home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Prodaja električnih automobila na evropskom tržištu daleko je od one kakvoj su se nadali veliki proizvođači - Citroen i Peugeot su svoju lekciju naučili u potpunom debaklu prepakovanog Mitsubishijevog električara i-MiEV, a situacija je tek nešto bolja za alijansu Renaulta i Nissana.

Citroen i Peugeot svoje neuspehe u najvećoj mjeri mogu zahvaliti ekonomskoj krizi, ali i zastrašujućim cenama ultrakompaktnih električnih modela C-Zero i iOn. Citroenov predstavnik se, primera radi, prodavao po ceni ponegde većoj od 30.000 evra, što je iznos za koji je moguće nabaviti itekako ozbiljan automobil poput C4 Aircrossa ili još ozbiljnijeg C5 (da ostanemo u okvirima marke).

Renault i Nissan su u nešto boljoj situaciji, mada predstavnici francuske marke priznaju da su rezultati daleko od priželjkivanih. Tako je električni Nissan Leaf umesto planiranih 20.000 prodatih primeraka zabeležio tek oko 7.000 isporučenih vozila u 2012., a ako želi da ostvari zapaženije rezultate sa svojim modelom Zoe, Renault mora pažljivije da pripremi teren za ovu godinu.

Što se Nissana tiče, Leaf će tokom 2013. na japanskom, a potom i ostalim tržištima biti ponuđen u novom izdanju sa većom autonomijom i efikasnijim pogonom i, kako se očekuje, nižom cenom.

Priprema terena sastoji se u razvoju posebnih promotivnih kampanja koje će u prvi plan istaknuti ne samo štedljivost kojom moderni "električari" raspolažu, već i dodatnu udobnost koju predstavlja vožnja u potpuno tihom automobilu. Tišina za volanom, po Renaultu, predstavlja i dokaz tehnološke usavršenosti i efikasnosti.

"Mislim da ljudi olako podležu neutemeljenim predrasudama o električnim automobilima i to je problem koji moramo rešiti u budućim kampanjama. Moramo ljudima reći više o prednostima električnih automobila. Sada je pravo vreme da napokon obavimo taj posao i umesto da se bavimo dugoročnim prognozama, počnemo da beležimo opipljive rezultate. Ljudima moramo omogućiti da isprobaju Zoe u vožnji i uvere se da je reč o brzom i efikasnom automobilu koji odlično koči i koji je uverljiv na putu. Toliko je prednosti koje električna vozila pružaju u odnosu na obične automobile, na nama je da ih predstavimo javnosti", ambiciozan je Renaultov direktor marketinga, Stephen Norman.

Izvor: Autosport.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs / Renault



čitanja : 649



Komentari