home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, akcije Tojote dostigle su najveću vrednost ove godine. Kompanija je na dobrom putu da u 2012. postane najveći svetski proizvođač automobila sa prodajom od 9,7 miliona vozila.

Cena akcije je porasla za 2,76 odsto na 3.720 jena nakon pada japanske valute na najniži nivo u poslednjih nekoliko meseci u odnosu na dolar i evro, prenosi agencija AFP.

Na slabljenje jena uticala je pobeda konzervativne opozicije na nedavnim izborima u Japanu, koja će još više pritiskati Centralnu banku da ublaži monetarnu politiku, jer slab jen pomaže izvoznicima, poput Tojote, čineći njihove proizvode konkurentnijim u inostranstvu.

Kompanija Tojota, u čijem su sastavu Lexus, Daihatsu i Hino, prodala je u prvoj polovini ove godine više automobila od glavnih konkurenata Dženeral Motorsa i Folksvagena.

Autor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Toyota



čitanja : 1319



Komentari

Sunce ti, 9,7 miliona nastancaju godisnje. Kolka im je vrednost ukupna u milijardama ?

Autor PITBULL 21 Dec 2012, 18:48

Brojke o proizvodnji!

http://www2.toyota.co.jp/en/news/12/12/1221.html

Autor Panchev9 21 Dec 2012, 19:20

Ma slučajnost ... :)

P.S.
Kakav bi tek rezultat bio da kroje lepa "odela" poput
Alfe & Co(Italo Design) škole?

Autor Đenka 21 Dec 2012, 19:21

Impresivno..
http://finance.yahoo.com/q/ks?s=TM+Key+Statistics

Autor Panchev9 21 Dec 2012, 19:27

@Djenka
Dobro zapazanje. Prodali bi bar duplo vise, jedino bi bio problem da proizvedu toliko, pa bi broj samoubistava u Japanu drasticno porastao, jer sto bi drugovi Japanci rekli " norma je norma " ;)

Autor Bagzi 21 Dec 2012, 19:28

Bagzi,
mada ko zna ...
Možda bi samo u Evropi bitno pojačali rezultat?
Ponekad mislim da se više o izgledu "brine" upravo na starom kontinentu, dok je negde tamo daleko možda akcenat na kvalitetu, pouzdanosti i uloženom/dobijenom, bez puno stila i emocija.
Prosto rečeno, nije bitno kako sam obučen, već da je to na meni čisto i neiscepano :)
Nažalost ja se sa time ne mogu pomiriti.
U svakom slušaju rezultat za poštovanje naročito kada se ima u vidu da su mnogi posrnuli.

Autor Đenka 21 Dec 2012, 20:12

@Djenka
100% si u pravu. Malo nam je poremecen sistem vrednosti i zato smo tu gde jesmo.

Autor Bagzi 21 Dec 2012, 20:24

@Đenka,
kako je onda vw najprodavaniji kada se vise o izgledu brine u evropi? :)))

Autor mile antena 21 Dec 2012, 20:53

Meni je sve bilo bitno kada sam kupio Avensisa. Da je udoban, da malo trosi, da ima mekano oslanjanje, da ima reputaciju pouzdanog, tj da se kvari cesto, da ima vise servisa u Srbiji, da nije jedan od najkradenijih, da moze lako da se preproda, da mu vrednost ne pada strmoglavo... Inace sam jurio Corollu 2.0 d4d i prosto je nema! Kada sam posle nekoliko meseci docekao jednu, bila 3.5 godine stara, 115000 km, i 13500 EUR. Vlasnik nije hteo ni EUR da skine, i par dana je posle prodao. Avensisa 2.0d4d vec ima da se nadje pa sam njega kupio.
Kao sto Vi ne razumete da neko vozi dizajnerski bezlican auto, tako ni ja ne razumem da neko kupuje kola koja se kradu, koja se bas kvare, koja imaju losu servisnu mrezu, kojima vrednost pada strmoglavo...
Ali eto ima nas svakakvih, inace bi odavno postojao samo po jedan auto u svakom segmentu.

Autor A. 21 Dec 2012, 21:54

"da se ne kvari cesto"

Autor A. 21 Dec 2012, 21:54

@A
Sto se mene tice Avensis je skroz ok auto. Je l su 2.0 d poceli od 2008 da se ugradjuju u avensis? Pre su valjda bili oni 2.2

Autor Bagzi 21 Dec 2012, 22:08

Bagzi
2.0D Avensis ima jednu deceniju.. Zavisi na koji misliš?
Ali je u svakoj generaciji poboljšavan..

A.
Kažeš mekano oslanjanje.. Vozio sam prošlu generaciju i ona nije odavala takav utisak..

Autor Panchev9 21 Dec 2012, 22:17

@Panchev9
Kad sam kupovao auto u nekom sirem izboru bio i Avensis, ali na polovnim automobilima masa njih bilo 2.2 d pa sam brzo odustao. Takodje i mazda 6 je bila pod lupom ali me ubedise neki prijatelji da im dizeli nisu bog zna kako pouzdani i da se kod mazde 6 uvek juri benz. U principu meni su svi Japanci ok automobili.

Autor Bagzi 21 Dec 2012, 22:25

mile (loga),
stvar ukusa :)
Mada ne znam da je najprodavaniji ako na Evropu misliš, (nisam pratio) možda? Ako tvrdiš nemam razloga da verujem u suprotno :)
Ja ne mislim da je VW generalno bez "ukusa"... konkretno mi oku prijaju (verujem mnogima) Polo, Passat CC, Scirocco, (već prastari) Touran, Multivan itd.
Većina ostalih su mi više dosadni nego ružni :)
Osim toga napisah gore "ponekad mislim" :)))

Da li grešim kada smatram da je građanima USA vrlo poželjna/prestižna roba koja dolazi od EU brendova?

Autor Đenka 21 Dec 2012, 22:34

Baš danas gledam avensisa na ulici. Deluje "veliko" kao neki sedan C segmenta. Mislim, ništa mu skoro ne fali, a čak nije ni toliko bezličan, 2.0 D je odličan izbor

Autor Moron 21 Dec 2012, 22:45

Setite se samo posle onog cunamija od prosle god, od cega se TOyota oporavila..

Autor NemanjaBB 21 Dec 2012, 23:00

2.0 d4d stvarno postoji tu negde oko 10 god. U stvari je motor evropski, proizvodi se u Toyotinoj fabrici u Poljskoj. U pocetku je imao 116 KS i kais, od 2006 ima 126 KS@3600 o/min i 300 Nm@2000-2800 o/min i lanac. Ja vozim taj model, 2006-2008. Taj auto je meni posle Passata, Astre... koje sam vozio pre toga potpuno mekan i plisan. Sedista nisu najbolja u kojima sam sedeo ali su sasvim dobra, tako da npr put od 900 km koji predjem za 10 sati u ovim kolima nije zamoran kao u nekim drugim.
Postoji turbo rupa do 1700-1800 o/min, posle naravno cupa kao i svaki turbo dizel. Ali je dobro sto se pri brzini od oko 120-130 km/h vrti na recimo 2300 o/min, tako da lepo ubrzava pri preticanjima na auto putu, recimo do 180 km/h, posle gubi dah... Ima malu kompresiju. Recimo da pri dugim voznjama na 130 km/h (po GPS-u) trosi 5.8-5.9 l/100 km. Meni je prosek 6.3 l/100 km.
Noviji d4d su ostali isti sa snagom, mozda cak i manje, sada su na 124KS, ali im je obrtni moment 310 Nm@1600-2400 o/min. Nisam vozio ali pretpostavljam da je turbo rupa eliminisana. Mislim da novi d4d ima izuzetno nisku kompresiju, ima piezoelektricne dizne (moj ima solenoidne). Ubrizgavanje je Bosch.
Inace, moj model je dugacak 4645 mm, tj u klasi vecih C sedana, bas je manji od Insignie i Superba. Medjutim meni je super sto se tice prostora. Sedi se bas cudno visoko u tom modelu 2006-2008 (sto meni bas odgovara ali oni sto vole da im je zadnjica na asfaltu ce se buniti).
Novi model je jos siri. Trenutno je aktuelan restyle model koji je bas bolji od onog 2008-2010, jer je taj bas imao losa sedista. Servisi meni nisu skupi, oko 200-250 EUR, rade se na 15000 km. Mnogo zahvalan polovan auto, a retko se prodaje. Ko ga ima kao privatno lice tesko ga prodaje a cenu vlasnik obicno formira prema Passatu uz tendenciju da bude i malo skuplje jer su Avensisi uglavnom presli manje, i cini mi se pazljivije vozeni, a prosecan Luna model mislim da ima vise opreme od prosecnog Passata. Ponekad se neki vlasnici ljute na ovlascene servise, medjutim ipak su dobri, narocito zadnjih par godina, zovu i iz predstavnistva da pitaju jesmo li zadovoljni uslugom, prijemom, samim kolima... Gorivo sipam na MOL i EKO pumpama i nisam video razliku prema inostranom (austrijskom, madjarskom, slovenackom) gorivu.
U svakom slucaju, kada je polovan u pitanju, Avensis je dobra kupovina. Ja moj nameravam da vozim jos 4-5 godina, i verovatno cu opet kupiti Toyotu, ne srcem nego mozgom.
Kao i za sva kola, izbegavati sluzbene Avensise, desava se da su ih akali svakojaki. Znam jedan primer za Avensis i mnogo primera za druge marke. Da sam vlasnik firme, zaposlenima ne bih kupovao nista preko Punta Van-a sa najnizim paketom opreme.

Autor A. 22 Dec 2012, 00:15

@ A
Detaljan komentar, baš onakav kakav treba ljudima koji ne mogu da se odluče za polovan auto koji da kupe. Japanska vozila su dokazala da su u samom vrhu kada je u pitanju pouzdanost.

Autor Aleks 22 Dec 2012, 09:52