
Kako prenosi Beta, kompanija "Tojota Motor korp." (Toyota Motor Corp.) objavila je da je prošle godine u svetu prodala 9,748 miliona vozila.
Već je jasno da je Tojota svrgnula s prvog mesta američki "Dženeral motors" (General Motors Co, GM) koji je lane prodao 9,29 miliona vozila.
GM je više od sedam decenija bio prvi po prodaji, sve do 2008, kada je takođe titulu prepustio Tojoti. Na prvo mesto GM je ponovo izbio 2011, kada je Tojotina proizvodnja pogođena zemljotresom i cunamijem u Japanu.
Najnoviji rezultati pokazuju jak Tojotin povratak. Nemački Folksvagen (Volkswagen AG) je 2012. širom sveta prodao rekordnih 9,1 miliona vozila.
Izvor: Beta-AP
Foto: arhiva Autoblog.rs / Toyota
Baš su im se zli opozivi "silno odrazili" na rezultate! :)))
P.S.
Kakva bi tek prodaja bila da im žabari kroje "odela"?
Nikad nisam vozio tojotu ali mora da su mnooooogooo dobri kad se toliko prodaju i onako ruzni :D
mile USA,
sa ove strane bare nekada i presudni, tj. često, naročito kada žena bira :)
mile USA,
"Presvetli" VW ovde ima status "Hristovog sledbenika"!
Da na korišćeni mrtvački sanduk sa sve ilovačom stave poznati logo (VW), prodali bi ga :)))
Video sam novog Aurisa malopre na ulici. Mnogo je namršteniji uživo.
Malo me nervira zadnji deo, tj nije loš, ali me podseća na i30 novi.
@Đenka,
takav slucaj je i sa toyotama u svetu, posebno u americi. zato kaze, dizajn ne igra nikakvu ulogu.
mile USA,
sve ja to znam meni ne smeta, čak se dugo i družim sa Toyotama i najlepše mišljenje o njima imam.
Ništa ja tu ne bi dirao :)
Lepo kažu na testovima:
,,Evropa je najzahtevnije tržište''
Aha, a Toyota najviše proda u Americi, to objašnjava sve
evropa je nazahtevnije trziste - zato na njoj prolaze dacia, lada, kineski auti, do ne bas tako davno je prolazio i nas yugo. a u americi ni opel nije uspeo da prodje.
миле антена
Најзахтевније тржиште је Кина.
Једино тамо произвођачи играју како Кина свира. Једино у Кини имаш лонг верзије у мањим класама.
Тако имаш нпр лонг А4, Ц класу, Серију 3.
А6, Е класу, серију 5.
Слажем се са тобом да зато што Америка угњетава цео свет, отима нафту, пљачка и уништава друге земље, може себи да допусти раскалашније моделе, већу потрошњу итд...
@Питбул,
opel nije pukao u americi zato sto nije imao "raskalasnije modele i vozila sa vecom potrosnjom" ...
a sto se tice kineza, ja mislim da oni nisu zahtevni uopste, posebno ona radna klasa ljudi. njima sta das oni su zadovoljni. to je jedino trziste na svetu gde mozes prodavati nove aute stare 20 godina (uradi pretragu za vw santana ako ne znas o cemu pricam)
миле антена
У Америци немаш лонг А4, А6.
У Кини имаш.
Имаш и такође те кршеве што си набројао.
Али Кина има преко милијарду више становника од САД. ;)
Шта очекујеш, да сви возе Мајбаха.
Има свега, али једно је сигурно, шта на Кинеском тржишту има ( поменуте лонг верзије ), нема ни на једном тржишту !
Не знам за Америчко тржиште, Опел итд.
Знам да је захтевно, да им титрају такође.
Почиње Ц класа од 3,0.
Базне верзије су 3,0.
v8 као код нас v6.
Али ако причамо коме се највише титра, то је онда Кина.
Морају тамо да сарађују са домаћим фабрикама.
https://www.youtube.com/watch?v=D263-0s5-iM
Ово кад ми покажеш у Америци, или на било ком другом тржишту, сложићу се са тобом.
Лонг Е, не треба ти С класа.
Тј сасвим лепо може да те послужи.
Као и А4 Л, не треба ти А6 фактички.
Овако, ако хоћеш више места, мораш да узмеш већу класу, а само лонг верзије најјаче категорије су како бог заповеда. Нпр да има ова Е лонг код нас, узео би је, то би био прави ауто по мојој мери, лимузина.
Један ЦЛС уз то и Гранд Чиорки и крај. :)
Kad malo bolje razmislim, osim GT86 Toyota nema 1 (jedan) lep model. Podrazumeva se da sam subjektivan. Očigledno lepota ne prodaje Toyotu.
@Dikh
Meni ni Avensis nije ruzan auto ni RAV takodje,ni Land Cruser...
Nisu ni neki lepotani,ali nisu im modeli ni nesto ruzni...
@ mile antena
Srećom pa ne živimo u Americi da gledamo kojekakve pokušaje Akura, Honda, Scion i šta ti ja znam koje sve pokušaje od kojih deca imaju noćne more.
Vidim sve se gade na Mercedes, na Audi, na BMW, Jaguar, Volvo, Saab i vidim ne kupuju Mini i 500L, Smart.
Seti se, do juče, američka vozila su imala u enterijeru više od 100 Šrafova koji se vide golim okom i enterijer koji je i Dačija prevazišla 2004.
Samo kad pomislim muka me spopadne!!!!!!
@ Dikh
Rav 4 i Avensis su OK, Auris solidan, ali Korola ccc šteta za takvo ime
Свака им част.
Са тако јадним дизајном.
Али ок, Тојота се купује зато што је поуздана.
Пример сличан је и Фолцика.
Чим експериментишеш, смањујеш број купаца, пример Цитроен, Рено ( Ц6, Вел Сатис, Авантајм итд).
А сумњам да и ДС5 има велики број купаца, иако је аванградан и сигурно засењује све своје конкуренте.
@ Pitbull
A znaš zašto je Folcika na 2. mestu.
Lako se servisira, a delovi džabe! Juče sam pokušao da uporedim održavanje Škode (VW-a) i Pežoa na primeru silent blokova. 800 din za Škodu, 1800 za Pežo, a verujem da je za Toyotu 2800 din.
A to u Evropi neće niko. Džabe od kvaliteta, ako se čukne limarijski delovi su papreni. Zadnja bočna vrata za Auris su druga koštala 90.000 din,a krilo 22.000 din.
A vidi koliko je far, ranik... Da se rokneš
@Sony
Ja vozio paralelno i jedne i druge. :D
Sada vozim Rovera i uzivam u jedinstvenosti, za razliku od ovih kojih vidis 5 na 100m
Toyote prolaze jer je velika vecina ljudi za konzervativnost i umerenost, sto kazu provereno.
A ne slazem se da su sve ruzne, pogledajte samo koliko modela u ponudi imaju...
Avalon, Sienna, FJ Cruiser, 4runner, Sequoia, Tundra, Tacoma, svi su interesantni na svoj nacin.
PS (mozete mi i spojiti komentar)
Vecina sto cene dizajn su mladji ljudi ili klinci, koji cesto nemaju para da priuste nov auto, ili likovi sto stalno vise na netu, pa ima i toga....
Najbolje prolaze kod osoba "sa posebnim potrebama", onih koji nemaju očuvano čulo vida, a treba im relativno pouzdan automobil
@Deyan_L,
s obzirom da si ti poznat kao veliki ekspert za americka vozila - verovacu ti na rec sve sta si napisao za njih.
@carobnjak,
a sto bi toyotina ponuda u evropi bila toliko bitnija nego ona u americi?
da pitamo toyotu cije im je trziste bitnije i na koje trziste investiraju vise? :)))
@mile antena
hteo sam reci da su nama ti navedeni modeli nepoznati (bar vecini) i da sudimo prema onom sto se nudi na nasem trzistu ili bar evropskom, a taj izbor modela je jako tuzan...
Realan sam? :)
P.S. ako se malo razumes u ekonomiju znaces da je svako trziste bitno, a evropsko je ogromno!
@carobnjak,
jesi realan sa tim sta si sad napisao, ali licno mislim da ne mozes reci (ovo se ne odnosi na tebe licno vec generalno na sve) da toyota nema lepe aute ako gledas samo jedno trziste.
mada, ovaj sajt odlicno prenosi auto industriju iz celog svega pa mislim da ste do sada mogli videti vecinu globalnih toyota.
juce sam bas video novu toyotu avalon, prelepo izgleda i izgledas bas premium. mogao bi slobodno da stavis lexus oznaku na nju i prosla bi.
mile USA,
glasam za Avalon-a i voleo bih da ga probam.
Ima li kod "vas" mala Toyota Verso S/Subaru Trezia, i how much?
Još mi reci koje je godište tvoj Fit/Jazz, koji je motor u njemu i koliko vredi sada?
Ili, koliko u Ameriki vredi Jazz 1.4 (1.33) 2010 godište bez obzira na pređenu kilometražu?
Ako znaš naravno.
@Đenka,
nema kod nas verso. od toyotinih auta imamo yaris, corolla/matric, camry i avalon.
moja fit ima 1.5 motor, 2009 godiste, vredi oko $12,000 privatno i $10,000 preko dilera.
fit/jazz u americi nema nijedan drugi motor osim ovog 1.5l, realna cena mu otprilike isto kao i moja, zavisno kako je ocuvana i koju opremu ima.
mile USA,
kod nas je Jazz sa motorima 1.2/1.4 .
Cene za polovne u Evropi (i Srbiji) su slične kao kod tebe, za nijansu možda jeftinije.
Taj 1.5 nikad video nisam pretpostavljam kao i ti ove "naše".
Jasi ti generalno zadovoljan tim autom?
@Đenka,
nemam vecih zamerki. ima odlicno iskoristen prostor, enterijer je zadovoljavajuci, malo trosi, ima visoku preprodajnu cenu ... jedino sta mi se nikako ne svidja je sto je dosta tvrd i neudoban, bukvalno osetis svaku rupu preko koje predjes. to mi poprilicno smeta jer sam u proslosti vozio daleko udobniju toyotu camry
mile,
ih Mile, pa Camry i Fit su kao šatl "Endeavour" i prikolica za seno :)
Jesu Honde malo tvrđe ali su i tvrđave!
Jazz je čudo prostranosti ali bukvalno. Sa svojih 3,9 metara i gepekom od skoro 400 litara pruža više nego neki automobili "C" segmenta.
znam sve to, ali isto zalim sto umesto fit nisam kupio mozda toyotu yaris ili scion xd. i oni su slicnih dimenzija, ali su daleko udobniji. fit ima mnogo bolje iskoristen prostor, sto mi nije toliko bitno jer nemam dece, tako da mi je nebitno sta se desava iza vozacevih sedista. fit ima i kvalitetniji enterijer, ali to je meni nebitno.
fit sam kupio slucajo jer sam naleteo povoljno, inace sam jurio toyotu matrix (hatchback verzija corolle) za kupovinu.
Inače o Yarisu sve najlepše :)
Matrix?
Aktuelni model (mada već prilično bajat) je vrlo interesantan auto, no kod nas je češće za sresti komodo zmaja nego njega :)
Jednostavno - ne upada u oci ni po cemu i samim tim niko nema nista protiv.
+ Navodno je jako pouzdana.
A i sa Priusom su dobili imidz tehnoloski naprednih.