
Ni 2012. godine nije bilo većih iznenađenja – Ford je ponovo završio kao najprodavanija kompanija i jedina kompanija koja je od 2007. godine prešla cifru od 2,000,000 vozila, što je američkom gigantu drugi put za redom.
10 najprodavanijih auto kompanija na američkom tržištu u 2012. godini
1. Ford 2,168,015
2. Chevrolet 1,851,646
3. Toyota 1,838,338
4. Honda 1,266,569
5. Nissan 1,021,779
6. Hyundai 703,007
7. Kia 557,599
8. Dodge 524,989
9. Jeep 474,131
10. Volkswagen 438,133
Deset najprodavanijih vozila na američkom tržištu u 2012. godini
Ford F-Series je završio i 27. godinu za redom kao najprodavanije vozilo na američkom tržištu. Većih iznenađenja nije bilo ni kod ostalih vozila.
1. Ford F-Series 645,316
2. Chevrolet Silverado 418,312
3. Toyota Camry 404,886
4. Honda Accord 331872
5. Honda Civic 317,909
6. Nissan Altima 302,934
7. Ram Trucks 293,363
8. Toyota Corolla/Matrix 290,947
9. Honda CR-V 281,652
10. Ford Escape 261,008

Autor: Zoran T. – Autoblog.rs
Slike: Ford i Toyota
u top 10 najprodavanijih vozila samo 2 kompakta ... pickupi opet najprodavaniji ... gde su eksperti koji su tvrdili kako amerikance vise nije briga za pickupima i kako menjaju svoj ford f-150 za ford fiestu?
Све камиони се купују!! :)
А кад погледаш мало ли је да сушиш Ирак, Кувајт и Либију и још преференције код Саудијаца...ма нек иде живот и нек се терају камиони... ;)
ovo je baš tužno.
mile, izgleda da sam i ja precenio svest i inteligenciju prosečnoga američkog kupca.
na ovoj listi nema ni jedan auto koji se objektivno može okarakterisati kao dobar(možda accord)
ljudi, nemojte da ste smesni. covek bi pomislio da u najmanju ruku vozite svemirske brodove u evropi kad ovako kritikujete americku auto industriju.
vama je u evropi gold ubedljivo najprodavaniji auto - auto koji se nije znacajnije menjao ima 15 godina. drugo mesto fiesta ... nisam u zivotu vozio auto koji ima losije iskoristen prostor.
kazes vts da na ovoj listi nema nijedan dobar auto ... jel ti to ozbiljno? cak i za vase evropske uslove garantujem ti je da civic bolji automobil nego bilo koji evropski kompakt. garantujem ti da je bila koja toyota, ford i nissan sa one gore liste bolji od francuza.
opet kaze, rekao bi covek da se vi u evropi vozite u svemirskim brodovima, a na listi najprodavanijih auta su vam golf, polo, fiesta, focus, megane, clio, corsa, astra i slicni "velikani" ... i onda kazes "nema nijedan dobar auto na listi americkih najprodavanijih auta"
Gagiba, susice ih njih, samo polako, ima Boga. :) Mile, skuplja je Golf Tdi nego neka sklopocija iz Amerike od 3 tone. Da placate gorivo kao ovamo, palili bi auto samo za Bozic ili Bajram. :DDD
Сону
Малопре прочитах да их сад само Кинези одржавају у животу откупљујући им дуговање којима се прекомерно оптерећује буџет који је иначе притегнут са око 14.000 милијарди $. А та јефтиноћа вожње бензинских камиона је последњи трзај очувања социјалног мира. Иначе кад то буде пукло, биће занимљивих ситуација. Већ се потеже предлог да се Аљаска прода. Чак су јој и одредили цену, око 4000 милијарди $.
"Биће скоро пропаст света, нек пропадне није штета!" ;))
@Sony,
i kad bi vama bilo gorivo kao ovamo, nebi ni pomisljali da kupite dizele ili neke male aute od 4-cyl.
sta bi bilo kad bi bilo ... koga briga za tim? pricamo kakva je istuacija trenutno, ne sta bi bilo kad bi bilo ...
standard je cudo....drzace se toga..pa makar sve otislo dodjavola...ili ih neko poslao tamo
Mile, Evropa je jaca od SAD-a u svakom pogledu. Sto se tice auto idustrije, to sto ima najbolje i najjace ti je iz Evrope. Znas li ti koliko je ovdje premijum brend skuplji nego tamo i opet ih vise kupujemo nego oni u SAD.
@Sony,
ma po cemu je jaca? u americi ni veliki opel (3. najveci proizvodjac vozila u evropi) nije uspeo da prodje, pukao je posle 6 meseci. volkswagen, najveci evropski proizvodjac, u americi tek ove godine pocinje da daje znake zivota. a vama u evropi prolaze dacia, lada, ima i kineskih auta - pa i nas yugo je prolazio do nedavno. sta je tu "jako"?
imate 3 luksuzna brenda koji cine vecinu prodaje luksuznih auta (jaguar i slicne necu da racunam jer nemaju prodaju dovoljno veliku). izbor za luksuzne brendove vam spada na tri nemca i to je sve. japanci se tek sada probijaju (lexus, acura, infiniti), amerikanci takodje (cadillac) ... najprodavaniji auto u evropi (golf) se nije znacajnije promenio ima 15 godina ... i onda kaze "evropa jaca" ...
@mile antena
u evropi je najprodavaniji golf, auto koji je jedno 20 godina ispred tog vašeg fordovog kamiona, dizajn mu jeste takav kakav je to ne sporim al sve ostalo je mnogo napredovalo.
informiši se: https://www.youtube.com/watch?v=RxXnm0gfB1A
preterao sam, accord, civic i CRV su skroz ok.
po pitanju tehnologije vozimo svemirske brodove u odnosu na kamione koji se voze preko bare.
kakve veze ima što su u americi pukli evropski proizviđači? razlog tome je američka politika cena, i automobilska (ne)kultura prosečnog stanovnika plus cena goriva.
kod nas prolaze lade i dacije jer nemamo novca da kupujemo nešto skuplje. (ponekad me zabrinjavaš komentarima)
@Гагиба
dok je amerima dolara(kao rezervne svetske valute) neće oni propasti, ne brini, još dugo će oni živeti na račun ostatka sveta. a ako im ponestane goriva oni će u novi rat i problem rešen.
@mile
Pa pazi,kada pogledam lepotu Infiniti QX56 vidim zasto ih i nema u Evropi.Covece i onima kojima dizajn nije previse bitan ne bi kupili taj Infiniti.Pa ono je odvratno.Ali eto u Americi prolazi,kako ono kupuju,svaka im cast.Prolazi yugo,pa yugo je bio i u Americi ;) I nije prosao za Evropu nego je bio ova trzista na Balkanu.Dacia prolazi takodje na istoku Evrope,tj siromasnijem delu,Ladu je u evropi zastupljena poput statisticke greske,ako vidis jednu u 2 meseca,mada tesko i to.Pricam za Evropu,cak i u Srbiji novih lada ima jako malo.Acura i Infiniti ce morati cenovno da budu dosta nize od nemackih premijuma ako zele da prodju,zato sto je i u Evropi kao i u Americi i ostatku sveta nemacki premijum trojac najbolji.Znaci ako jedna luksuzna honda ili jedan infiniti dignu cene dosta,niko nece to da kupi,pre ce se odluciti na ono sigurno ;) Cadillac je vec poznat Evropi,ako takodje budu sa cenama malo ispod nemaca procice.Lexusa odavno imas u Evropi,ali kod ljudi nema prodju,izgleda.I reci ti meni,kako u Evropi da bude prodavan F series?Je l si bio recimo u Italiji?Oni ljudi nemaju velike ulice,po manjim mestima sve male ulice svi voze skutere,bicikle,kako da prodje nesto veliko?Zato su oduvek dobri za male automobile.Kada je nastao Las Vegas recimo?1905-te godine,automobil vec postojao,recimo Verona ko zna kad je nastala,Firenca isto.Puno trgova,malih ulica.Las Vegas je za to novi grad,pravljene velike ulice,sve veliko kao uostalom i cela Amerika,svaki grad.Jedna traka kao ovde 2.Golf je jedan od najprodavanijih automobila na svetu gledajuci sve generacije,ako postujes Korolu zbog toga,trebao bi i Golf ;)
Pozdrav.
@vts,
preterujes i to puno. uvek smo ok diskutovali i uvek sam imao lepo misljenje o tebi, ali (bez uvrede) sad pocinjes da zvuci kao neki neinformisani cija imena nebi da spominjem.
evo primera radi, kazes da su evropski proizvodjaci u americi pukli zbog:
1) americka politika cena. to nije izgovor. volkswagen ima fabrike u americi i meksiku i ne kosta ga nista vise da proizvodi svoja vozila za americko trziste nego sto kosta gm ili ford. sta-vise, volkswagen ima daleko nize troskove jer njegove fabrike nisu pod sindikatom, a nema ni milione penzionisanih radnika u americi.
2) nekultura prosecnog stanovnika. sa ovim bas preterujes. koju vi to kulturu imate u evropi sto mi nemamo u americi? sta, vi koji kupujete golfa imate ukusa, a mi koji kupujemo focusa nemamo? ako iko kupuje auto zbog auta (bez da gleda oznaku) to su amerikanci. pogledaj kako su se japanci i korejanci probili u americi. zasto, zato kad oni naprave dobar auto, amerikanac ce ga kupiti. amerikancu nije sramota dati isti novac za kiju kao za volkswagen, a vama u evropi jeste. moze recimo kia optima biti bolja od vw passata (sto i jeste; vozio sam oba i znam kakvi su) i u americi se ta optima prodaje daleko bolje od passata. ali ko bi u evropi dao istu sumu novca za auto sa kia oznakom umesto volkswagen?
3) cene goriva. kazi mi, sta recimo ima honda ili kia u americi sto nije imao opel? vecina hondine americke prodaje cine accord I civic sa malim 4 cilindra motorima.
BMW i merc jace od 500000 komata u sad.koliko ima kadilaka u evropi?americka kola u evropi NE POSTOJE. evropska kola u americi cine dobar deo trzista.
@dusan,
nemoj donositi zakljucak o svim japancima na osnovu jednog vozila. jer bi se i ja onda mogao cuditi kako iko kupuje recimo bmw kad pogledam 1-series coupe, koji je rugoba nad rugobama. ali 1-series coupe ne govori celu sliku o bmw-u isto kao sto qx ne govori celu sliku o celoj japanskoj premium auto industriji.
zanimljivo mi je kako kazes da japanski i americki premium moraju imati nize cene od svaba da bi se uspesno prodavali. a upravo je bmw nudio ogromne popuste na kraju godine i lazirao prodaju (tj. racunao koliko je vozila proizveo, ne prodao) da bi bio #1 premium kompanija u americi.
drugo, niko nije rekao da f-series treba da se uspesno prodaje u evropi. vec se vi rugate f-series sto je najprodavaniji u americi, kao da su u americi ulice uske i kao da je u americi gorivo skupo.
ja veoma postujem golf, ali opet ponavljam – f-series se do sada prodao u preko 36 miliona primeraka i pored toga sto se prodaje u samo jednoj drzavi. i iz nekog razloga opet mu se rugate ovde. dok je golf na globalnom nivou presao cifru od 30 miliona. tako da ako vi nemate postovanje prema f-series, sto bi ja imao postovanje prema golfu?
ja nikome ovde ne govorim da vi trebate raditi kao amerikanci, da trebate voziti aute kao oni. ali neki mene ovde uporno ubedjuju kako evropa radi pravu stvar sa auto industrijom i kako amerikanci trebaju da rade isto (“uskoro ce i ameri menjati svoj f-350 za fiesta), kako podatak koliko je prodaja golfa u evropi mnogo vise govori o njemu nego koliko je f-series prodato u americi (ovo govorim generalno, ne samo za sadasnju diskusiju).
@bmw serija 8,
jedno pitanje za tebe ako mi mozes odgovoriti: volkswagen passat nms, proizveden u americkoj drzavi tenesi, koji nema nikakve veze sa evropskim modelom i proizvodi se samo za amere – iz kog razloga je on evropski automobile, a ford mondeo recimo nije americki automobil?
sta pasat?ko je pomenuo pasat? kazem da merc i BMW terorisu premium segment u americi a da vas kadilak u evropi ne postoji.za te nize klase ne znam niti me interesuje.
@bmw serija 8,
a od kada je to premium klasa postala jedina koja je bitna? naravno, znamo obojica odgovor – postala je bitna jer je jedina u kojoj neka evropska firma moze da uradi nesto protiv americkih i japanskih firmi.
uostalom, cadillacu je evropsko trziste dugo godina bilo nebitno, jer njegova strategija nije mogla da prodje u evropi, jer niti su prodavali mini automobile tipa isette niti su prodavali re-badged kompakte zasnovane na 3 puta jeftinijim autima (vw-audi). cadillac je tek prethodnih godina krenuo da investira na evropskom trzistu i nikako ne moze imati prodaju kao oni koji prodaju aute tu po 50+ godina.
a uostalom, kao sto sam spomenuo ranije – u evropi ima previse onih koji gledaju samo oznaku na autu.
@mile
možda me nisi lepo razumeo.
1.politika niskih cena ne odgovara evropskim proizvođačima pošto oni ulažu mnogo novca u stvari koje u americi nisu na ceni. mnoge stvari koje amerikanci reše veličnom auta u evropi se rešavaju ulaganjem mnogo novca da bi manji auto mogao to isto(udibnost, stabilnost, upravljivost, prostranost...). plus u evropi su navikli da postavljaju previskoe cene i tim da pokrtivaju velike troškove. tako da taj auto dizajniran za evropu mora da se takmiči sa autima dizajniranim za ameriku a da pri tom ne bude mnogo skuplji.
2.kad kažem nekultura mislim na megalomansku kupovinu velikih SUV-ova i pickup-ova. to smatram automobilskom nekulturom. i njih ne smatram autima nego kamionima.
meni je focus bolji od golfa. golfa ne gotivim(ne sporim da je dobar ali je precenjen i dosadan) nego si ti uzeo kao primer pa da ne menjam. inače draži su mi i korejski i japanski auti od nemačkih(niža i srednja klasa), razmišljao sam o kupovini pro ceed-a(tako da ne misliš da samo hetujem sve osim nemaca).
3.te motore(2.0 2.4) mi u evropi zovemo velikim. ono u šta najviše se ulaže u eropi su štedljivi motori(većinom dizel) do 2l a to u americi ne treba nikome.
e pa vidis meni je bitna premium klasa jer me to najvise interesuje,vozim premium brend i Boze zdravlja tako ce i ostati.nije kadilaku evropsko trziste bilo nebitno,vec nije mogao premium trojci da dodje ni do kolena.od 10 najprodavanijih brendova samo su 3 americka.PRESMESNI STE.
@vts,
Opet, zbog cega je bitno sta firme u evropi rade? Evo uzecu vw za primer. Oni imaju nekoliko modela specificno za amerikance i proizvode ih bas u americi. Primera rade, americki Volkswagen Passat koji u nijednoj meri nije poveza sa Evropskim passatom. Znaci ako ga prave za americkog kupca, valjda trebaju da stave karakteristike na njega koje su americkim kupcima bitne.
To je druga stvar kad imas globalni model, pa moras obe strane da zadovoljis (mada je i to ostvarljivo, ford je najbolji primer).
Sta ima lose u pickupima i suv vozilima? Zasto bi se neko guzvao u fiatu 500 kad moze da vozi i priusti Chevrolet suburban? Ulice velike, gorivo, registracija i osiguranje jefino, sigurnosne mere drasticno vece (bez obzira sta drugi govorili, smart fortwo nije jednako siguran u sudarima kao ford expedition) – zasto se zadovoljiti sa manjim kad mozes imati bolje?
Da se razumemo – ne podrzavam americku politiku, ali ako ti se da prilika da imas bolje, niko se nece zadovoljiti sa losijim. Kad bi u evropi imali uslove za voznju kao amerikanci, garantujem ti da bi jako malo ko vozio Renault clio ili auto slicnih dimenzija.
Za ostatak se slazem, ali sam si rekao koliko se trziste amerike i evrope razlikuje. Cemu onda smejanje najprodavanijim autima u americi i pricama kako nijedan (ili kasnije vecina) nije dobar? Mozda nije dobar za evropske ulice, jer je velik za uske ulice, velik potrosac i ima skupu registraciju za evropske standard, ali to ne znaci da je los auto u pitanju.
@bmw serija 8,
ja vidim 4 americka brenda (ford, chevy, dodge, jeep).
a koliko vidis evropskih? :)))
evo da ti pripomognem u trazenju na listi, zauzima poslednje mesto :)))
a cadillacu u proslosti nije bilo u interesu da proizvodi neki premium supermini za evropsko trziste, na kome je profit mozda par stotina dolara, kad je zaradjivao i po par hiljada dolara profita na svakom prodatom vecem autu na americkom trzistu.
@mile
Pazi,ajde ovako je najbolje.
Posto ljudi u Evropi gledaju samo znak automobila,pogledajmo globalnu prodaju premijum nemaca i pogledajmo globalnu prodaju Leksusa,Infinitija,Acure,Kadilaka.Evo,npr u Kini je Audi prosle godine sigurno prodao 400.000 automobila,pogledajmo na tom trzistu uradili japanci i ameri?Kako to samo premijumi mogu da pariraju amerima i japancima?Postoji li nesto kao Vejron?Vw je radio na njemu,tj najbolji ljudi Vw-a.Ima li japanac to,amer?Nemoj samo sa Ultimat Aerom,onom klotarom koja ni ne moze do brzine kojom ide luksuzni Vejron.Evo,ti evropski auti nemaju bas hibride,ali se radi na njima.Nemaju zato sto dok su drugi kretali sa hibridima,oni radili na dizelima.Audi je npr povecao prodaju dizela u Americi,Mercedes takodje.Gledao sam americke testove GL350 dizel,Jette dizel,hvale i potrosnju,clean diesel,dobre perfomanse za neke dizele da su jeftiniji od hibrida,a nude vise itd,itd...Uostalom,moras priznati da je Amerika pala malo?Tj malo vise,prosle godine je bilo preko 50 miliona ljudi koji nemaju za hleb.Takodje kazu da se broj srednje klase dosta smanjuje...Nemoj da mislis da mrzim ameriku ili njihove automobile,samo pricamo.Mozda dodjem i da zivim tamo,volim velike gradove,volim to sto nudi.Takva sam licnost.Reci mi koja je sansa da ameri daju neku radnu vizu na neki odredjen period?Posto je do onog green card-a jako tesko doci...P.S Totalno sam cist :D tj,nemam nikakve prijave,tuzbe,kazne itd :DD
Takodje,Audi ima A3 zasnovan na Vw-u,Lexus ima onaj sedan zasnovan na Tojoti.Audijevi modeli svi od A4 na gore su Made Audi.
@dusan,
Nemozes gledati globalna trzista i porediti ih kad je X auto jednako zastupljen u celom svetu, a Y auto samo na jednom specificnom trzistu. Recimo, nemozes reci “ajmo porediti globalnu prodaju focusa sa globalnom prodajom astre”, kada je focus jednako zastupljen u americi, evropi i aziji, a astra samo u evropi. naravno da ce focus izaci kao pobednik.
Amerikanac ima auto u klasi veyrona. Zove se ssc ultimate aero i vec je jednom obarao veyronov rekord po maksimalnoj brzini, iako ssc nema ni priblizno velik budzet kao vw. I nije obarao na zatvorenoj stazi kao Veyron vec na pravom auto-putu.
Isto tako nemoj porediti sta mediji kazu sa onim sta kupac misli, jer mediji cesto omase i to puno. Recimo, hvalili su opele u americi, a taj opel je pukao posle 6 meseci. Sa druge strane, samo kritikuju novu civic, a ona se proda u 320,000 ove godine.
Amerika se jeste promenila i sada obracaju paznju na potrosnju dosta vise nego ikada pre, ali daleko od toga da im je potrosnja glava kao u evropi.
Sto se tice radne vize, moj kum je pre par godina bio u americi, on je dosao preko fakulteta, i imao je radnu vizu na 6 meseci. Mislim da je on dobio dosta lako, ali je morao sam da plati sve troskove.
@mile
što se sigurnosti tiče to je tačno ali samo delmično. ako se sudara sam manjim od sebe onda je expedition dobar, al ako se sudara sa istim, ili stubom ili zidom onda je situacija mnogo gora...Chevrolet Suburban košta kao serija 5 ili cadillac CTS, a u koji su udobniji, brži, stabilniji, tiši...bolji! jedino što ne mogu da smeste 9 ljudi i šporet pozadi ali realno to i nije neka potreba.
razlikuju se potrebe ljudi. meni su potrebe američkog kupca(ongog koji kupiuje kamion) smešne a samim ti i auti koji zadovoljavaju te potrebe. konktretne: što veći motor(rezultat veliki motor koji je slab, neekonomičan a auto je spor), što više prostora, kao da svi prevoze kabaste predmete do posla(auto je ogroman, mnogo troši i spor), visoka pozicija sedenja(auto je visok, nestabilan, mnogo troši i spor), što više hroma pa im kamion izgleda ko slavina. a najgore mi je kad vidim one gume sa kramponima a niko njivu ni video nije.
@bmw serija 8,
a zamisli bruku kroz koju bi tipican nemacki kupac morao da prolazi da kupi auto koji nije german engineering. ili francuz/italijan da ne kupi domaci proizvod.
ajd sad kreni o pricama kako "amerikanci samo kupuju domace jer su veliki patrioti ..."
@mile
Pa dobro,Lexusa ima svugde sigurno.Poredimo njegovu prodaju i prodaju premijum nemaca.
Ultimat aero je klotara,nema ni priblizno to sto ima Vejron.Obarao je prvi rekord i onda ovi opet izasli i postavili novi rekord.
@vts,
Nije samo prostor suburbana u pitanju. Voleo bih da vidim vlasnika 5-series kako ce ujutro na posao kad napada pola metra snega za noc, ili kako ce zakaciti brod i povuci ga iz vode. Isto bi tako voleo da vidim tog vlasnika 5-series kako ce proci kad se suburban spuca u njega.
Tako da 5-series je bolji u odredjenim karakteristikama, ali generalno se ne moze reci da nije bolji auto. Bolji je za odredjene poslove, a za odredjene poslove nije bolji.
Sto se tice samih “potreba americkih kupaca” … imas gore listu 10 najprodavanijih vozila u americi u 2012 godini. 3 mesta drze pickupi, 3 mid-size sedana, 2 kompakta i dva mala SUV. Od tih pickupa, mozes slobodno da odbijes 2/3 za one koji koriste vozila za posao. Znaci farma, gradjevina, vuca onoga ili onoga. Tako da nije bas da svi amerikanci voze dodge charger srt-8 sa 475 hp, zadnjom vucom i gomilom hroma na njima. Sto znaci da na kraju vecina prodatih vozila, sa izuzetkom pickupa, imaju motore manje od 2.4L. sto je za americke standarde dosta mal motor.
Uostalom, sto je vama u evropi problem sta amerikanci voze? Ako amerikanac moze da priusti i napoji ford f-150 v8, sto je to vama u evropi problem
@dusan,
lexus je kompanija koja postoji svega 20-ak godina. u evropi se nisu prodavali sve do kasnih 1990ih godina, a u kini su debitovali tek pre nekih 5-6 godina.
i ti ocekujes od njih da za tako kratak period mogu da steknu reputaciju, servisnu mrezu ... kao i firme koje posluju vec 60-70 godina?
@dusan
Ti se nekako uvek uhvatis da poredjujes premijum Japance i Nemce i to narocito u Evropi... oni (mislim na Infiniti i Lexus) relativno od skoro nastupaju na drugim trzistima sem americkom, jer su to zajedno sa Acurom bile primarno, ali i dalje su, namenjene americkom kupcu i njihovom trzistu i ukusu, i sasvim je logicno da ti se nece ili nekom drugom svideti taj dizajn. Suludo je uopste ocekivati da ce one sada imati imizd, mrezu servisa i dilera ali i prodaju u Evropi kao "domaci" premijum proizvodjaci kojima je ovo maticno trziste, da tako kazem, gde oni, Nemci, ovde postluju vec odavno....
Na sta im lice auti (kamioni) sacuvaj Boze! Ameri su operisani od dizajna. Oni Japanci na listi su im najlepsi. I ne znam zasto one kamionete stavljaju na listu automobila, kad oni to nisu. To su teretna vozila i tamo ih treba i svrstati.
@ mile antena
Nissan je Francuz za tvoju informaciju. U vlasnistvu je Renoa.
@Sinbad
Odakle tebi to?Oni su grupacija ili da kazem alijansa.
Reno ima udela kod njih,ovi u Renou.
sta covek sve nece procitati ovde ... jel i chrysler onda italijan? jesu li mazda, aston martin, land rover i jaguar bili ameri dok je ford bio njihov vlasnik?
Naravno. GM direkcija u americi direktno odlucuje koji ce se Opel modeli prodavati u Evropi. Razvoj gomile Opel modela su stopirali upravo amerikanci. Chrysler je sada americka firma isto koliko je bivsa Zastava (FAS) Srpska.
Stvarno je mile antena u pravu... sta sve ovde ne mo's da procitas i saznas, zaista... :)
@Sinbad,
a sto nebi gm odlucivao sta ce opel raditi kada je gm vlasnik opela? opel nije ostvario profit punih 13 godina - sve te gubitke snose amerikanci, ne nemci.
kada opel odlicno posluje onda su zasluzni nemci, a kada lose posluje onda su krivi amerikanci ...
nego nisi mi odgovorio na pitanje: jesu li mazda, aston martin, land rover i jaguar bili ameri dok je ford bio njihov vlasnik?