisao ;)
predrag
brate mili samo pametuješ, kako i odakle znaš šta je ugrađeno u 500L, postavi slike i tačanu sepcifikaciju materijala i dokazi nam po čemu su to gori nego kod nekih drugih..
što neko reče : per zvezdica znači to 5 zvezdica, i sada može pisati ko šta hoće, ja mu čestitam 5 zvezdica..
i šta nam imaš za reći da je VW na sajmu u GTI na opruge stavio kaiševe,ko bi to iole pametan stavio na jednom renomiranom sajmu..i o tome ništa
@Predrag
Fiat skarabudžen , a na Škodi mijenjaš lanac na 20.000 ko da je od špage pravljen , je li to nije budževina...
Ali džaba sve , tebi je Škoda uber alles , i to je tvoje mišljenje ali ne možeš nametnuti da bude i moje.
Jer može npr. Fobia imati najveću prostranost , najveći gepek , preglednost , al džaba joj sve kad je ružna ko smrt sa onim svojim malim točkićima i isto toliko disproporcionalno velikim farovima , uska , visoka fuj...
Nemam ništa protiv VW grupacije , jer i sam vozim Seata , ali ih ne dižem u nebesa definitivno.
Ilija
Nisam smeo da slikam dok sam obilazio pogon. Biće 500L-ova, podizaće ih ljudi na dizalice pa ti virni ;)
To je bio izložbeni primerak. Mogli su da ga postave i bez na pr. ulja u motoru. Ne vidim tu ništa sporno. Takav sigurno ne bi išao u prodaju.
Đorđe
Ne kažem da nije. Smatram da je peh sa lancem velika sramota za tako ozbiljnu grupaciju. Sa takvim stvarima se nije igrala ni Zastava.
Ko te tera da prihvatiš moje mišljenje? Tebi je ružna, a meni je lepa. I šta sada? Ništa.
Točkovi dimenzije 195/55R15 su sve osim mali za auto B segmenta.
Nisu mali , samo je ostatak auta disproporcionalan i smiješan.
Čak šta više , prethodna Fobia je izgledala bolje.
A dokaz da uz tu dimenziju guma može izgledati dobro i proporcionalno je Polo.
Nisam mislio ništa lično , samo brate preteruješ sa tim da niko ne zna napraviti auto sem svete krave VW.
@predrag, videh da na novom fokusu ispade desni far na crash testu, pa ne bih rekao da je bezvez auto kako ti potenciras
Какве везе има што фар испада приликом судара, па погледајте клипове Мерцедеса и BMW-а па ће те уочити исту ствар. Е сад мене чуди једна ствар, а то да је Голф 6 имао 96% заштите а ова седмица 94% искрено сам очекивао од седмице 100% ал добро. Исто ме Мерцедес разочарао са 93%, Опел изврстан са новим моделима све преко 95%.
Ispadanje fara pri udesu sa 64 km/h dovodi do toga da putnici odmah 'obnevide' ... I tesko je odmah nastaviti putovanje ako je mrak. Jastuk se i sam izduva, ali se far sam ne vrati... Muka je to za vlasnike 500 L. Smece ...
Da, steta sto Fiat 500L nema onaj cuveni far od prethodne Aatre, kao na reklami za akumulator. Na njoj auto se visestruko okrece i dozivljava frontalni sudar al far jos sija. I na mestu! Kakva mashina. Nema...devojka moze da bude sa sela, ali auto mora da je iz Nemacke.
Каквих ли коментара. Заиста је срамота какве бљувотине поједници могу да напишу.
Замерка, испада фар при саобраћајки, у којој се ауто деформише за отпад. Свашта, баш смо неуљудно неписмен народ.
И то константно пишу искрени заљубљеници у Фолцика групу.
Фолцика фанови обично не везују појас, а поносе се на Краш тест.
@markoni
Strašno, strašno... ccc
Kakve samo veze ima sadržaj sa pismenošću, to bih stvarno voleo da znam?
Gde li nam je Mange ovih dana? Hajde Mange, udri i ti? Ili već udaraš? ;)
@Predrag
eto doslo vreme da ja ne moram nista da kazem, ima ko ce... :)))
Pozdrav!
Теба сви да будемо задовољни што Фиат има најмодернију производњу у Србији, и што представља нашег најбољег амбасадора. Нико вас не тера да купите 500Л, али дајте мало поштовања.
Svi Fiati vec godinama odlicno polazu bezbednosne testove, cak i u Americi se dobro kotira 500, tako da ovo nije nista novo.