
Program unapređenja motora, pomogao je francuskom proizvođaču automobila Peugeot da smanji prosečnu emisiju izduvnih gasova sa 128,6 g/km na 125,2 g/km za samo godinu dana, od 2011. do 2012. godine.
Sada 79 % svih Peugeot vozila ima motore sa emisijom izduvnih gasova manjom od 140 g/km, sa ciljem postizanja prosečne emisije izduvnih gasova motora od 116 g/km u 2015. godini. Da bi se postigao ovaj cilj, proizvođač automobila koristio je nekoliko taktika: veću upotrebu dizel/elektro HYbrid4 tehnologije sadržane u modelima Peugeot 3008 i 508, novu generaciju 3-cilindarskih benzinskih motora i drugu generaciju eHDi Stop & Start sistema.
Motori poput 1.6 L HDi i 1.6 L e-HDi takođe su imali koristi od niza poboljšanja, uključujući sledeće: novu nisku viskoznost ulja za motore i menjač, redizajniranu remenicu alternatora, smanjeno trenje vakuum pumpe da bi se izbegli gubici energije, a što sve pomaže smanjenju emisije izduvnih gasova uz poboljšanje potrošnje goriva. Aerodinamički dizajn vozila uz poboljšanje karakteristika motora, pojačava ekonomiju potrošnje goriva uz korišćenje guma sa niskim otporom kotrljanja.
Modeli koji koriste poboljšane motore uključuju 107 (sa emisijom izduvnih gasova od 99 g/km i potrošnjom goriva od 4,1 L/100 km u kombinovanom ciklusu), novi model 208 (sa emisijom izduvnih gasova od 87 g/km i potrošnjom goriva od 3,4 L/100 km u kombinovanom ciklusu) i 3008 HYbrid4 (sa emisijom izduvnih gasova od 91 g/km i potrošnjom goriva od 3,5 L/100 km u kombinovanom ciklusu) i čine neke od najefikasnijih i najpopularnijih Peugeot modela.
Francuski proizvođač takođe u ponudi ima i automobil sa nultom emisijom izduvnih gasova, a to je električni model zasnovan na modelu Mitsubishi i-MiEV i zove se Peugeot iON.
Izvor: Netauto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Peugeot