
Danas je u pogonima češkog proizvođača zvanično započela serijska proizvodnja nove Octavije. Treća generacija Škodinog bestselera je jedinstvena u svom segmentu po pitanju ponude prostora, naprednih tehnologija, dizajna i odnosa cene i kvaliteta. U segmentu kompaktnih vozila Octavia je klasa za sebe. Krajem januara 2013. Octavia će se pojaviti na evropskim tržištima.
"Octavia je srce marke Škoda", rekao je Škodin predsednik upravnog odbora prof. dr. h.c. Winfried Vahland. „Naši timovi su zahvaljujući svojim kompetencijama i entuzijazmu stvorilil najbolju Octaviju ikada. Ovaj automobil je u svakom pogledu klasa za sebe. Današnji početak proizvodnje treće generacije za nas je veliki trenutak.“ Nova Octavia, baš kao i njen uspešni prethodnik, ostaje ključni adut u Škodinoj Strategiji rasta 2018.
Zbog početka proizvodnje treće generacije modela, Škoda je pokrenula najveće projekte modernizacije i proširenja kapaciteta matične fabrike u svojoj istoriji: najznačajniji projekat bez sumnje je izgradnja proizvodnog pogona za modele Octavia/Rapid, sa konsekventnim rastom dnevnog kapaciteta sa 800 na 1.200 vozila. U Mladoj Boleslavi je planirana i proizvodnja modela Fabia. "Početak proizvodnje modela Octavia usledio je nakon što smo u avgustu započeli takođe značajnu proizvodnju novog modela Rapid", ističe Michael Oeljeklaus, Škodin čelni čovek za proizvodnju i logistiku. "Svi saradnici, posebno iz sektora proizvodnje, planiranja i logistike, uspeli su u ovoj fabrici da realizuju ogroman projekat uz istovremeno odvijanje proizvodnje ostalih modela.“
Škoda Octavia, kao nijedan drugi automobil, simbolizuje rast češkog brenda u poslednje dve decenije. Naime, od pojavljivanja Octavije, 1996. godine, dolazi do Škodine internacionalne ekspanzije, da bi danas ovaj brend bio prisutan na preko 100 tržišta sveta, a njegova perjanica prodata u više od 3,7 miliona primeraka.
Nova Škoda Octavia narasla je u odnosu na prethodnu generaciju, u svakom pogledu. To se pre svega odnosi na velikodušnu količinu prostora, kakvu očekujemo od automobila više klase vozila, a najbolji u klasi je i volumen prtljažnika sa 590 litara.
Treća generacija Octavije donosi i brojne inovativne sisteme za sigurnu, udobnu i zabavnu vožnju. Uprkos većim dimenzijama i više tehnoloških dodataka, Škodini inženjeri uspeli su da smanje masu vozila za čak 102 kg u odnosu na drugu generaciju.
Treća generacija dolaziće i sa vrlo raskošnom ponudom najmodernijih TSI- i TDI-motora sa niskom potrošnjom i niskim emisijama (npr. GreenLine verzija: potrošnja 3,4 litra; emisija 89 g/km). Nova Octavia impresioniraće kupce i svojim Simply Clever-rešenjima. Konačno, sa velikim prtljažnim poklopcem Octavia spaja eleganciju limuzine i praktične prednosti karavana.
PR Škoda
Konačno je tata VW dozvolio Škodi da koristi adekvatnu, modernu tehniku i opremu.
Samo mi nije jasno što se Octavia i dalje ubraja u C segment, kad ona više tu ne pripada, ni po dimenzijama, ni po opremi...
Naci ce ovaj auto brdo kupaca, u to nema sumnje. Ja mu jedino zameram sto je dizajniran preko digitrona.
"Iz racuna", da se razumemo.
To ne mora da bude zamerka. Meni lepsi(skladniji) redizajnirani prethodnik u kom sam se vozio i bio zadovoljan vidjenim.
O ukusima ne vredi raspravljati, ali u svakom slučaju dobro izgleda... Mada, nikada neće uspeti da ponove ono što su napravili drugom generacijom, pre facelifta... Meni je ta Octavia rak rana, uvek bila i uvek biće...
@Predrag®
svaka cast za nick, vidis da mozes! :)
P.S. svidja mi se ova Octavia!
@Uros
I ja sam se par puta vozio sada vec u prethodnoj.2010 godiste,takodje bio zadovoljan vidjenim.Lep osecaj u voznji,fini materijali,ekran touch screen,mada i placena 21.000 jurica.Covek je inace prezadovoljan,pre toga kupio trenutnu SuperB,ukrali mu nije ni 5.000 km presao.
Predrag-če®
(trade mark all right reserve)
Nek si sproveo 5.oktobar! :)
Trebaš nam ovde, šta je Škoda bez tebe, i "tebe" bez Škode?
A tek "Zavodi Crvena Zastava"?
Majku mu, znači ko za 15 dana kupi baš ovu sa slike, kupio je već "staru" godinu dana?
Bez da sam uživo video novu, stara mi je ipak lepša, ali sačekajmo...
Sedeći u njoj pre neki dan u salonu shvatih, kada bi zadnja klupa bila pomerena unazad za 5-7 cm, pa to bi bio prosto savršen porodični auto.
Prvo što me odbija kod nove su "crni" farovi. Kao da već ima na satu 250 hiljada pređenih.