U najnovijoj seriji EuroNCAP testova, tema je ovoga puta bila nešto drugačija - organizacija Euro NCAP je isprobala bezbednost putničkih verzija najpopularnijih kombi vozila na evropskim tržištima.
Koja su se vozila našla na ovom testu i koliko zvezdica su osvojili? Ford Transit Custom jedini je osvojio 5 Euro NCAP zvezdica, Citroen Jumpy, Fiat Scudo, Hyundai H1 i Peugeot Expert su osvojili 3 zvezdice, dok je Renault Trafic osvojio tek dve.
Reč je o vozilima namenjenim porodicama ili poslovnim putovanjima, sa 8 do 9 sedišta koja predstavljaju alternativu velikim movolumenima, a koja su razvijena iz dostavnih modela. Upravo zbog ovog poslednjeg, Euro NCAP navodi da su takvi automobili manje osvežavani tokom prodajnog ciklusa i da im, u poređenju sa današnjim putničkim vozilima, nedostaje bezbednosne opreme.
Samo Ford Transit Custom je ostvario dobar rezultat tokom ovog testa, ali potrebno je uzeti u obzir da je taj automobil razvijan u skladu sa zahtevima Euro NCAP-a. Takođe, pohvaljen je i sistem za upozorenje o nenamernoj promeni kolovozne trake, koji je ugrađen jedino u Transit.
Konačno, u svom saopštenju za medije Euro NCAP navodi da je za testiranje putničkih kombija procedura crash testa bila modifikovana, u odnosu na onu koja se primenjuje kod putničkih automobila.
Izvor: Autonet.hr
U nastavku možete pročitati i PR saopštenje Gran Motorsa, uvoznika Forda za Srbiju:
Potpuno novi Ford Transit Custom, prvi u klasi lakih komercijalnih vozila, dobio je pet zvezdica od nezavisne organizacije za procenu bezbednosti vozila Euro NCAP. Isti rejting ima i sasvim nov Tourneo Custom za prevoz ljudi.
"Međunarodni ven godine 2013" postigao je 77
odsto od ukupnog broja bodova, nakon što je bio podvrgnut novim Euro
NCAP kraš testovima za teška vozila. Postigao najbolje ocene u klasi za
zaštitu dece (90 odsto), zaštitu odraslih (84 odsto) i sigurnosne
karakteristike (71 odsto).
Ford je takođe, prvi put, dobio i Euro
NCAP Advanced nagradu za tehnologiju dostupnu na komercijalnom vozilu.
Upozorenje o napuštanju trake (Lane Keeping Alert) donelo je Fordu još
jednu, ukupno sedmu različitu nagradu za napredna tehnička rešenja –
osvojio ih je više od bilo kog drugog proizvođača. Ford je takođe dobio
još jednu nagradu za napredna rešenja - za SYNC sistem sa funkcijom
pozivanja hitne pomoći.
"Transit Custom redefiniše bezbednost u svom sektoru", kaže Barb Samardzich, potpredsednica za razvoj proizvoda u Ford Evropa. "Kombinovali smo visoku čvrstoću čelika za strukturu karoserije, prema pešacima „prijateljski“ prednji deo i u segmentu vodeće bezbednosne tehnologije za kreiranje kombija koji pruža najbolju dostupnu zaštitu – nešto što će ceniti flotni kupci i vlasnici-operateri."
Potpuno novi Transit Custom – kombi nosivosti do jedne tone – projektovan je da pruži izuzetnu zaštitu putnicima i pešacima u svim akcidentnim situacijama. Više od 40 odsto njegove karoserije je napravljeno od čelika visoke čvrstoće i ultra visoke čvrstoće. Tokom razvoja, vozilo je prošlo kroz više od 4.500 virtuelnih simulacija sudara i 30 fizičkih testova sudara.
Projektovan je sa mnogo opreme u prednjem delu čiji je cilj da smanji rizik od povreda pešaka. To je prvi Transit koji je dostupan sa poboljšanim bezbednosnim sistemom - sa vazdušnim zavesama za putnike na prednjim sedištima.
"Sa tako dobrom zaštitom za svoje putnike, takođe i za
pešake, Ford Transit Custom nesumnjivo postavlja visok standard", kaže
Michiel van Ratingen, generalni sekretar Euro NCAP. "Testiranje vozila
u ovom segmentu je novi korak za Euro NCAP, a učinili smo dobro i za
potrošače, koji će sada moći da kupe vozila ove veličine sa pet
zvezdica."
Tehnologija upozorenja na napuštanje trake (Lane Keeping
Alert) vibrira kolo upravljača i aktivira upozorenje u klasteru
displeja - da upozori vozača ako sistem detektuje da se vozilo zanosi
van trake.
SYNC sa funkcijom pozivanja hitne pomoći omogućava Transitu Custom da pomogne putnicima - da pozovu lokalne operatere usluga hitne pomoći. To je vodeća tehnologija u auto industriji, koja „komunicira“ na 26 jezika, koji se govore u 40 evropskih regiona. Ona koristi informacije iz GPS uređaja ugrađenog u vozilo, mapa i mobilne mreže da ukaže na lokaciju udesa i poziva hitne službe putem Bluetoothom povezanog mobilnog telefona nekog od putnika. Tehnologija je takođe dostupna na potpuno novom modelu B-MAX, novoj Fiesti, C-MAX-u, Focusu i novoj Kugi.
"Euro NCAP Advanced nagrade prepoznaju bezbednosne inovacije na najvišem nivou, a Ford je prvi proizvođač koji je dobio jednu za vozilo testirano po protokolu za teška vozila ", rekao je Andre Seeck, predsednik Euro NCAP. "Vlasnici Transita Custom će sada imati koristi od bezbednosnih i tehnologija za pomoć vozaču, koje su ranije bili dostupne samo na putničkim vozilima."
Potpuno
novi Tourneo Custom za prevoz ljudi takođe ima koristi od svog Euro
NCAP rejtinga sa pet zvezdica, nudeći izvanrednu bezbednost za ličnu
upotrebu i za eksluzivne šatl korisnike.
Tourneo Custom za prevoz
ljudi uvodi u segment vozilo sa automobilskim stilom i
sofisticiranošću. Dostupan je u konfiguracijama sa osam ili devet
sedišta, sa izborom dva međuosovinska rastojanja, nudeći izuzetnu
funkcionalnost , trajnost i nisku cenu vlasništva.
Zadnja sedišta su
potpuno novog dizajna, koji omogućava da se lako sklope u više
konfiguracija ili uklone - u segmentima ili u potpunosti. Putnici na
zadnjiim sedištima uživaju u prostranom i udobnom okruženju, u potpuno
obloženoj kabini.
Transit Custom i Tourneo Custom su sada u prodaji na većini evropskih tržišta. U Srbiji ih prodaju Grand Motors i mreža njegovih ovlašćenih prodajno-servisnih partnera. Početna cena za Transit Custom u ven verziji (dizel motor od 2,2 litra sa 100 KS, zapremina tovarnog prostora 5,95 m³, korisna nosivost 880 kg, paket opreme Ambiente), sa promotivnim popustom iznosi 17.430 evra, bez PDV-a.
Renault Traffic je projektovan pre jedne decenije pa ne cudi taj rezultat.
@Auto
da li mogu saznati ko testira jos sem euro ncaap znam za latin ncap i americki a gdje je japanski i kineski i kako se zovu da bih pogledao njihove testove hvala.
"Reč je o vozilima...koja su razvijena iz dostavnih modela", koji su "manje osvežavani", pri čemu "im ...nedostaje bezbednosne opreme".
Zar je čudo ( ili sramota ) kada stari model "putničkog kombija" ( načinjen na bazi "prepravke" dostavnog vozila ) ima malo "zvezdica"? Ili je sramota kada nešto novo i tek razvijeno pruža malo ( aktivne i pasivne ) bezbednosti?
Pa, eto, Ford Transit Custom je nov model "grand furgona" i ima 5 zvezdica!
Ali zato neki koji su "novi" ( kao Jeep Compass ili Lodgy ), to ni blizu nemaju ... I to je tuga
@dragutin
Australija i okeanija imaju svoj ANCAP, Kina C-NCAP osim onih u SAD-u, EU i J.Americi...
Naravno, kada bezbednost koriste samo kao izgovor za prodaju.
Sem Volvoa ni jedan proizvodjac nema branike celom sirinom vozial, so je prosto neverovatno?
Takodje, u Evropi se uopste i ne proverava snaga krova, sto je bitno, pogotovo na terencima i kabrioletima.