
Evropska unija želi da usvoji novi set propisa o dopuštenom nivou buke automobila. Tako bi novi propisi mogli naterati proizvođače automobila da smanje nivo buke za polovinu u roku od sledećih sedam godina. Ovi propisi će nažalost obuhvatiti i sportske automobile.
Ove regulative nisu ništa novo, ali ranije nisu imale očekivane efekte, dok procedure merenja nisu donosile realnu sliku koja se može zabeležiti u saobraćaju. Nove predložene regulative uključuju nove nivoe buke i metode merenja stvorene da podstaknu razvoj tiših automobila.
Naime, grupa socijalista, zelenih i liberalnih frakcija u EU Odboru za zaštitu okoline predložila je novi set regulativa, koji je još rigorozniji, te će naterati sve proizvođače da smanje nivo buke za čak 50 posto pre 2020. godine. Nije se naišlo na dovoljno podrške u vezi izuzimanja sportskih automobila, kako su želeli auto-proizvođači i konzervativniji političari. To je zadovoljilo Judith Merkies, holandskog člana Evropskog parlamenta iz Laburističke stranke koja je rekla da su sportski automobili najveći zagađivači.
Konačni oblik zakona moraće da prođe odobravanje Evropskog parlamenta i Veća, koji će u martu glasati za nova pravila. Ako i budu prihvaćena, implementacija ovih ambicioznih regulativa je nesigurna s obzirom na situaciju u kojoj se evropska auto industrija nalazi.
Izvor: Presretac.com
Foto: arhiva Autoblog.rs / Lamborghini
Tako i sad još da ograniče max snagu, brzinu, kubikažu, pogonsko gorivo neka bude ljubav i svi ćemo šetati. Holanđani "vare" i smišljaju ludosti! :p
Trula EU.
Najbolje da se ne cuju i da imaju trocilindricne 800ccm motore...