
Kako prenosi Beta, u Fijatovoj fabrici u Kragujevcu u ovoj godini je proizvedeno 30.000 automobila "fijat 500L." To je izjavio direktor Fijat automobili Srbija Antonio Chezare Ferera.
On je agenciji Beta rekao da je izvezena skoro cela proizvodnja tog novog Fijatovog modela automobila (koji ima pet sedišta) i istakao da se radi na razvijanju verzije sa sedam sedišta i verzije za američko tržište.
"Za tri meseca proizvedeno je 37 produženih verzija i 120 za američko tržište", rekao je Ferera.
U naredne dve sedmice se, kako je rekao, obavljaju pripreme za industrijsku proizvodnju ta dva modela i vrše podršavanje mašina. Prema njegovim rečima, plan je da posle Nove godine u svakom satu u fabrici u Kragujevcu proizvodu 30 vozila u bilo kojoj verziji.
Kompanija Fijat automobili Srbija je zajedničko preduzeće države Srbije i italijanskog Fijata. Srbija u FAS-u ima udeo od 33 odsto, a Fijat 67 odsto. Serijska proizvodnja modela "fijat 500L" počela početkom jula 2012. godine.
Autor: Beta.rs
Foto: FAS
Kako to da je ispunjen plan?
Gde su zlobnici sto su se unapred radovali propasti?
Zavukose se u misje rupe...
Sad ce ona varijanta da je nakaradan i ruzan i da je sklopljen kao nogama. Posto je plan ispunjen.
Ta L varijanta ce da bude jos bolja.
I konacno neki jeftiniji model za Balkan, pun pogodak bi bio da naprave 1 takav.
Napravljeno ne znaci prodato, a neprodato znaci da para nema. Prema tome, i ja mogu da kazem da sam napravio 30.000 pari carapa, ali ne znaci da sada imam 3.000.000 dinara ako ih prodajem po 100din par.
Koliko se sećam iz raznih komentara, nije *ispunjenja* plana bilo sporno, već je sporan bio plan, sam po sebi.
Takođe je pitanje šta ovde znači "proizvodnja" (a šta "sklapanje").
A kada je već taj plan prihvaćen (ma da je sve to trebalo i moglo drugačije), valjda niko normalan ne želi da kakav takav posao propadne.
Već skoro pet godina slušamo raznih planova, obećanja, pa i malverzacija vezanih za ovu fabriku, naravno da je dobro da su postigli barem nešto od obećanog.
druge fabrike kada lansiraju nov model obicno u prvom delu vremenskog ciklusa modela uvode i dodatnu smenu ili produze radno vreme.....Italijani samo napunili prodajne centre...i....tataaaa
@ ipanema, @ Carapan
I ti si sada srecaaaan. Cccc! Nasao se neko da komentarise rad firme koja za godinu dana proizvede i zaradi kao cela Srbija. E bre! Samo jedna firma kao cela drzava! Majstore ipanema & Carapan! Da li si uopste svestan sta si izjavio?
Sva proizvodnja do Februara je prodata. Videcete, nema zimskog kolektivnog odmora, sto je nezamislivo dosad.
Obratite paznju na ovo; "plan je da posle Nove godine u svakom satu u fabrici u Kragujevcu proizvodu 30 vozila u bilo kojoj verziji".
Evo zanimljivog poredjenja. Nedaleko od FASa nalazi se i cuvena fabrika "Zastava Oruzje", koja ove godine belezi rekordan izvoz od 40mil.$, i koja je pod patronatom drzave. Ono sto oruzari izvezu za godinu dana, FAS izveze za nedelju dana. Broj radnika priblizan, plate takodje, oruzari nemaju menzu, a do skora im ni zdravstveno nije uplacivano.Uslovi rada mnogo gori.
Raduje uspeh Kragujevcana. Svi koji su unapred izlazili sa prognozama kako nece uspeti trebaju da se stide. Lep je nas 500l i dobro ce se prodavati ako fabricki budu stavljali 16-tice tockove na njega
Kriza zdravstvenih knjižica u „Zastava oružje“ trajala je, barem po mojim informacijama, svega dva meseca.
Uslovi rada u „FAS“-u nisu baš za pohvalu, uz konstataciju da rad na traci generalno nije lagan. Složio bih se da barem imaju menzu.
Koliku ukupnu finansijsku korist će Srbija imati od „Zastava oružje“ u 2013. godini, a koliko od „FAS“-a? Sa kojim brojem građana se deli ta korist i u koliko grana industrije?
Drago mi je zbog ovih rezultata, ali za narodno veselje je jos rano, jos uvek je na pocetku prodaje model, ipak treba sacekati period od godinu dana pa se onda radovati i likovati... oni svi na pocetku imaju veliku proizvodnju pa kada dodje do zasicenja trzista onda padne potraznja a time i proizvodnja...
@Cam, fabrika "Zastava Oruzje" izgleda isto kao i pre 30god., jer drzava kao vlasnik nije ulagala u tu fabriku. Tek zadnjih godina kupljeno je nesto novijih masina i to jedva, jer treba sto dozvola. Sreca pa oruzje ne menja izgled svake godine kao auto ili mobilni, pa ne moraju mnogo ulagati u inovacije, inace bi propali..Na pr. u SAD najvise izvoze karabine, koji su nesto izmenjene nekadasnje papovke.Kako moze drzava da ne uplsacuje zdravstveno svojim radnicima i to vaznoj firmi, koja ima posla i izvoz? Za FAS je poznato da jedno radno mesto u fabrici automobila donosi jos cetiri van fabrike, kooperanti, transport, usluge itd. Znaci mnogo vaznija fabrika za razvoj industrije drzave nego proizvodnja oruzja. Vidim, vecina zamislja fabriku automobila kao neku traku, a daleko da je to samo traka i sklapanje. Koliko radi na traci najmanje jos toliko radi na pratecim poslovima nabavci, skladistenju, kontroli, odrzavanju itd. Tu su i nekoliko kooperanata.
p.s. Nekad se pricalo da Zastava nece nikad da propadne, tj. ako propadne zastava propasce i drzava. eto koliko je vazna ta fabrika.
Zaboravih menzu, za nekog nije bitno, al za onih stotinak radnika koji su se tamo zaposlili sa biroa svakako jeste. I njih placa Fiat.
Ponavaljam, problem sa zdravstevnim knjižicama u „Zastava oružju“ nije trebalo da se desi, ali je bio kratkotrajan zahvaljujući upornost samih radnika.
Šteta je što Srbija ima toliki broj političara koji kradu, ma da političari kradu širom zemaljske kugle.
Cenim konstataciju da jedan posao na traci donosi još četiri van fabrike.
Setimo se samo da, jada je Detroit bio na ivici, govorilo se o *3 miliona* poslova vezana za auto industriju u Americi.
Takođe se govorilo da je 2007. godine više od 100.000 ljudi u Srbiji bilo vezano za „Zastavu“ (u fabrici je tada bilo oko 5.000 zaposlenih).
Međutim nisam siguran da možeš tako olako da upotrebiš isti formular za *sklapanje*.
Jednostavno, koji kooperanti? Veliki procenat ovog automobila, po finansijskom bilansu pa i po težini, pravi se van zemlje?
Imaj na umu i da je velika većina visoko plaćenog posla oko ovog auta obavljeno ili u Italiji, ili od strane italijana koji privremeno borave u Srbiji.
Još da ne dodam povlastice oko poreza, pa i državnih investicija ...
I dalje bih želeo da nađem neko poređenje ukupnog finansijskog koristi Srbije od „Zastava oružje“ u 2013. godini, sa koristi od „FAS“-a. *Kome* ide taj korist, i *koje industrije* dobijaju na snazi zbog tog posla?
Prema podacima FAS-a, u Srbiji se trenutno pravi 67 odsto delova za „500 L“, ali u tom procesu, osim „Promotora IRVA“, direktno ne učestvuje nijedno domaće preduzeće.
Direktnu saradnju sa FAS-om u ovom trenutku ostvaruje 11 multinacionalnih kompanija koje su registrovane u Srbiji, a „Politika“ ekskluzivno objavljuje kompletan spisak tih preduzeća: „Manjeti Mareli“, „Džonson kontrol“, PCMA, HTL, „Siđit“, „Promo Manjeti“, „Mekaplast“, „Drakselmajer“, „Bešiz“, A.D, „Plastik“, „Elmeg“.
Reč je firmama koje su, po dolasku „Fijata“ u Kragujevac, na različitim lokacijama u našoj zemlji izgradile svoje nove pogone. U tim fabrikama danas se prave izduvni sistemi, sistemi vešanja, obloge za vrata, instrument table i centralne konzole, kompletna sedišta, nosači motora, plastične posude, delovi od bitumena i gume, elektronski sistemi, kablovski setovi i druga oprema.
– Naš cilj je da u potpunosti lokalizujemo proizvodnju, što znači da će se u Srbiji praviti sve osim menjača i motora – kaže portparol FAS-a Jadran Soldić, napominjući da je reč o „kontinuiranom procesu“ koji će biti nastavljen 2013. godine.
Politika 24.10.2012.
"Primarno tržište je Italija, gde će u ovoj godini biti prodato 10.000 automobila, a ostala tržišta su Francuska, Španija i Nemačka", kazao je Ferrara za Radio-televiziju Srbije.
Sumirajući rezultate posle tri meseca od početka prodaje, naveo je da će do kraja godine u Srbiji biti prodato 150 Fiata 500 L.
Ukazao je da taj model i nije planiran za tržište Srbije jer mu je i osnovna cena od 13.500 evra visoka, ali se ipak ne razmišlja o pojeftinjenju.
@Cam, evo o Zastava Oruzju"
Fabrika Zastava oružje iz Kragujevca je u prvih devet meseci ove godine ostvarila rekordan izvoz tehnologije, naoružanja i vojne opreme u vrednosti od 20 miliona dolara i prvi put u protekle dve decenije beleži pozitivan poslovni rezultat.
Direktor fabrike Rade Gromović rekao je FoNetu da je u toku realizacija najvećeg ovogodišnjeg ugovora o izvozu lovačkog i sportskog oružja na tržište SAD vrednosti 26 miliona dolara.
Pored toga, realizuju se i značajni ugovori za izvoz naoružanja i vojne opreme na tržišta Bliskog istoka, kao i ugovori za transfer vojne tehnologije sa Ministarstvom odbrambene industrije Azerbejdžana u vredanosti od 26,5 miliona evra.
Zahvaljujući tim poslovima, u prvih devet meseci ostvarili smo izvoz od 20 miliona dolara i prvi put poslednje dve decenije fabrika je ostvarila pozitivan rezultat. Prema planu, do kraja ove godine na stranom tržištu trebalo bi da zaradimo još osam miliona dolara, rekao je Gromović.
On je istakao da kragujevačka fabrika oružja svoje proizvode trenutno izvozi u više od 40 zemalja širom sveta - od SAD, Australije i Novog Zelanda, do Grenlanda i Nove Kaledonije.
Gromović posebno naglašava da Fabrika Zastava oružje 90 odsto materijala za svoju proizvodnju nabavlja na domaćem tržištu, navodeći da kada ona dobro radi, od toga imaju korist i njeni brojni kooperanti.
U fabrici je trenutno zaposleno 1.950 radnika, a zbog povećanog obima posla tokom ove godine angažovano je 190 nekadašnjih radnika i primljeno 130 mladih radnika bez radnog iskustva.
p.s. Znaci radnika skoro ko FAS, plate iste, ako ne i vece, a izvoz 40 puta manji.Slazem sa da vojna industrija vuce zamlju napred, ali ne moze se porediti puska i automobil od nekoliko hiljada delova. Ako budemo imali proizvodnju transportera ili tenkova pa OK. Tu su pare.
nemojte da pricate o stvarima koje ne znate.Kompletan interijer skolju.gume sasiju i kablove proizvode komperanti u Kragujevcu,zrenjaninu i jagodini,cak i za novi model xl vec dvadeset dana proizvodimo sve to.Jedino motor stize iz Torina,cisto da budete upuceni zadnjih mesec ipo dana sa trake silazi 25 vozila po satu a radilo se i u tri smene,tako da preporucujem da oni koji ne ade u fiatu i komperantima ne komentarisu mnogo