
Još jedna godina je prošla, a da nismo stigli ni da se osvrnemo. Ovaj put pogled preko ramena kaže da je minulih 365 dana prošlo relativno mirno, uz dosta opreza i čežnjivih pogleda u prošlost
Potonuće evropskog tržišta
Godina na izmaku obeležena je potonućem evropskog tržišta automobila koje je palo na najniži nivo u poslednjih 19 godina. Do kraja novembra prodato je tek 11,7 miliona automobila, što je najgori rezultat još od 1993.
Zatvaranje pogona i otpuštanje radnika
Posledica ovako loših tržišnih rezultata je zatvaranje pogona i otpuštanje radnika. PSA grupacija, koju čine Peugeot i Citroen, najavila je otpuštanje 14.000 radnika, Ford zatvara pogone u Velikoj Britaniji i Belgiji, a na isto se sprema i GM, vlasnik Opela.
Toyotin povratak na vrh
2012. godina nije svima podjednako crna. Prvo zbog servisne akcije u kojoj je opozvano više od deset miliona vozila, a zatim i zbog katastrofalnog zemljotresa u Japanu koji je zaustavio proizvodnju, Toyota se vratila na vrh kao najveći proizvođač automobila u 2012. Slede GM i Volkswagen.
Automobili godine
Drago nam je i da se Toyota u 2012. vratila sportskim automobilima. U saradnji sa Subaruom napravljen je jedan od najboljih automobila godine koji samo nešto viša cena sprečava da zavlada saobraćajnicama u većem broju. Toyota GT86 i Subaru BRZ su finalisti izbora za evropski automobil godine.
Proboj autonomnih vozila
I dok jedni još uvek uživaju za upravljačem, drugi jedva čekaju da kompjuter preuzme kontrolu nad njihovim vozilom. Američke savezne države Nevada i Kalifornija donele su zakon kojim se autonomnim vozilima dopušta upravljanje javnim saobraćajnicama. S tehnologijom već koketira čitav niz proizvođača, ali najdalje je stigao internetski div Google čiji je autonomno upravljani prototip već prevalio više od 160.000 km uz svega dva manja saobraćajna incidenta.
Pad potražnje za električnim automobilima
Godinu na izmaku obeležio je i negativan trend za proizvođače električnih automobila. Ako izuzmemo američku Teslu, za čijom limuzinom, Modelom S, još uvek vlada velika potražnja, interes za električnim automobilima značajno je splasnuo. Problem leži u prekratkoj autonomiji, od svega stotinjak kilometara sa jednim punjenjem, pomanjkanju infrastrukture i previsokoj ceni samih vozila. Ako tome dodamo i činjenicu da ove godine cene nafte nisu skakale nebu pod oblake, jasno je zašto malo koji proizvođač uspeva da dostigne planirani cilj.
Motori sve manji
Trend smanjivanja motora i nadoknađivanja manjka zapremnine tehnologijom turbopunjenja i direktnog ubrizgavanja još više je uzeo maha u 2012. godini, a najdalje je otišao Ford koji je svoj novi 1,0 litarski trocilindrični benzinski motor, dovoljno malen da u putnoj torbi može da se unese u putnički avion, odlučio da stavi i pod haubu novog Mondea!
Sintetička goriva
Na kraju, 2012. je pokazala da će motori sa unutrašnjim sagorevanjem još neko vreme ostati sa nama. Audi se priključio inovatorima koji će u tržištu ponuditi sintetička goriva. Za sada je reč o skromnim količinama, ali ako cene nafte ostanu na ovako visokom nivou, uz sve veću potražnju, nesumnjivo je da će pogoni za izradu sintetičkih goriva biti pravi industrijski bum u periodu pred nama.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Toyota
auto,
(sugestija i pitanje)
Niste li malo preterali sa Toyotom GT-86, bilo u slici, reči ili zajedno?
Skoro da je više ima ovde na ovom "svetom mestu" nego Dačića i Vučića zajedno po svim televizijama.
Dosadiće nam ...
:)
@ Đenka, Da li sam malo preterao sa GT86? Apsolutno ne :-))
Usput (kao što je uostalom i navedeno), izvor ove vesti je Tportal.hr, a kako su oni u svom članku stavili sliku GT86-ice tako sam i ja.
@auto
delimično se slažem se sa Đenkom, mislim da je BRZ nepravedno zapostavljen.
@ vts, kada se pojavi neka vest o BRZ-u ja to obavezno objavim, što možete proveriti i pretragom naše arhive gde možete pronaći priličan broj tekstova i video priloga o BRZ-u. Doduše, u poslednje vreme su to uglavnom PR saopštenja uvoznika Subarua za Srbiju.
Takođe, treba imati na umu da se Toyota GT86 prodaje u našoj zemlji, a BRZ još ne. Kada smo već kod toga, upravo je u svom poslednjem PR saopštenju uvoznik Subarua za Srbiju najavio i sledeće: "U našoj zemlji ovaj atraktivni sportski model biće dostupan početkom 2013. godine."
auto,
što se prvog pitanja/odgovora tiče, smatram da niste u pravu (ni blizu).
Kod ovog drugog mogu (delimično) da se složim sa Vama zbog "prenete" vesti.
Opet i to ide u prilog mojoj konstataciji da (pre)često pominjete Toyotu GT-86 (posredno ili ne), o kojoj uzgred imam jako pozitivno mišljenje kao uostalom o Toyota brendu uopšte.
U svakom slušaju pohvalno je što me niste "obrisali", i što ste dozvolili sučeljavanje suprotnih mišljenja kao jednog od "početnih slova" demokratije.
No, tačno je i da ne moram "dolaziti" ovde ako mi ne odgovara uređivački koncept.
Ništa loše nisam mislio, shvatite to kao sugestiju jednog stalnog "gosta" :)
Želim Vam što i sebi, samo najbolje :)))