
Nezavisna organizacija za sprovođenje testova bezbednosti - Euro NCAP, danas je objavila rezultate testiranja mini automobila. Reč je o Toyoti Aygo, Citroenu C1 i Peugeotu 107.
Ovi automobili su u poslednjoj seriji testova osvojili samo tri zvezdice za bezbednost putnika, mada su, navodi Euro NCAP, nedavno prošli kroz facelift.
Tokom testiranja prvih verzija ove trojke, 2005. godine automobili su osvojili rezultat od četiri zvezdice za zaštitu odraslih putnika, ali Euro NCAP je u međuvremenu pooštrio svoje kriterijume.
Dr Michiel van Ratingen, glavni sekretar organizacije Euro NCAP je izjavio: "Naši protokoli testiranja su se značajno razvili tokom poslednjih nekoliko godina. Sada sprovodimo više testova, a zahtevi su veći. Ipak, uprkos tome, mnogi proizvođači su uspeli da naprave svoje automobile tako da ostvare maksimalni rezultat.
S druge strane, svedoci smo i da neki proizvođači nastavljaju da nude svoje popularne modele bez uvođenja potrebnih unapređenja bezbednosti. Takvi modeli automobila zaostaju za drugim, naprednijim vozilima koja se takmiče u istoj kategoriji".
Toyoti Aygo, kao i njenim francuskim "blizancima" u serijskoj opremi nedostaju bezbednosni sistemi kao što su bočni vazdušni jastuci ili elektronski sistem stabilnosti (ESP). Ipak, Toyota i grupacija PSA su najavili da će ovi modeli do jula 2013. na svim evropskim tržištima dobiti bočne vazdušne jastuke napred, vazdušne zavese, ESP, podsetnik za nezakopčani sigurnosni pojas i dva Isofix priključka pozadi.
Euro NCAP je objavio i da su testiranja sprovedena uz korišćenje navedene opreme (koja trenutno nije serijska), kao i to da bi bez nje rezultati verovatno bili još lošiji od osvojene tek 3 zvezdice.
I dok se osvežene edicije Toyote Aygo, Citroena C1 i Peugeota 107 na tržištima predstavljaju kao novi modeli, jasno je da njihovi proizvođači nisu uspeli da zadrže korak sa aktuelnim bezbednosnim standardima, napominje se u saopštenju organizacije Euro NCAP.
Izvor: Autonet.hr
Foto: Euro NCAP
Ipak su to 7 godina stari modeli, a FL nije mogao da im izmeni konstrukciju i poboljša bezbednost
@Moron
Prepravke ovog tipa su vrlo jednostavne, ali izgleda da zakidaju više nego što se očekuje. Obiće im se o glavu.
3* je više nego dovoljno, kriterijumi se bezveze pooštravaju i na kraju će mali gradski automobili imati 2 tone i niko neće imati para da ih kupi.
@Moron
Ne to je pokazalo da nece da poboljsavaju, iako znaju nove propise i standarde ENCAP-a... isto tako su uradili i sa Compass-om iako su znali da postoje novi i rigorozniji propisi. Ako se secas, zato su i oni pick-up-ovi sto su bili ocajni na crash testovima nakon nekih izmena bili znatno bolji i pokazali da ipak moze da se "poprave" kada hoce... ali nece...
koliko sam ja shvatio tekst, NCAP-ovci ne "kukaju" zbog nekih ozbiljnih strukturnih nedostataka tih troje -već poprilično ostarelih- mališana, već jadaju, da sa kozmetićkim faceliftom nisu dobili i dodatnu sigurnosnu elektroniku (kao recimo serijski ESP) i dodatne airbagove...
drugim rećima, to troje mališana strukturno gledano nisu ništa "opasniji", već su samo LOŠE OPREMLJENIJI, od svoje modernije konkurencije!
sve mi se ćini, da pozadi čujem neko "šaptanje", da prodaja UP!-a i kompanije ne ide baš prema očekivanjima, pa treba malo kenjat po konkurenciji... ;)
baš su našli po kome... ovim se već zbog starosti prodaja ozbiljno srozava a na netu ima i špijuna nasljednika na testiranjima...
a možda računaju, da će se ovo fiktivno "govno" uhvatit i njega... jer, ljudi su funkcionalno nepismene ovce pa je informacija, koju će iz svega skupa "izljuštit" jednostavno ta, da su (bilokoji) Aygo, C1 i Pug 107 "opasni"...
osim toga.... ak već seru o "nedostatku bočnih vazdušnih jastuka", mogli bi se potrudit barem toliko, da uz takav tekst NE STAVLJAJU sliku kreš-testiranog Ayga SA OTVORENIM BOČNIM JASTUCIMA!!!
debilana...
@ drugmirko, u vezi bočnih vazdušnih jastuka obratite pažnju na deo članka gde se kaže sledeće:
"Euro NCAP je objavio i da su testiranja sprovedena uz korišćenje navedene opreme(koja trenutno nije serijska), kao i to da bi bez nje rezultati verovatno bili još lošiji od osvojene tek 3 zvezdice."
@auto
ok. povlačim ovo zadnje... :)
i objašnjavam, da je ono o UP!-u privatni sarkazam...
ostalo, ne... auto je za današnje vreme mator i pravljen je po drugim standardima (i sigurnosnim i opšte) i kad je bio "nov" prošao je iznad prosjeka svoje klase... da recimo po današnjim standardima klepnu recimo VW Fox iz 2005-te, mogli bi napisat ISTE stvari.
sad... da su PSA i Toyota kod ovog modela cicije, jesu! ali to (ko što mogu i sami vidjet iz prodajnih brojki) i onako "sankcionira" tržište! ali pisat, da "su osvojili samo 3 zvijezdice IAKO su baš prošli facelift", ljaga je, koja baš zbog "prošli facelift", na "prvu loptu" pada na strukturni kvalitet školjke! objašnjavat kasnije o ESP-u i ostalom, đaba je, jer ljudi obično padaju na prve lopte...