
Kada su Francuzi 1999. godine preuzeli Dačiju, malo je bilo onih koji su mogli da pretpostave da će deset godina kasnije rumunski proizvođač postati najprofitabilniji deo velike grupacije pod okriljem Renoa.
Iako ne postoje zvanično objavljeni podaci o tome koliki je priliv novca obezbedila Dačija, prvi čovek Reno Nisan grupe Karlos Gosn ne krije da „lou kost“ brend zapravo predstavlja „zlatnu koku“.
Sa operativnom marginom, tj. odnosom između rashoda i profita, od 9 procenata, Dačija se etablirala kao visoko profitabilan brend. Pored velike popularnosti, odnosno visokih „tiraža“ Dačijinih modela, profitabilnost je ovoliko izražena i zbog jeftine radne snage. Za razliku od zaposlenih u fabrici automobila koji u Francuskoj u proseku zarađuju 34 evra, radnicima u novootvorenoj Renoovoj fabrici Tandžir u Maroku poslodavac isplaćuje oko 4 evra na sat.
Izvor: Topspeed.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Dacia
Svaka cast Renou na vidovitosti. I sam se vozim kocijom-dacijom koja zaista vredi svaku paru. Bice zanimljiva i dalje u novom pakovanju logija i sanija!
4€ Rumunski radnik
34€ Francuski radnik!
Clio-Sandero=2.300€
Jel treba još da crtam?
Koliko bi Clio koštao da se proizvodi u Rumuniji?
@ auto
Hvala jos jednom.
Za FIAT bi bilo najbolje da vrati marku ZASTAVA, i da napravi konkurente Dacijinim modelima. Kakva je ekonomska kriza, ne verujem da cemo se i u narednih 20 godina bar malo izvuci iz nje. Cisto sumnjam da ce modeli kao sto su 500L, 500XL i 500X uspeti da ih izvuku iz krize.
Ovakvi automobili, kao sto Dacia proizvodi, ce jos dugo biti jedni od najprodavanijih u svetu.
Pa, ne planiraju dzaba u VW-u da vrate marku Wartburg. Znaju oni da moraju imati brend koji ce proizvoditi ovako jeftina vozila, kao sto proizvodi Dacija.
@ Auto Union
Eeeee, kad naprave wartburg od 6.000€, pa kad napišu licenced by VW, ovima će da presedne što polako dižu cenu.
VW to može i jeftinije, jer ionako za tuce brendova koriste iste delove. Mogu da se zezaju sa cenom koliko hoće
@Dejan L
Pa ne bih rekao da mogu da daju znatno nizu cenu, ipak treba da zaradjuju nesto, a tu je i ono mnogo bitnije pitanje gde to VW ima trenutno u EU fabriku gde moze da obezbediti jeftinu radnu snagu da bi cena auta bila konkurentna? Rekao bih trenutno nigde... a osim cene tu je i pitanje broja zvezdica koji sigurno nece biti veci od onih kod Dacije za te novce...
Pa ne bih se složio ako ćemo da se bavimo zvezdicama, onda bi Sandero trebao da košta isto oko 6.000€. U suprotnom nema leba od Dačije
@Dejan L
Sta se ne bi slozio oko zvezdica? Mislis da ce VW da izmisli toplu vodu i da za male novce ponudi vecu bezbednost i da i dalje bude konkurentan? Nece sigurno odigrace na kartu VW imidza da bi prodali svoj low cost proizvod...
Dacija trenutno zaradjuje novce zato sto ne ulaze direktno novac (u razvoj motora, mehanike, primenu vec isplacene tehnologije) nego to radi Renault i gore napomenuta jeftina radna snaga... slicno je i sa Skodom... ona prakticno nema nista od svoje mehanike, bezbednosnih sistema, mlate se dizajnom i kako uklopiti sve to u njihova vozila...
Dacija pokazuje da je narod željan i da treba obična kola a ne jastuke zvezdice grejače i TFT monitore.
Koji je ovaj tip što pita koliko bi koštao Clio da se pravi u Rumuniji? Pravi se i u Turskoj a tamo je rad još jeftiniji, a ja ga pitam koliko bi koštala Skoda da se pravi u Rumuniji? Što će VW Warburg, kad ima Skodu? Samo treba da smanji cenu na nivo Dacije, koliko i vredi ustvari u klot verziji.
@ Orlo
Oko 3 zvezdice se slažem, to stoji, neće za NAJAVLjENIH 6.000€ ponuditi 5 zvezdica, nego koji će onda biti adut Dačije, ako VW ponudi po svim parametrima isti auto, od dimenzija, zvezdica i po nižoj ceni?
Ni jedan, onda će Dačija morati da košta 5.500€ i opet za tih 500€ niko neće da rizikuje
Video sam novi VW Up...au koja kanta :)) A ima da se prodaje kao luda.
Uvek sam tvrdio da iza dačije stoji "ekstraprofiterstvo", odnosno, da su njene cene često izraz čistog bezobrazluka... To se jasno vidi kada se usporedi "top lodgy" sa baznim verzijama sličnih vozila
Hm, "zlatna koka". Pre ce biti da je ovaj auto u startu imao realnu cenu dok je na "brendiranim" kolicima bilo zesce pumpanje. E kada je naisla kriza pocala je suluda trka u obaranju cena. A konkurencija u svim segmentima (izuzev dacijinog i onih iz visoke klase) zaostrena do pucanja. Uporedite cene nekih modela u klasi 12000-25000 EUR u 2008 godini i danas. E to je bilo dranje bez anestezije.