
Nakon šire liste od 35 automobila (objavljene u septembru), danas je objavljena i lista od 8 finalista u izboru za Evropski automobil godine 2013 (2013 Car of the Year). Aktuelni nosilac ove titule (za 2012. godinu) je inače GM-ov dvojac Opel Ampera / Chevrolet Volt.
Pobednik i nosilac titule Evropskog automobila godine će biti poznat početkom marta 2013. godine, dok će svečana ceremonija uručenja titule biti organizovana tokom održavanja Salona automobila u Ženevi.
Titulu inače dodeljuje žiri sastavljen od 58 novinara iz 23 evropske zemlje.
Lista od 8 finalista izgleda ovako:
Ford B-Max
Hyundai i30
Mercedes A klasa
Peugeot 208
Renault Clio
Toyota GT86/Subaru BRZ
Volkswagen Golf VII
Volvo V40
Tabela svih dosadašnjih pobednika:
1964 Rover 2000 1965 Austin 1800 1966 Renault 16 1967 Fiat 124 1968 NSU Ro80 1969 Peugeot 504 1970 Fiat 128 1971 Citroën GS 1972 Fiat 127 1973 Audi 80 1974 Mercedes-Benz 450 1975 Citroën CX 1976 Simca 1307-1308 1977 Rover SD1 1978 Porsche 928 1979 Simca Horizon 1980 Lancia Delta 1981 Ford Escort 1982 Renault 9 1983 Audi 100 1984 Fiat Uno 1985 Opel Kadett 1986 Ford Scorpio 1987 Opel Omega 1988 Peugeot 405 1989 Fiat Tipo 1990 Citroën XM 1991 Renault Clio 1992 Volkswagen Golf 1993 Nissan Micra 1994 Ford Mondeo 1995 Fiat Punto 1996 Fiat Bravo 1997 Renault Scenic 1998 Alfa Romeo 156 1999 Ford Focus 2000 Toyota Yaris 2001 Alfa Romeo 147 2002 Peugeot 307 2003 Renault Mégane 2004 Fiat Panda (nuova) 2005 Toyota Prius 2006 Renault Clio 2007 Ford S-MAX 2008 Fiat 500 2009 Opel Insignia 2010 Volkswagen Polo 2011 Nissan Leaf 2012 Opel Ampera/Chevrolet Volt
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Moj glas za:
Mercedes A klase ili Toyota GT86/Subaru BRZ.
Mercedes mi je tu daleko najbolji izbor.
Aj pa kad je baš izbor evropski, nek pobedi A klasa, iz Evrope..
Za auto godine je ipak bio moj komentar...
Mercedes A klase, VW Golf 7 ili Volvo V40.
Nesto gledam auto blog listu za auto 2013 i cudno mi kako je outlender preskocio A i trojku.
Bagzi
Na volseban nacin. :)
Nisam video nikog ovde da je izdvojio Outlender, pa izgleda da su predstavnici Micubisija se bacili na opaki posao. :)))
Nista nista i odjednom prvi. :)))
P.S. Sad kad vide ovi iz Dacije pa nakrcaju na 130 glasova "Lodzaka". :)))
@Pitbull
Ma odjednom ljudi uvideli kvalitete Micubisija :))
Mogao bi i Fas malo da se angazuje i da potera svoje radnike i kooperante da glasaju za 500 l :))
Bagzi
Cenim da ce na kraju tako nesto i biti, borba trojke i A klase neizvesna do samog kraja i onda odjednom pobednik 500L, mIcubisi ili Opel Moka. :)))
Nesto mi Skoda slabo plasirana.
Predrag® reaguj :)
Sad se setih i Dejan L moze malo da pomogne.
@svi: Primetili smo i mi, i nakon detaljne provere utvrdili da su to legalni glasovi koji dolaze sa jedne facebook grupe, što je potpuno legalno i svaki glas ima svoju IP adresu, a niko ne sprečava ni vas ni druge da postavite linkove za glasanje u raznim facebook grupama / sajtovima ili forumima. Dakle nama je bitno da neko ne vara i da sa jedne ip adrese ili računara vara i dodaje glasove, ovako je to sasvim legalno. Pozdrav
@PITBULL: primera radi vas niko ne sprečava da link za glasanje u našoj anketi stavite na neki Mercedes forum u Srbiji ili Toma za BMW.
auto
Nemam pametnija posla.
Naravno da su legalni.
Da je MB ili BMW stranica na FB , pokvario bi vam se brojac. :)))
Cenim da ce pobediti A-klasa... kod njih je uvek nesigurno i nejasno kod izbora, pa obicno, kao fol slucajno, pobede modeli koji zapocnu novi pravac kod nekog proizvodjaca... mozda i Clio...
Ja bi novac stavio na novi Clio. Najvise se o njemu pricalo a i trebalo bi da bude evropski recesioni hit.
Golf 7 po meni i to iskljucivo zbog sadrzaja osnovnog paketa opreme a drugi segmenti tipa motora i vjesanja su u samom vrhu. Osnovni paket A klase je smijesan u usporedbi sa G7 a prestavlja premijem segment u klasi BMW sa kecom isto. Nego interesanto da ,,autoindustrija,, nikad dobila ovo priznanje?
Merc A klasa i 208. Golf je mirodjija u svakoj corbi. Nemci ga odlicno guraju i tate su za marketing. To se vidi i u prodaji VW modela u odnosu na druge. Po meni, kad kupis Golfa, bacis 20% para. Jer za 20% manje mozes dobiti auto od drugog proizvodjaca, koji je cak i bolji i kvalitetniji od Golfa...