
Prodaja električnih automobila na evropskom tržištu daleko je od one kakvoj su se nadali veliki proizvođači - Citroen i Peugeot su svoju lekciju naučili u potpunom debaklu prepakovanog Mitsubishijevog električara i-MiEV, a situacija je tek nešto bolja za alijansu Renaulta i Nissana.
Citroen i Peugeot svoje neuspehe u najvećoj mjeri mogu zahvaliti ekonomskoj
krizi, ali i zastrašujućim cenama ultrakompaktnih električnih modela C-Zero i
iOn. Citroenov predstavnik se, primera radi, prodavao po ceni ponegde većoj od
30.000 evra, što je iznos za koji je moguće nabaviti itekako ozbiljan automobil
poput C4 Aircrossa ili još ozbiljnijeg C5 (da ostanemo u okvirima marke).
Renault i Nissan su u nešto boljoj situaciji, mada predstavnici francuske marke
priznaju da su rezultati daleko od priželjkivanih. Tako je električni Nissan
Leaf umesto planiranih 20.000 prodatih primeraka zabeležio tek oko 7.000 isporučenih
vozila u 2012., a ako želi da ostvari zapaženije rezultate sa svojim modelom
Zoe, Renault mora pažljivije da pripremi teren za ovu godinu.
Što se Nissana tiče, Leaf će tokom 2013. na japanskom, a potom i ostalim
tržištima biti ponuđen u novom izdanju sa većom autonomijom i efikasnijim
pogonom i, kako se očekuje, nižom cenom.
Priprema terena sastoji se u razvoju posebnih promotivnih kampanja koje će u
prvi plan istaknuti ne samo štedljivost kojom moderni "električari"
raspolažu, već i dodatnu udobnost koju predstavlja vožnja u potpuno tihom
automobilu. Tišina za volanom, po Renaultu, predstavlja i dokaz tehnološke
usavršenosti i efikasnosti.
"Mislim da ljudi olako podležu neutemeljenim predrasudama o električnim
automobilima i to je problem koji moramo rešiti u budućim kampanjama. Moramo
ljudima reći više o prednostima električnih automobila. Sada je pravo vreme da
napokon obavimo taj posao i umesto da se bavimo dugoročnim prognozama, počnemo
da beležimo opipljive rezultate. Ljudima moramo omogućiti da isprobaju Zoe u
vožnji i uvere se da je reč o brzom i efikasnom automobilu koji odlično koči i
koji je uverljiv na putu. Toliko je prednosti koje električna vozila pružaju u
odnosu na obične automobile, na nama je da ih predstavimo javnosti",
ambiciozan je Renaultov direktor marketinga, Stephen Norman.
Izvor: Autosport.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Renault