
Nissan je objavio da je u protekloj 2012. godini na evropskom tržišnu zabeležio rekordni tržišni udeo od 3,9%, što je za 0,1% više od tržišnog udela u 2011. godini. Prodato je ukupno 665.756 vozila, što je manje od prodajne brojke iz 2011. godine kada je Nissan plasirao 683.813 vozila, ali je zato ukupno evropsko tržište u 2012. godini osetno palo u odnosu na 2011. godinu.
Nissanu se isplatilo ulaganje u ključna evropska tržišta kao što su Velika
Britanija i Rusija, pa je Nissan na istim porastao za 10%, odnosno 11%.
Istovremeno je u Velikoj Britaniji zabeležen najbolji prodajni rezultat i
tržišni udeo svih vremena. Na kraju, proizvodnja u pogonu Sunderland premašila
je 500.000 jedinica, čime je postala najproduktivnija automobilska fabrika u
Velikoj Britaniji.
Nissan je širom Evrope potvrdio status najprodavanije azijske marke, naročito u
Španiji i to već drugu godinu zaredom i sa istorijskim učešćem od 5,2%.
U čak 22 evropske zemlje, Nissan je povećao tržišni udeo, uprkos teškoj
ekonomskoj situaciji na većini tržišta. U jedanaest zemalja je zabeležen rast
udela za preko 0,4%, a među tim zemljama su Francuska, Mađarska, Slovačka,
Norveška i Ukrajina.
Na ovako dobar uspeh Nissana najviše je uticala jaka potražnja za crossover
modelima Qashqai i Juke. Qashqai, koji je već šest godina na tržištu čini preko
trećine prodatih Nissan vozila u Evropi, a tokom 2012. godine prodato ih je
ukupno 250.578.
Izvor: PR Nissan / Auti.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Nissan