
Izvor: Mojauto.rs
Kragujevac. Tamo gde počinje da se rađa jedan od najmodernijih svetskih automobila, u fabrici „Fijat automobili Srbija“ stoje ogromni koturovi lima... To je temelj. Ostalo je najmodernija tehnologija, koja pravi proizvod najkomplikovaniji posle aviona. Treba bez greške sastaviti 3.000 delova da se dobije „fijat 500L“. A 67 odsto delova pravi se u Srbiji.
Vodi nas, kao prvu novinarsku ekipu koja je prošla ceo proces od temelja do krova u novoj „Fijatovoj“ fabrici, lično direktor proizvodnje Nuncio Dibartolo.
- Lim se nabavlja iz Italije, Nemačke, Mađarske, Azije, i ostalih zemalja Evrope. Mašine ga seku u parčiće, a onda sve ide na prese - priča direktor.
Kompletan članak i više fotografija na sajtu Mojauto.rs
67% delova se pravi u Srbiji? Otkud sad to, kad mnogi znalci trubise da to nije istina?
Pa ovaj sraf je napravljen u Srbiji, ova kap lepka napravljena u Srbiji, ova gumica napravljna u Srbiji, ova kapica napravljena u Srbiji, ovaj MOTOR napravljen u Italiji il igde vec, ovaj menjac napravljen u Italiji... TOM LOGIKOM. Svaka stvar bila ona sirovina ili sklop se racuna kao jedan deo i onda procentualno I DALJE je tek 2/3 pravljeno u srbiji.
Da je 95 odsto, pa da mislim da su smo felne, menjac, motor, farovi i elektromotori iz inostranstva, a ovako...
Radio, infotainment, elektromotori, amortizeri, felne, staklene povrsine, delovi enterijera, airbagovi, pogonoski agregat, menjac... uglavnom sve sto definise automobil je odnekud drugde.
67% po čemu? Po ceni? Po težini? Po broju?
Drugo, šta znači "pravi"? Od čije sirovine?
Ili to ne treba pitati?
Mrzi me vise i da pisem. Ko da se Fiatu vecno isplati da veliki broj delova dovozi u KG, iz pa onda tu da sklapa. Doci ce jos komponentasa. A jel trenutno 33% , 67% ili 70%, nije toliko bitno.
Dakle, ako medije pišu jedno a zapravo se radi drugo, nije bitno?
Kada dođu te komponentaše, tada neće biti bitno da li su Tier 1 ili Tier 2, da li rade za bilo koga osim "Fijata", koji procenat posla se završava ovde, da li su im naši inženjeri uopšte bitni ...
Samo neka neko dođe. To neka bude nacionalna strategija za razvoj.
Druze, nismo vise u socijalizmu, vec kapitalizmu.
Ko ce doci i koliko uloziti njihov je izbor, drzava je tu samo da im omoguci sto bolje uslove. Inace komponentasi koji su dosli u Srbiju stvarno proizvode 67% delova za Fiat 500L, a jel bas sve u Srbiji ne znam. Ove godine bi trebalo da dodju bar jos tri komponentasa. Razvoj autoindustrije ne moze preko noci.
Smatraš da se samo u socijalizmu razvija nacionalna strategija?
Druže, guglaj malo Japan i METI (ranije MITI).
A nije ni Kina baš toliko socijalistička koliko se na prvi pogled čini.
Drzava daje subvencije za ulaganja u auto, elektro, i IT sektor. Sta vise moze? Imas predlog?
Nije samo u pitanju šta država daje, već šta dobija.
Pogrešan je pristup ući u pregovore sa idejom da moraš da zadržiš "Fijata" za bilo koju cenu.
Tu je, recimo, Prvoslav Raković bio maher. Takvog lika najverovatnije više nema u celu Vladu Srbije, to se vidi po tajnom ugovoru koji, koja ironija, podseća na najmračniju stranu komunističkog doba.
Tako, ne treba očekivati čuda od ovog "partnerstva".