
Izvor: Rts.rs
Srbija bi naredne godine mogla da izveze za četvrtinu više nego ove godine, kaže ministar Mlađan Dinkić. Velike nade za porast izvoza Vlada polaže u "Fijat" i NIS. U razgovoru za RTS prvi čovek "Fijat automobili Srbija" Antonio Čezare Ferara kaže da je taj plan i realan.
Dogodine bi Srbija mogla da izveze za četvrtinu više nego ove godine. Ministar finansija i privrede Mlađan Dinkić kaže da je cilj Vlade Srbije da pomogne perspektivnim delovima privrede, zbog čega će snažno podržavati preduzeća koja zapošljavaju nove radnike i proizvode za izvoz. Velike nade za porast izvoza Vlada polaže pre svih u "Fijat" i NIS.
Kragujevačka farbika Goma Lajn, jedno je od retkih srpskih preduzeća koja proizvode za model "fijat 500 L". Potpuno je orjentisana na izvoz, koji je u ovoj godini povećala za čak 50 odsto. Upola toliki rast izvoza iduće godine Vlada prognozira za celokupnu srpsku privredu.
"Fijat ima veliku tražnju za tim novim modelom koji se proizvodi u Kragujevcu. Na osnovu toga, Fijat očekuje povećanje izvoza od milijardu i po evra u narednoj godini", kaže ministar finansija i privrede Mlađan Dinkić.
Dinkić kaže da "Naftna industrija Srbije", koja kupuje benzinske pumpe u regionu, očekuje izvoz derivata u iznosu od 600 do 800 mil evra, a do sada nisu ništa izvozili. "Tako da samo ove dve kompanije napraviće prirast od 2 milijarde evra, to je već porast izvoza za jednu četvrtinu", ističe Dinkić.
U "Fijatu" kažu da je njihov mali fića dobar izvozni adut.
Generalni direktor "Fijat automobili Srbija" Antonio Čezare Ferara kaže za RTS da su spremni da proizvedu između 110.000 do 180.000 vozila sledeće godine.
"Normirali smo proizvodnju na jedan sat i spremni smo da proizvedemo 30 automobila svakog sata", precizira Ferara.
Na pitanje kako su uvereni da će prodati sva vozila iduće godine, prvi čovek "Fijata Srbija" kaže da model 500 L nije samo namenjen srpskom i italijanskom tržištu, već tržišta svih evropskih i američkih zemalja
"U početku, kada uđete na neko tržište, sva vozila se manje - više prodaju, jer na taj način pokrivate sva prodajna mesta. Svaki diler mora da kupi vozilo kako bi ga pokazao klijentima. Iz tog razloga nećemo imati problem. Ako kriza na evropskom tržištu potraje, onda nas problemi čekaju 2014. godine", objašnjava Ferara.
Mali privrednici kažu da potencijala za izvoz ima, ali da novca nema.
"Kada bismo pomogli preduzetnicima sa dugoročnim kreditima i povoljnijim kamatama, mislim da bi Srbija mogla da bude raj za investitore, i domaće i strane", kaže predsednik udruženja koorporativnih direktora Toplica Sapasojević.
On navodi da je neophodno napraviti novi investicioni ciklus koji će doneti nova radna mesta i izvoz.
Odgovor Vlade na to je da mala i srednja preduzeća sposobna da povećaju proizvodnju i izvoz mogu da računaju na bespovratna sredstva preko Agencije za podsticanje izvoza, ali i iz kreditne linije Evropske investicione banke, po uslovima znatno povoljnijim od onih na tržištu kod banaka.
Video prilog možete pogledati na sajtu Rts.rs
Kako (zašto) se "j" našlo u "FiJat", a još nije u "KiJa", vredelo bi znati..
http://www.pressonline.rs/sr/vesti/PresMagazin/story/143716/„Kija+sid%22,+automobil+sa+mnogo+novina.html
@Dikh tu kava
Tako ti je to kada novinari izmisljaju nove izraze i reci...
Znaci veci izvoz nam zavisi od Fiata i NIS-a ako krene prodaja ?
Vidite stepenice na vagonu? Tuda prodjem kad me mrzi da cekam voz. Srecom sad ne kace mnogo vagona kao nekad, valjda zbog nesigurnih pruga, a i bolje su organizovani pa ne stoje duze na prelazima.Nekad se kad naidje voz s Yugom komotno moglo ostaviti auto i otici na rucak.
@ Dikh i Orlo
Pa kao i Jamajka.
Meko J.
Fijat, Kija, Nokija...
Ima J , ali se ne čuje jako, a tako se i piše u srpskom jeziku po pravilu!
Ako ne onda mor sa povlakom
Direktor Fiat-a, dizajner Kia-e...
"spremni da proizvedu između 110.000 do 180.000 vozila sledeće godine"
Dobro je ako se to proda
Uništili su bezbroj fabrika, a nadaju se da će dve da izvuku stvar. Besmisleno.
Malo su pozurili s planovima, ne moze se preko noci;
Poljsku fabriku Fiat je privatizovao 1992. godine nakon čega je počeo sa proizvodnjom malih vozila, a danas proizvode četiri modela automobila,i plan je da se ove godine proizvede blizu pola miliona vozila.
U početku su proizvodili 150.000 automobila godišnje, a proizvodnja automobila je počela godinu dana nakon privatizacije i to modela fiat uno.
Do danas je proizvedeno ukupno 9,6 miliona automobila ,u fabrici radi oko 5.000 radnika, a do kod 400 kooperantskih firmi radi još 6.000 radnika.