
Potražnja za novim automobilima u Evropi pala je u 2012. na najniži nivo od 1995., saopštilo je evropsko industrijsko udruženje (ACEA) čiji podaci ukazuju na silazni trend na svim velikim evropskim tržištima, uz izuzetak Velike Britanije.
Prosečno dva radna dana manje doprinela su prošlog meseca smanjenju broja registracija novih automobila u Evropskoj uniji za 16,3 posto, uz registrovanih ukupno 799.407 vozila, pokazuju podaci Evropskog udruženja automobilske industrije (ACEA).
Brojke naglašavaju krizu proizvođača vozila u Evropi, gde prezadužene banke ne žele pozajmljivati novac potrošačima za kupovinu novih automobila u uslovima rekordno visoke nezaposlenosti povezane sa strogim merama štednje.
U celoj 2012. potražnja za novim automobilima se spustila na najniži nivo od 1995., uz registrovanih samo 12,05 miliona novih automobila. Time se smanjila za 8,2 posto u odnosu na 2011., što je najveći pad od 1993. kada se strmoglavila za 16,9 posto.
U decembru je većina velikih evropskih tržišta zabeležila dvocifrene stope pada registracija, u rasponu od 14,6 posto u Francuskoj, 16,4 posto u Nemačkoj, do 22,5 posto u Italiji i 23 posto u Španiji. Jedini izuzeci su evropske zemlje koje nisu članice evrozone, poput Velike Britanije i Švedske.
Među pojedinim proizvođačima najveći pad potražnje su u decembru zabeležili američki General Motors i Ford, čija je prodaja na nivou grupe pala otprilike 27 posto. Čak je i prodaja Volkswagenovog vodećeg brenda VW smanjena.
Retke svetle tačke bili su korejski brendovi Hyundai i Kia, čija je prodaja porasla 10,5 odnosno 6,8 posto.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Auto industrija se najviše bavi saopštenjima. Problem je što svugde izgleda postoje različiti timovi koji pišu svoje verzije. Svega se načitasmo, rekord ovde, rekord onde, prodaja raste, proizvodnja raste, pa posle par dana isti informacija samo naopaka.
Ako ponovo počnu da prodaju kola po cenama iz 1995. godine, možda prodaja opet i počne da raste
Evropa je zasiceno trziste vec duze vreme. Mnogi se varaju da je evropa neko veliko trziste pa da je tako ne bi svi otvarali fabrike na istoku. Kupovna moc evropljana je sve manja zna se zbog cega. S druge strane stite se raznim ogranicenjima i carinama a to je samo kontraefekat koji ce biti poguban za razvoj automobilske industrije na starom kontinentu. Kraj ce svakako biti udruzivanje sa navalom automobilske industrije iz ostatka sveta da bi spasili ono sto se moze spasiti.