
Kako prenosi B92, šef FIAT-a, Serđo Markione, iznenadio je novinare tokom razgovora na auto-salonu u Detroitu, najblaže rečeno, čudnim izborom reči.
Ni na ovogodišnjem sajmu automobila u Detroitu grupa FIAT-Chrysler nije izložila dugo očekivane, nove modele marke Alfa Romeo.
Iako je povratak tog italijanskog brenda na američko tržište najavljivan, pa odlagan, više puta, njegovo upadljivo odsustvo štandu FIAT-a navelo je novinare da objašnjenje za izostanak Alfe potraže direktno od šefa grupacije FIAT-Chrysler.
Markione je rekao da ne želi da promoviše Alfu u Americi, sve dok naslednik modela 159, koji je u pripremi i koji bi trebalo da dobije ime Giulia, ne bude doveden do savršenstva. I dok sam odgovor nije iznenadio prisutne, novinari su bili zatečeni načinom kako ga je Markione saopštio.
Naime, on je upotrebio reči koje su daleko od uobičajenih za ovu vrstu komunikacije.
"Ne mogu da izađem pred javnost sa falš proizvodom, jednostavno, ne želim to da uradim. Neću da stavljam američki motor u Alfa Romeo", izjavio je Markione u Detroitu.
"Uz dužno poštovanje prema mojim američkim prijateljima, nama je u novoj Alfi potreban pravi 'žabarski' motor. Postoje neke stvari koje Italijani dobro rade", dodao je on.
Kada je video da je njegov odgovor šokirao prisutne novinare, Markione se obratio jednom do njh rečima: "Zašto ste tako iznenađeni?"
Preuzeto sa: B92.net
uz duzno postovanje prema gospodinu, alfi je potreban novi vlasnik inace ce da zavrsi sudbinom lancije ...
Alfa je duša italijanske automobilske industrije i Markione je potpuno u pravu. Treba ili da prave fenomenalne automobile ili da ne prave ništa. Da je prodaju VW-u pa da postane novi Seat? Da ugrađuju US motore? Gluposti!
Zna se koji je bio prvi auto koji je vozio Enco Ferrari. Retko koja marka ima tako moćnu istoriju kao Alfa. Cuore Sportivo !
он је само рекао оно што потенцијални купци (купци из страсти, не мислим на ове што прерачунавају потрошњу 1,9 ЈТД) Алфе мисле ...
Ја не бих ни размишљао о БМВу да нису почели Алфе од Опела да праве
Da je Alfa otisla pod krilo Volkswagena kada i Lamborghini danas bi imali prelepe i pouzdane Alfine modele. Ovako, Alfa ce zavrsiti kao i Lancia. Pa evo i sam Markione otkriva da se vrsi pritisak da Alfa dobije trule Americke motore. Ne smem ni da pomislim sta bi se danas pricalo o Lamborghiniju da ga nije preuzeo VW. Pitanje je da li bi i postojao jbt.
Pricam ovo iskreno i nadam se da ce me svako shvatiti na pravi nacin.
Sve im je lepo i pošteno objasnio i to baš onako kako mi ovde cenimo Fiat.
E sad, taj dan kad Alfa više neće biti "falš" roba se ne vidi. Tu je jednini problem.
smešno bi bilo u alfu staviti američki motor.
smešna je i lancia sa chryslerovim znakom(chrysler ypsilon) za neka tržišta
@Sony,
daleko od toga da ja imam lose misljenje o fiatu/alfi/lanciji, ali mi je malo smesno sto markione ima nesto negativno da kaze za chrysler kad njegov fiat danas opstaje u zivotu samo zahvaljujuci tom chrysleru ... istina, i chrysler je u zivotu zahvaljuci fiatu, ali ja od amerikanaca tj. chryslera nikad nisam cuo nista lose na racun fiata, vec su zahvalni. a ovi iz fiata su izgleda u oblacima i ponasaju se kao da oni donose profit, a ne obrnuto ...
mile antena 21 Jan 2013, 17:41
Oni su kupili i moze im se. I ne znam sto se toliko palis kad covjek nije nista zlobno rekao, samo je realan.
@hh,
rekao sam gore sta me je iznerviralo, to sto je po njemu ispalo kao da je chrysler neka nizerazredna kompanija. a njegov fiat opstaje u zivotu (i ima financije za razvoj motora za alfe koje spominje) upravo zbog tog chryslera :)
@mile antena
samo je hteo reci da motori nisu adekvatni, vise pristaju kamionima i tvojim sanducarima za piknik... :)
@carobnjak,
u pravu si, ko jos kupuje takve motore u americi - amerikance ce mnogo vise oduseviti motor od 2 cilindra i 875cc :)))
Mile antena
Hahahaha. :)
Takav motor koriste jedino za blender za voce. : )))
Inace, sve pohvale za 5,7 Hemi. ; )
Vozio se u 300C karavanu. Extra ide, zvuk jos bolji. : )
Narodski rečeno..toje imao na umu Šef...inače se slažem sa izjavom dotičnog..Jer jeu pravu...danas je teže nego ikada napraviti nešto originalno..lako bi iblo napraviti giuliu malo zategnuti linije ubaciti neki motor ,malo dizela malo benzinaca, i eto ga...ali to je Falš i ništa više...Svi ostali bi to uradili i niste u pravu u pogledu VW ,on bi to od Alfe odmah uradio,jer šta su to originalno uradili od Seata, Škode pa i Audia,sve isti motori.Lamborgini je drugo jer je druga klasa, kao i Bently..
@mile antena
e to ces tek da vidis, a i pre ce da se desi... :)
P.S. sta kaze finanCiski izvestaj o Chrysleru za 2012-u?
kompanije koje ostaju "originale" kad-tad puknu. jer se vremena menjaju i firme se moraju menjati sa njima ako zele da opstanu. alfa (kao i lancia) i jesu upali u ovu krizu zato sto su ostali "originalni".
pod vodjstom volkswagena, alfa bi izgubila dusu, ali bi opstala ... sto je mnogo vise nego sto mogu reci da ce se desiti sa fiatom
@carobnjak,
nece da se sigurno desi dok smo mi zivi, a sta ce posle biti ...
finanCiski rezultati za celu godinu jos uvek nisu izasli, ali bi trebao da bude oko $1.5 milijarde u profitu. chrysler je imao profit od $381 milion u q3, $463 miliona u q2 i $473 miliona u q1
"Dusa"... sve se mislim da toga ima u masovnoj produkciji... mozda ako je uduvaju... :)
Po meni je dusa u bilo kom autu samo cist i dobar marketing, kada nista ne ostane od aduta, dusa ostaje da ti prodaje auto... ;)
P.S. Alfa 159/Brera/Spyder najlespsi modeli po meni i dalje, da ne bude zabune, i da imam kesa sada defintivno bi kupio neki od njih! :)
@mile
nije chrysler nizerazredna kompanija ali budi skoz druga osecanja u odnosu na alfu.
alfa vec dugo vremena ne pravi automobile kakvi se od nje ocekuju ali stavljanje americkog motora bi razocaralo svakoga ko voli alfu i situacija bi bila jos gora.
@vts,
realno, razocaras 5 ljudi koji i onako ne voze alfu, ali privuces 10 musterija kojima alfa ne bude nikakva osecanja, ali na kraju potrose novac na nju.
jako mali broj onih koji se bune voze alfe. i ne samo alfe vec za bilo koji auto. secam se recimo kada je ford predstavio novi f-150 1997 godine, koji je bio aerodinamicniji, za razliku od prethodnog modela koji je bio dosta kockast. i svi kritikovali po medijima dizajn, a ono prve godine prodaja skocila sa 500,000 na 900,000 ... tako bi bilo i sa alfom. ljudi koji i tako nemaju alfu niti je kupuju bi kukali po internet forumima, a prodaja bi skocila (ovo se vise odnosi na to da vw kupi alfu i "preuredi je" nego na americke motore) ...
mile antena, (18:57)
cenim da je istovetan na Silveradu, samo u "službi" brisača.
@mile
ljudi u kojima alfa ne budi nikakva osecanja vec voze skodu(bez namere da vredjam skodu), o alfi ni ne razmisljaju.
da vw uzme alfu pa da od golfa pravi sve alfine modele ne zeli niko, niti to pored seata i audija ima smisla, kada bi razvijali posebne modele i uleteli sa ponekim dobrim motorom to bi bilo ok, ali to vw ne radi.
ako misle da prodaju koju alfu treba da naprave nešto u klasi passata, fusiona, accorda itd. To jest nešto izmeðu $25k-$30k, ako misle da budu konkurencija BMW,MB,Cadillac,Audi, LExus otog nema ništa.
Kad nemogu da konkurišu u evropi zašto bi mogli u Americi?
Pa lepo čovek rek'o da u italijanski sportski auto ide i italijanski motor iz Ferarijeve kujne!
@mile antena 21 Jan 2013, 19:12
"pod vodjstom volkswagena, alfa bi izgubila dusu, ali bi opstala"
слажем се у потпуности ... али, дозволи ми да буде емотиван бар мало ... постала би зомби, а за зомби ми је свеједно како се зове, не занима ме
Čovek se razume u svoj posao i zna da je Alfa zastranila zbog posledica saradnje Fiata i GM-a i nije lud da ponovi istu grešku!
"...i zna da je Alfa zastranila zbog posledica saradnje Fiata i GM-a i nije lud da ponovi istu grešku!"
Ma cista teorija zavere, opet neko drugi kriv za neuspeh, tako logicno... :)))))