
Nemački proizvođač automobila Volkswagen, bio je među liderima u uvođenju ekoloških (zelenih) automobila sa svojim BlueMotion modelima uz predstojeće uvođenje električnog automobila VW Blue E-Motion Golf, takođe poznatog kao e-Golf.
Kompanija je sada otkrila deo svoje strategije za elektrifikaciju vozila u bliskoj budućnosti. Obraćajući se novinarima u VW Electronics Research Laboratory u mestu Belmont, Kalifornija, rukovodioci Volkswagen-a su govorili o tzv. VW Strategie 18, gde se nadaju da će nadmašiti prodaju Toyota vozila širom sveta nakon prodaje 9,07 miliona vozila u odnosu na prodatih Toyota-inih 9,7 miliona tokom 2012. godine. Pod pretpostavkom da prodaju 10 miliona vozila godišnje do 2018. godine, Volkswagen veruje da će morati da proda i oko 300.000 plug-in vozila godišnje kako bi ispunio ovaj plan.
Deo ove strategije je plug-in punjenje, uz planirano uvođenje brzog punjača
marke Eaton. Punjač ima maksimalnu snagu od 50 kW i opremljen je novim SAE
J1772 kombinovanim sistemom punjenja za oba AC i DC načina punjenja. Kompanije
Volkswagen i Eaton su izjavile da će obe podržati standard CHAdeMO, ako bude
preovlađujući. Prema kompaniji Eaton, ne bi bilo teško da se opremi DC punjač
sa konektorima za bilo koji usvojeni standard.
Prema rečima Rudolf Krebs-a, direktora električnih pogonskih sistema u
kompaniji Volkswagwen, plug-in punjenje će se razvijati na četiri nivoa:
monofazno AC, brzo trofazno AC u Evropi, DC punjenje do 20 kW i DC punjenje do
86 kW. Kako je trofazno AC punjenje već raspoloživo, on veruje da će DC
punjenje takođe biti na raspolaganju za Volkswagen-ove električne automobile,
mada ne i za njihova plug-in hibridna vozila za koja postoji više načina
punjenja kada im je neophodno. Pored toga, Krebs je govorio o razvoju baterija
i naveo da bez revolucionarnog tehnološkog proboja, tehnologija litijum-jonske
baterije verovatno će udvostručiti svoje kapacitete kroz evolutivni proces.
Naveo je i partnerstvo sa kompanijom Johnson Controls, koja je vlasnik
kompanije Varta, kao pomoć radi smanjenja troškova proizvodnje baterija.
Tada je govorio o široj strategiji i elektrifikaciji vozila nemačke kompanije i
istakao da Volkswagen želi da pomogne u 90% smanjenju emisije štetnih gasova i
efekta staklene bašte do 2050. godine. To znači da će Volkswagen morati
da smanji emisiju izduvnih gasova za 20 g/km po svakom vozilu. On veruje da se
jaz može smanjiti samo elektrifikacijom automobila, ali to će biti postignuto
samo u regionima sa korišćenjem relativno čiste energije. Posebno je istakao da
trenutni pritisak na Kinu da poveća proizvodnju i prodaju plug-in vozila, neće dovoljno
pomoći u pogledu smanjenja emisije izduvnih gasova i klimatskih promena. Krebs
je izjavio da ne zna koliko plug-in vozila Volkswagen trenutno može prodati. On
tvrdi da za sada ne postoji tržište za njihovu masovnu prodaju i da postoji
potreba da se napravi "fascinantna" elektromobilnost u svetu. Sa
sadašnjim ograničenjem u pogledu dometa vožnje, električni automobili će dugo
ostati "drugo ili treće" vozilo u domaćinstvu, smatra Krebs.
Izvor: Netauto.rs
Foto: Autobild.de