
Izvor: Novosti.rs
Od Nove godine vozači će na benzinskim stanicama širom Srbije točiti isključivo gorivo evropskog kvaliteta. Već 1. januara 2013. sa srpskog tržišta nestaće derivati koji ne mogu da zadovolje standarde kvaliteta "evro 5", kao što su premijum BMB 95, dizel D2 i autogas.
Članice Udruženja naftnih kompanija Srbije ističu da su spremne za 1. januar, kada će ponuda goriva biti u Srbiji ista kao i u Evropi.
- Standardi kvaliteta goriva uvedeni su radi zaštite životne sredine - kaže Tomislav Mićević, iz Udruženja naftnih kompanija Srbije. - Svaka nova generacija derivata je sve čistija, jer ima manje sumpora i aromata. Srbija se pre dve godine obavezala da će uvoziti gorivo evropskog kvaliteta, uz kompromis da će se do kraja 2012. NIS modernizovati i preći na proizvodnju ekološki čistijeg goriva.
Kompletan članak na sajtu Novosti.rs
Cisto sumnjam da ce gorivo biti kvaliteta kao u Nemackoj npr.
I dalje ce benzin imati malo oktana, dizel prljav itd. Mada mozda i "ociste" dizel, ali cisto sumnjam da ce benzin biti kvalitetan.
Rafinerija u Pancevu je jedna od tehnoloski najmodernijih u svetu. Ona u svakom slucaju moze da proizvede veoma kvalitetne derivate cak i za evropske pa i nemacke pojmove. Projektovana je da zadovolji buduce jos neuvedene evropske ekoloske kriterijume.
Sinbad
Daj boze... Al posto je ovo Srbija, to sto ona moze da ih proizvede, ne znaci i da oce, mozda nam opet poture sh kvalitet.
Videcemo u svakom slucaju.
Meni je parameter benzinac, jer ED je bilo najbolje gorivo kod nas koje moze da se kupi, jer je iz uvoza.
A benzin ocajan.
Nadam se da cemo dobiti kvalitetno gorivo. Do sad je svuda bilo bolje nego kod nas, HR, BiH itd... I u CG kazu.
Ako su vec investirali tolike pare u rafineriju, ne vidim zasto ne bi se igrali i proizvodili nekvalitetno gorivo. Stari pogon ide u staro gvozdje i umesto njega ce se praviti jos jedan cak i za generaciju moderniji pogon. Skuplje je a i fakticki nemoguce, u takvom pogonu proizvoditi lose gorivo, jer bi to zahtevalo nepostovanje procesa proizvodnje (budzenje), pa bi lako dolazilo do velikih havarija. Taj pogon je projektovan za euro5 gorivo, sa mogucnoscu jeftinog apgrejda na euro 6 i 7.
Sinbad
Zavisi odakle uzimaju sirovu naftu.
Do sada su uzimali valjda najgori kvalitet.
Za Libijsku naftu kazu da mozes skoro odma da je sipas onako sirovu u rezervar. :)
Male prerade.
Verovatno im je pogon dobar, ali zavisi oce li staviti u njega krs sirovinu, ili kvalitetnu, od toga zavisi.
A posto je ovo Srbija i niko se ne buni, nece biti problem da nam i dalje prodaju djubre.
Zato mogu kako hoce.
Dosta njih kazu da je BMB 95 i evropremium 95 isto gorivo... Tj da samo taj BMB 95 prodaju po vecoj ceni.
Ja samo ne znam koja je poenta da se zavode takvi propisi, kada ce, kao i do sada, "nesto" da se desi gorivu na putu od rafinerije do pumpe, i mi opet tociti prakticno najgori benzin u Evropi.
Daj boze. Jutros sam stavljao grejalicu ispod filtera kod rezervara dva sata da bih upalio auto. U pitanju je evro dizel sa Nis-ove pumpe. Dok ga nisam lepo zagrejao zavijala je pumpa kao vuvuzela. Plus auto u garazi( -10 najniza temperatura ).
@ pitbull
Pogon za odsumporavanje vec radi, i sadrzaj sumpora u sirovoj nafti nije bitan. Bez obzira na kolicinu sumpora, na izlazu imas zadati procenat.
@ Fordovac
To moze lako da se desi.
@Bagzi
Cim temperatura padne ispod nule, obavezno sipaj aditiv protiv smrzavanja. To su jos uvek stare zalihe evro dizela euro3 kvaliteta, kojih su NIS-ova skladista prepuna. Novi ED ce na trziste stici tek za mesec dva, kad se ove zalihe potrose. Od nove godine nema vise D2 dizela, i onaj koji ostane neprodat, ili cega krstiti sa evro 5 ED, tako da se dobije neki euro 3, pa u prodaju kao loz ulje. Ili ce ga poslati u rafineriju na ponovnu preradu.