
Postoji nekoliko tehnologija koje su imale više nego uspešno uvođenje u vozila kao što je novi Start-Stop sistem i to se naglašava u prodajnim rezultatima koje je objavila kompanija Johnson Controls Inc.
Američka kompanija prodala je više od 18 million komada tzv. Absorbent Glass Mat (AGM) akumulatora koji se obično koriste u automobilima sa Start-Stop sistemom.
Godišnje se u Evropi proda 4,5 milliona AGM akumulatora, gde
je ova tehnologija posebno uspešna. Prema nedavnom izveštaju, više od 70 odsto
novih automobila imaće ugrađenu Start-Stop tehnologiju do 2017. godine, što
znači da će na globalnom tržištu biti isporučeno 35 milliona AMG akumulatora u
tom periodu.
Vlasnici automobila imali su stvarno zadovoljstvo korišćenjem ove tehnologije.
U istraživanju koje je nedavno naručio Johnson Controls, objavljeno je da će 90
odsto vlasnika vozila sa Start-Stop sistemom u Evropi, ponovo kupiti novo
vozilo sa ovom tehnologijom.
Novi AGM akumulatori, u međuvremenu, bili su ključni deo ove uspešne priče. Oni sadrže Glass Mat separator koji održava elektrolit oko pozitivne ploče, poseduju uzanu konstrukciju koja nudi visok pritisak na ploče u akumulatoru radi smanjenja vibracija i zaliveni regulatorni ventil stanja akumulatora koji osigurava da se isporučuje ekstremno visok nivo energije akumulatora u dugom vremenskom periodu korišćenja.
Izvor: Netauto.rs
"Vlasnici automobila imali su stvarno zadovoljstvo korišćenjem ove tehnologije", a što se ogleda u uvećanim troškovima nabavke vozila i njegovog održavanja. Čista propast za kupca i vlasnika.
A dok jednom ne smrkne, drugom ne svane... To je suština
Tiff Nadel je u Fifth Gear testirao start-stop u novom Megane i potrosio je manje goriva, taman koliko je fabrika obecala...
Evo ovde tog testa koji Orlo spominje:
http://www.streetfire.net/video/fifth-gear-21x08-20121022_part-1_2400390.htm
Nalazi se na trećem od ovih pet delova. Kažu da je moguće uštedeti oko 100 funti godišnje ako većinu vremena vozite po gradu
Ma, kakva ušteda, to je šarena laža.
Stručnjaci kažu da Start-Stop sistem "u proseku" ( tj. po EU ciklusu ) štedi 0,4 litra na 100 km.
Dakle, na 100.000 km Vam uštedi maksimalno 400 litara goriva ( verovatno i manje ).
Ali, koliko će Vas koštati "redovan servis" za Start-Stop sistem? Koštaće Vas više. I šta si uštedeo ( pri čemu si vozilo i skuplje platio zbog tog sistema )?
Uštedeo su "onu stvar" ( da ne budem prost )...
Moron
A da ne pricamo sto se auto pali i gasi bezbroj puta dnevno. Kolko ce cesce da crkavaju svi ti delovi koji ce se "masirati" boga pitaj koliko puta vise.
I da imam start/stop sistem, bio bi deaktiviran uvek.
Pitbull
Da, samo što je Start-Stop po "default"-u automatski aktiviran svaki put kada upališ motor i svaki put treba ručno da ga isključiš.
Vozio sam passat-a CC sa tim sistemom i to je teški debilizam. A da ne pominjem koliko su dugo na zaustavljenm vozilu ( na "čekanju", tj. sa ugašenim motorom ) bila upaljena svetla i svi ostali potrošači.
Umesto običnog akumulatora, za to treba akumulator iz ZMAJ-evog kombajna, a sve iz džepa vlasnika
Moron
Na Mercedesu nije tako. Ili ga ukljucis ili iskljucis i ostaje na tome. A po defaultu je iskljucen. Kad izaberes eco mod, onda je ukljucen. Ovako nije.
Sistem se ne aktivira ako akumulator nije dovoljno pun i ako motor tj tecnost nije presla odredjenu radnu temperaturu, ali isto tako se ne aktivira ako padne kolicina struje u akumulatoru... naravno kod svih postoji dugme za aktivaciju/deaktivaciju.
Orlo
Ja mislim da ce se to dugme za deaktivaciju izlizati veoma brzo. : )
Ovo je više reklama za AGM olovne baterije nego za Strat-stop (koji može da radi sa svim baterijama samo da su dovoljnog kapaciteta i snage).
Umesto AGM (koje traju malo više od običnih olovnih i slične su težine) neuporedivo bolje su Litijumske (5-10 puta lakše i isto toliko duže traju) ali one su duplo skplje pa ih proizvođači automobila zaobilaze.