home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, Radna grupa za izradu Nacrta zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja, po svemu sudeći, će pristupiti pisanju potpuno novog Zakona o bezbednosti saobraćaja, jer su članovi te grupe izneli primedbe na više od 20 odsto odredbi u važećem zakonu.

- Već sada je jasno da će aktuelni Zakon o bezbednosti saobraćaja morati da se drastično menja, jer je posle primedbi iznetih od strane relevantnih članova novoformirane Radne grupe konstantovano da je neophodno izvršiti promene na više od 20 odsto sadržaja zakona koji je sada na snazi. To zahteva donošenje novog zakona, rekao je šef Radne grupe za izradu nacrta Zakona o izmenama i dopunama o bezbednosti saobraćaja Milan Vujanić.

Članovi Radne grupe konstatovali su “kako će prvobitna ideja o izmenama i dopunama aktuelnog Zakona o saobraćaju, sudeći na osnovu diskusija i saopštenih primedbi od strane 27 članova Radne grupe pretrpeti drastične promene“.

Pomoćnik ministra saobraćaja Saša Mirković naglasio je da će više od 40 eksperata iz svih saobraćajnih oblasti biti uključeno u pisanje finalnog teksta novog Zakona o bezbednosti saobraćaja, čiji je osnovi cilj da se posle usvajanja drastično, i u kratkom vremenskom periodu, poboljša bezbednost na srpskim putevima.

-Očekujemo da će efekti novog Zakona već u prvoj godini biti značajni, kada je reč o smanjenu smrtnosti na našim putevima, a planirani procenat smanjenja gubitka ljudskih života i materijalne štete u visini od 10 procenata bio bi sasvim adekvatan da opravda napore koje sada ulažemo kako bismo dobili Zakon čijom bi boljom primenom i kvalitetnijim rešenjima od sadašnjih, ukupna, crna slika koju svakodnevno viđamo na našim putevima, počela da se menja, istakao je Mirković.

Prema rečima Vujanića država ulažu velike napore da se promeni i poboljša bezbednost na putevima, a ne bi trebalo zanemariti i o ogromnim sredstvima koja osiguravajuća društva moraju da izdvajaju kao obeštećenja zbog velikog broja saobraćajnih udesa.

Taj novac, ukoliko se sa novim zakonskim propisima smanji broj saobraćajnih incindenata, omogućio bi da se sredstva koja su se do sada izdvajala u oštetnim postupcima, eventualno usmere na refinisiranje i ulaganje u saobraćajnu infrastrukturu, a od toga bi država, ali i osuguravajuća društva imali veliku korist, istakao je Vujanić.

Radna grupa je odlučila da formira operativno radno telo sačinjeno od osam članova iz različitih oblasti saobraćaja kako bi pristupilo kompleksnom poslu izrade zakona, koji bi značajno uticao da se poveća bezbednost i smanji broj nastradalih, kao i obim materijalne štete koji se svakodnevno beleži na našim putevima.

Mirković je dodao da je sastav Radne grupe dovoljna garancija da će predložene izmene ili pisanje novog Zakona ispuniti očekivanje javnosti, koja s pravom zahteva da se permanentno radi na poboljšanju bezbednosti i striktnoj primeni zakonskih propisa, kao i stalnom povećanju kulture u saobraćaju, navedeno je saopštenje.

Izvor: Tanjug.rs / Pravda.rs



čitanja : 1226



Komentari

Hoce li vratiti ogranicenje u gradu na 60 km/h?

Autor carobnjak 16 Jan 2013, 13:15

Ici ce se u Hag od sada ?
Ako ovaj Vujanic i dalje bude ukljucen, moze da se ocekuje jednako dobar zakon kao sto je ovaj.

Autor Pitbull 16 Jan 2013, 13:19

Mogu oni da menjaju ZOBS svakih 10 dana, ali ne vredi im jer oni koji trebaju da sprovode zakon rade suprotno. Policajci nemaju zimske gume, parkiraju gde hoće, voze kako hoće...
A i smrtnost će se teško smanjiti kad nam je vozni park punoletan.

Autor ivan_023 16 Jan 2013, 14:43

@carobnjak
I dalje je efektivno 60 km/h, ne kaznjava se do 60 km/h.

Glavni razlog promene ogranicenja je sticanje PROFITA vlasnika firme koja pravi/uvozi saobracajne znake.

Autor Fordovac 16 Jan 2013, 14:54

kakve lesinarske fore..ovo je strasno

jao zemljooooo

Autor ipanema 16 Jan 2013, 14:55

@Fordovac
ali ja bi efektivno da vozim 70! :)

Autor carobnjak 16 Jan 2013, 14:58

Ах што је то лепо, шкрабају се лоши закони, наплаћују казне, па опет у круг.....

Autor Сале 16 Jan 2013, 15:09

Problem je što se ni aktuelni zakon ne poštuje, džaba oni donose novi

Autor STrider 16 Jan 2013, 15:29

Da vidim gde je sad strucnjak iz Nove Srbije koji se busao u skupstini da se NE ukinu radar detektori. Da li ce se izboriti da ih vrate sada kada su na vlasti?! Bar nesto pametno da promene.

Autor RS 16 Jan 2013, 15:35

Radar detektori će opet da budu dozvoljeni? To bi bilo lepo. Ja moj još nisam "bacio" ...

Autor Moron 16 Jan 2013, 16:07

ZOBS i eksperti? KR IZA-JE.. Njuz.net.

Autor Dikh tu kava 16 Jan 2013, 17:03

Dakle toliko su ga dobro uradili da je 20% loše... Kakve to stručnjake bre imamo, svaka im čast!

Autor Miki 16 Jan 2013, 17:33

Ja ih molim da ne kvare i ovaj loši ZOPS. Predlažem da napišu neku pesmu i sa menadžerom se kandiduju za Evroviziju.

Autor West Racing 16 Jan 2013, 18:02

Prvo gospoda koja misli da im treba policija da ih kontrolise da bi postupali po zakonu mogu slobodno da vrate dozvole, i to samo zbog drustvene i moralne odgovornosti... kada bi efektivno/svojevoljno/koliko auto moze/koliko je put dobar bilo koliko pise na znaku, ne bi bolela glava i ne bi toliko ljudi stradalo, i kada se ne bi pilo pa vozilo, koliko god neko misli da se to njemu ne moze dogoditi ili da vozi sigurnije kada malo popije vara se, opet ne bi bilo poginulih i naravno kada se dozvole ne bi kupovale.
Dalje bih dodao, da ako je neko ocekivao da zakon bez potpune primene svih akata ima efekata vara se, i ako ocekuje da posle godinu dana moze da donese nevidjene promene opet se vara. Ni kuce kada dresiras ne ocekujes iz prve da nauci sve (ako moram na takvom primeru da ilustrujem)... :)
Ovde fali strategija, koju ce odraditi struka, a ne policija, kao i sto je ovaj zakon provukla i razblazila ista, ali ne samo policija, nego i gospoda koja pise zakon koja se vise usresredila na prepisku stranog zakona i primenu u nasim uslovima, ali i vise da se ukljuci struka nego pre... ne pitas pekara da ti sagradi most, nego gradjevinca...
Najvise je ovde kriva politika i nedostatak njene volje, da se ne zanosimo mnogo, ako predsednik ili premijer ili ministar ne stane iz necega i stvarno to podrzi sve je duvanje u frulu srece jer ovde kod nas niko u lancu ne radi svoj posao pa ako ne dodje podrska od "vrha" ovi na "dnu" rade sta hoce...

Autor Orlo 16 Jan 2013, 20:31

Postoji AGENCIJA I KOMITET za bezbednost saobracaja. Drzavnu Agenciju svi placamo, a Komitet je NVO i finansira se iz donacija. Na celu Agencije je bivsi policajac (MUP-ov) covek Stojadin Jovanovic. A na celu komiteta je pravnik civilno lice, Damir Okanovic.
Stojadin Jovanovic je ucestvovao u pisanju novog zakona koji je zahvaljujuci njemu prozvan policijskim, a sve zbog one cuvene policijske klauzule koju je Stojadin Jovanovic uneo u zakon "neprilagodjena voznja uslovima puta" ili tako nesto, a sve u cilju da zastiti putare koji ne rade svoj posao.
Tako da ako putari zaborave brdo kamenja na putu posle neke popravke, i ti se zapucas u to, ti si kriv a ne oni, jer nisi prilagodio voznju uslovima puta.
Okanovic je jedini na strani vozaca, a nalazi se na celu jedne institucije - komiteta, koji je NVO, dok ce Stojadinova agencija koja radi ovo: http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/341780/Milion-za-kafanske-racune-i-mirisljave-jelkice , izgleda preziveti.
Policija (Stojadin Jovanovic) su napisali zakon, policija ga sprovodi, i Agencija za bezbednost saobracaja (opet pod kontrolom policije) i njihov covek, Stojadin Jovanovic, kontrolise sprovodjenje zakona.
Protiv toga se Okanovic buni. Okanovic je jedini covek koji je imao hrabrosti da oplete po policiji i zakonu o saobracaju, i koji sme da se sprda sa njihovim "pregornim radom".

Autor Sinbad 16 Jan 2013, 20:54

@Sinbad
Prilagiodi se uslovima puta i Zakonu postojećem. Niti je ovaj Novi nešto različit od nekadašnjeg, niti će Najnajnoviji biti nešto drugačiij od ovoga. Svugde se vožnja mora prilagoditi uslovima puta, ledu, kamenju, rupama, kolonama, pešacima, životinjama po putu, bočnom vetru, suncu u oči, nepreglednoj krivini, velikoj nizbrdici, svadbarskoj koloni, pijanim pešacima, baš ko u Nemačkoj, Francuskoj i Italiji ili po bespućima Sibira.
Prilagođavaj se uslovima na putu, i ne nadaj se da ćeš voziti bez prilagođavanja tebe radi.
Inače novi Zakon se donosi da bi ljudi uzeli lovu na radu na Zakonu, baš ko pevači na estradi.

Autor West Racing 16 Jan 2013, 21:20

@ West Racing

Jovanovicu Stojadine jesi li to ti? :)
Ne treba vozac da gata u pasulj ili karte da li na putu postoji rupa ili ne. On mora biti obavesten saobracajnim ZNAKOM OBAVESTENJA! A ja se mogu prilagoditi putu jedino ako je pre toga neko prilagodio signalizaciju istom tom putu. ovo moze da napise samo neko ko nikada iz Srbije nije izasao. Pobogu u jednoj Rumuniji su radovi na putu tako obelezeni da niko normalan ne moze da ih ne primeti. Sve bljesti i sljasti i trepce! A ja na Ibarskoj u sred noci kod tunela stavica gde presvlace kolovoz, naletim na zaboravljeni stalak za onu crveno belu plasticnu tablu i umalo sleteh s puta. Bio je crne boje i nije se video naputu. Sto je najgore dan ranije je taj ili neki drugi isti takav stalak bio na istom mestu, ali se ja nisam setio da sam ga tamo vec video. Alo bre putari ga ni posle 24 sata nisu uklonili. Onda na obilaznici oko BG na ukljucenju na autoput BG-Sid kod dobanovaca, na mestu gde se put siri, nalaze se neobelezene betonske zardinjere. Nekad bude po neka treptalica a nekad je nema. One zardinjere izlupane najstrasnije. Ko zna koiliko se ljudi tamo zabilo. I evo vec godinu dana putari nisu nista preduzeli da obezbede to mesto. Zar je tesko staviti nekoliko znakova za upozorenje, ili ograniciti brzinu na tom mestu? Ko ne zna za jadac najebao je nacisto. Tako da molim te ne pametuj, da ne nastavim da ti nabrajam ovakva i slicna mesta.

Autor Sinbad 17 Jan 2013, 03:56

Kakav bre novi zakon kad je i ovaj s..... kad na svaku prokletu krivinu stave ogranicenje 40-60 sto je bezveze,u Madjarskoj sam vozio puno puta i primetio sam da tamo nema ni kod jedne krivine ogranicenja ima lepo znak da se nailazi na krivinu oi gotova prica . Bezbroj gluposti sam video kod nas nemaju ovi nasi nazovimo ih strucnjacima!!! Mogli bi malo na edukaciju kod evropljana .

Autor Jablan 17 Jan 2013, 13:01

Јаблан
Ограничења у кривини су одлична ствар. Добар параметар.
Проблем су сулуда ограничења на правцима , местима где може доста брже да се вози.
Код нас једино та ограничења у кривини су како треба ( углавном ).

Autor Питбул 17 Jan 2013, 13:33

@ Jablan
Koliko ti imas vozackog iskustva?

Autor Sinbad 17 Jan 2013, 16:26

Ovo treba prikazati kad je u pitanju zakon o bezbednosti saobraćaja i njegovo sprovodjenje :
https://www.youtube.com/watch?v=qyzwRGZ-3p0
Zakon se odnosi samo prema sirotinji raji. A bahate funkcionere i političare, voze sanke po trotoarima, gaze, rotacije, divljaju...

Autor Pit 02 Avg 2013, 12:35