
Nemački časopis Auto Bild je u saradnji sa nezavisnom Asocijacijom za tehničku kontrolu (TUV) i ove godine objavio izveštaj o kvarovima kod polovnih automobila.
Izveštaj je rađen na osnovu temeljnih pregleda na osam miliona vozila, a njime su obuhvaćena 222 modela.
Trend broja kvarova je nepovoljan, jer su eksperti TUV-a ustanovili da je ovaj broj i ove godine u porastu, jer vlasnici sve manje i manje para ulažu u održavanje.
Nakon tri godine, kod svakog osmog automobila je pronađen neki manji defekt, a 6,9 odsto ima ozbiljniji kvar. Najčešće se radilo o kvarovima na osvetljenju, kočnicama i izduvnom sistemu.
Automobili su svrstani u pet starosnih kategorija, a najviše modela u prvih 10 vozila sa najmanje kvarova u svakoj kategoriji ima Toyota.
Porsche se još jednom pokazao izuzetno kvalitetnim, jer je njegov 911 imao najmanje kvarova u tri kategorije.
Loš rezultat je zabeležila Dacia Logan kod koje je pronađeno najviše manjkavosti u segmentu vozila starih tri godine.
U nastavku vam donosimo liste automobila sa najmanje i sa najviše kvarova u svim kategorijama (u zagradi je procenat vozila sa defektima).
Automobili starosti 2-3 godine
1. VW Polo (2,2)
2. Mazda 3 (2,7)
3. Audi Q5 (2,8)
4. Toyota Avensis (2,9)
5. VW Golf Plus (3,1)
Mazda 2 (3,1)
7. Toyota Prius (3,5)
Toyota Yaris (3,5)
Toyota IQ (3,5)
10. Opel Agila (3,7)
...
122. Citroen C2
Dacia Sandero (9,1)
124. Renault Kangoo (9,4)
125. Chevrolet Aveo (9,7)
126. Chevrolet Matiz (9,9)
Kia Sorento (9,9)
128. Citroën C4 (10,6)
129. Fiat Panda (11,7)
Automobili starosti 4-5 godina
1. Toyota Prius (4,0)
2. Mazda 2 (4,8)
3. Toyota Auris (5,0)
4. Smart Fortwo (5,1)
Toyota Corolla Verso (5,1)
6. Mercedes C-Klasse (5,3)
7. Porsche Boxster/Cayman (5,6)
Porsche Cayenne (5,6)
9. Porsche 911 (5,8)
10. Ford Fusion (5,9)
VW Golf Plus (5,9)
…
111. Citroën C5 (15,9)
Seat Ibiza/Cordoba (15,9)
113. Citroën C4 (16,7)
114. Fiat Panda (16,9)
115. Peugeot 307 (17,8)
116. Peugeot 407 (18,0)
Renault Megane (18,0)
118. Fiat Doblo (21,4)
119. Renault Laguna (23,0)
120. Renault Kangoo (23,2)
121. Dacia Logan (25,8)
Automobili starosti 6-7 godina
1. Porsche 911 (6,2)
2. Toyota Corolla Verso (6,6)
3. Toyota Prius (7,0)
4. Toyota RAV4 (8,3)
5. Toyota Avensis (8,6)
6. Mazda 2 (8,7)
7. Ford Fusion (8,9)
8. VW Golf Plus (9,6)
9. Subaru Forester (9,9)
Toyota Corolla (9,9)
...
98. Alfa Romeo 147 (24,7)
99. Peugeot 307 (24,9)
100. Renault Clio (25,8)
101. Alfa Romeo 156 (27,3)
102. Fiat Doblo (28,2)
103. Renault Laguna (29,3)
104. Renault Kangoo (29,4)
105. Mercedes M-Klasse (30,0)
106. Fiat Stilo (31,6)
107. Chrysler PT Cruiser (32,6)
Automobili starosti 8-9 godina
1. Porsche 911 (8,8)
2. Toyota Avensis (9,9)
3. Honda Jazz (10,7)
4. Toyota RAV4 (11,3)
5. Subaru Forester (11,4)
6. Toyota Corolla (12,9)
7. Mazda MX-5 (13,4)
8. Mazda 2 (14,2)
9. Ford Fusion (14,6)
10. VW Golf (15,6)
Toyota Yaris (15,6)
…
78. Fiat Doblo (31,5)
79. Renault Clio (31,7)
80. Mercedes M-Klasse (32,0)
81. Ford Galaxy (32,6)
82. VW Sharan (33,2)
83. Alfa Romeo 147 (33,8)
Renault Kangoo (33,8)
85. Renault Laguna (34,2)
86. Fiat Stilo (35,6)
87. Chrysler PT Cruiser (36,8)
Automobili starosti 10-11 godina
1. Porsche 911 (11,0)
2. Toyota RAV4 (14,2)
3. Mercedes SLK (16,9)
4. Toyota Corolla (18,1)
5. Toyota Yaris (18,3)
6. Toyota Avensis (19,3)
7. Mazda MX-5 (19,7)
8. Suzuki Jimny (21,0)
9. VW Golf (21,2)
10. Audi A2 (22,4)
...
60. Mercedes M-Klasse (35,5)
61. Alfa Romeo 147 (35,6)
62. Alfa Romeo 156 (36,5)
63. Chrysler PT Cruiser (36,6)
64. VW Sharan (37,2)
Renault Laguna (37,2)
66. Renault Kangoo (37,7)
67. Ford Ka (37,8)
68. Ford Galaxy (38,8)
Izvor: Economy.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Dacia
Vau, "osećao" sam da pežo ima "progresivan kvalitet", kao staro vino. Starija 307-ica (6-7 godina) je mnogo bolja od mladje (4-5 ), "starošču" skače sa 115. na 99. mesto... Nijedan drugi model nema toliko rast pouzdanosti!!!
Da budem iskren, ni ne znam koje manjkavosti da trazim kod svog Logana. Mislim sigurno nije "zategnut" kao kad je bio nov ali sem par gluposti nista nije katastrofalno lose...
To nije auto kupljen da cuva cenu, vec da se "izaka" i ostane u porodici dugo. Nisam cuo da je neko kupio polovnog Logana, sto ne znaci da nije. Ne znam ni koliko bi mogao da vredi nas porodicni Logan iz 2006...
Ova lista je bila pre neki dan, nekoliko prvih i poslednjih... cak je i u onom pdf dokumentu na sajtu bilo samo ovoliko modela, sta je sa onima u sredini, jel ima neko tu listu? Mislim znalo se da Francuzi i Italijani su na zacelju ali sta je sa ostalima... ;)
Što ocrniše Alfu, ja se ne bih složio jer vozim jednu iz 98 godine..nego Nemci žele da je ocrne i da joj obore cenu da bi je otkupili..neće moći ove noći..
Šta očekivat za Daciju, kad i kao nova jedna od najgorih, što je i logično kad najjeftinija.
Za nas smrtnike je to najbolji auto. Ali mi se ne računamo izgleda. Nešto kao u Africi kad bi pitao, da li više vole parče bajata leba ili kašiku kavijara.
Mislim da ova "statistika" ne znači mnogo. To je samo prikaz stanja na "tehničkom", a ne pokazatelj pouzdanosti vozila? Tu se ne beleži ono što "tehnički" ne kontroliše? Mislim, kada na TSI "zvekne kaiš" ili na HDI "turbina" i sl, to ovi ne "zapišu"?
I šta mi onda ova statiskika znači?
Ništa!
Steta sto se ne vidi podatak za Lybru, a vrlo je zanimljiv polovnjak po meni zanimljiviji i od Stila.
Ma da li je moguce da prvih deset mesta u svim kombinacijama dele Nemci i Japanci. Aaaah da...Auto Bildovo istrazivanje. Da Japanci nisu toliko superiorni u ostatku sveta i oni bi bili zbrisani sa vrha liste.
@ Mange
Kolega? Dačioljube? Ovo je tragična vest za tebe, primi moje saučešće.
Istraživanje jeste tačno jer silent blokovi stradaju na 30.000km, a prve 3 godine je proizvođen Logan kome rubovi nisu bili pocinkovani. Kvarovi za koje sam ja čuo iz prve ruke su bag kompjutera, pucanje šarki vrata i naslona sedišta.
Zašto Škoda košta 30% više od Dačije? Jasno je
@Dejan L
Jes ti to pomješo Lagunu sa Loganom , koji to seleni odu na Loganu na 30.000km?
@ Đorđe
Dete, aj' u osnovnu!
Selen? Gde piše selen? Ovde 90% dece treba da nauči gramatiku
Pa i škoda je imala ovakve rezultate sa Favoritom i Felicijom , tako da ima vremena da se i Dacia popravi.
Toyota-Lexus-kvalitet. Japanci generalno dobri + Mazda, Nissan i Honda.
Jes da su imali dosta opoziva iz same fabrike, ali, ljudi sto ih voze ih hvale.
Kao prvo Dejane L , vjerovatno ti tata mogu biti ,ne prosipaj se
Kao drugo ne pravi se pametan , jer je selen blok kolokvijalni izraz u Bosni za prigušujući blok ili kako ti kao veliki Englez kažeš "silent" ako ćemo već terat' mak na konac
@carobnjak
Škoda je sigurno u gornjoj trećini ili bar polovini liste.
@Predrag
kako da ne... :)
A sto se tice Rapida, to je ubedljivo dno auto industrije, kako po dizajnu, kvalitetu enterijera tako i po smesnoj motorizaciji! Gledano iz ugla novih modela, da ne bude zabune...
Jel se slazes?
@carobnjak
Ne slažem se dok se (možda) ne uverim u suprotno, ali ne verujem da će to da se dogodi.
Nisu izgleda uzimali u obzir i cenu popravki... Dakle ne samo verovatnoću otkaza nego i "štetu". Kupiti 10g stari 911 ili Alfu 156 (po ovoj statistici 3x veća šansa da se pokvari) ali kada ti nešto crkne, u proseku je deo i popravka 5-10x skuplji od popravke od Alfe 156.
Hoću da kažem, i normalno je da skuplji automobili imaju kvalitetnije delove i da se ređe kvare, ali zato su i skuplji za održavanje. Stoga, ovakve statistike mnogo i ne znače!
Kod VW se ne računaju kvarovi, jer ako se pokvari opet se nije pokvario. Nego pošto je nemački mesto mu tako priliči a italijanci i francuzi se unapred zna pa je svaki kvar tri puta bodovan. A japanci su znani po preciznosti i neka ih na čelu mada se malo gas zaglavljivao al to se ne računa.
Dačiju nisu ni posmatrali a što bi kad se zna da ne valja, pa neka je na dnu. Skoda se zna da ostaje po putevima ali kako je ružna a ima na delovima VW znak rekoše neka je u sredini skrivena da je niko ne vidi.
Ako je Logan najgori, onda su Srbi, dobivši Punto Klasik, dobili 7 na Loto-u!
@ Puntomrzci
Jel vam sad lakše?
A Lada? Jel uzeta u obzir? Hehehehe
Reči ''Auto Bild'' i ''istraživanje'' ne bi smele da se nalaze u istoj rečenici, ikada.
Znate sta ova statistika...
Crknu vam 2 podizaca stakala za 2 meseca i vi 2 puta odete u servis, ili vam crkne turbina a vi odete jednom u servis za 2 meseca i sad je drugi auto pouzdaniji od prvog jer je imao "manji broj" kvarova. Tako da se nemojte zanositi ovim, da tako kazemo, glupostima.
Kupio sam polovnog logana pre dve godine, i za sada sam zadovoljan...ugradio plin, ide i osim redovnog odrzavanja nema puno kvarova...proverena renoova, jednostavna tehnika jednostavno ne moze da napravi nikakav problem...elem, taksista iz Ivanjice, vozi logana 1.4 i do sada je presao blizu 700.000 km...p.s da se razumemo, logan nije luksuzan auto, ni "vozacki" auto, zato sluzi posteno i trazi mnogo.
"Najčešće se radilo o kvarovima na osvetljenju, kočnicama i izduvnom sistemu."
Pa to i nisu neki kvarovi...
Da su racunali kvarove na turbinama, VW bi sigurno popio zadnje mesto, ali nisu...
Da ovo je prevarantska statistika, jer oni koji kupuju WV ili japanca, zele pouzdano vozilo (jer i jedne i druge bije takav glas), pa cim im se ,,nesto '' cuje na kolima odmah trce kod majstora. Daciju kupuje ko nema para ili ne zeli da preterano ulaze u kola, pa zna da neka neispravna sijalica pozicije i nije neki funkcionalan kvar. Ja vozim Fiata zato sto sam kupio odlicna polovna kola za male pare. U pravoj statistici (ne ovoj namestenoj) se vrsi ponderisanje (vrednovanje tezine rezultata), jer naravno nije isto ako je neipravna turbina ili neispravna sijalica. Japanci - Koreanci jesu pouzdani, a nemci jesu prevaranti, a ostalo je nebitno.
Opet autobild sa svojim naručenim(vrlo pristrasnim) istraživanjima.Uvek pljuju po modelima koji su njihovim prizvođačima trn u oku.Vlasnik sam privatne firme i za te potrebe kupujem upravo automobile koje oni ocrne na "testovima" i gle čuda,nikada ni jedan problem.wv mi neće ući u kuću(firmu)nikada dok sam živ!"Nepouzdani" Francuzi i 'talijani trče preko pola miliončeta za osetno manje novca.