
Prednji vezni nosač kod novog Golfa 7 u potpunosti je napravljen od plastike. Zbog toga je ovaj deo, koji duguje svoj oblik složenim proračunima i simulacijama, jedan od prvih prednjih veznih nosača bez metalnog pojačanja.
Zamena prethodnog hibridnog dela od polipropilena novim delom koji je u potpunosti od plastike zahtevala je da se koristi ne samo Ultramid® B3WG8, poliamid koji je veoma ojačan tokom razvoja, već prevashodno Ultrasim® simulator iz BASF-a. Delovi od čeličnog lima, koji su ranije korišćeni, sada su eliminisani. Ovo značajno smanjuje težinu prednjeg veznog modula u odnosu na prethodni model, čime se štedi vreme montaže a samim tim i troškovi. Folksvagen proizvodi taj deo u svojoj fabrici.
Inteligentni dizajn uz Ultrasim
Pored ograničenog prostora za ugradnju, zahtevi za deo koji je u potpunosti napravljen od plastike uključuju spektar vrlo zahtevnih slučajeva opterećenja: među njima statičku i dinamičku mogućnost neuspeha mehanizma za otvaranje i zatvaranje haube, gde je nepravilno otvaranje i zatvaranje haube simulirano i testirano pod najsurovijim uslovima. U isto vreme, krutost i vibracijsko ponašanje sistema koji obuhvata prednji trap i hladnjak je optimizovano na osnovu CAE (inženjerstvo uz pomoć kompjuterskog softvera) analize i potvrđeno u pravom vibracijskom testu.
Kreš senzori: Ispravno predviđanje
Posebna pažnja posvećena je kreš senzorima koji se nalaze na prednjem delu. Oni su zaduženi za otvaranje vazdušnog jastuka u pravom trenutku pri direktnom sudaru. Zbog takvih situacija, plastični deo mora ispoljiti određenu dinamičku krutost na utvrđenim mestima i mora zadovoljiti kriterijume izdržljivosti za ubrzanje prilikom sudara koje određuje proizvođač automobila. Prilikom testiranja u realnim uslovima, vibracijski odgovor tog dela je tačno odgovarao onom što je projektovano i predviđeno od strane simulatora Ultrasim: Prednji vezni nosač od ultramida prenosi pravilno signal za sudar.
Preciznost uz Ultramid i CAE simulator Ultrasim
Osnovni slučajevi opterećenja daju osnovu za dizajniranje prednjeg veznog nosača; iz tih slučajeva se može izvesti optimizovana topologija. Ova topologija daje dizajnerima dragocene informacije u vezi sa konačnim oblikom ovog dela. Zahvaljujući visoko preciznim prognozama simulatora Ultrasim, prilikom prelaska sa prototipa na serijsku proizvodnju prednjeg veznog nosača, nastale su samo neznatne promene. Ovo pokazuje kakvi se sve zahtevni slučajevi mogu rešiti tako što ćemo iskombinovati odgovarajući materijal sa alatima za tačno prognoziranje i izračunavanje.
Osim toga, Ultrasim, zajedno sa svojim proračunima mogućih problema može direktno biti integrisan u proračune za projektovanje celog vozila kod proizvođača automobila. To, međutim zahteva da veoma specifični podaci (npr. podaci o plastici, specifični za sudar) budu dostupni, zato što opisuju upravo efekat temperature, vlage i stopu promene opterećenja. Tako da simulaciji prethodi prikupljanje velikog broja podataka o materijalima iz eksperimenata koji su sprovedeni uz pomoć kompleksnih instrumenata za merenje i testiranje. Simulator je tada u mogućnosti da predvidi neuspeh, stopu zavisnosti naprezanja, pa čak i tenziono-kompresivnu asimetriju u zavisnosti od smera vlakana.
Izvor: Economy.rs
Au, postao Golf plastikaner. Vitalni delovi od plastike. Kad se počne kao polovan prodavati kod nas za 5g, ta plastika će okrtiti a automobil više neće imati 5 zvezdi na N testu loma.
Gde je Deyan_L da nam objasni ko je plastikaner? Ja sam odavno rekao da nisu ljudi krivi sto ne vide dalje od nosa i zive u vremenu W123.
Pa i trabant je skoro celi od plastike, a njemu niko ne prigovara, tako da smatram da su primedbe na račun "plastičnog" golfa "paušalne i neprimerene". Ovo je "korak napred", pod uslovom da nije plastika one vrste kao prednja "krila" na meganu, jer će prednji deo golfa u slučaju karambola moći da se sanira običnom "lemilicom"
Zar to i nije poenta, da se sanira lemilicom a auto ima 5 zvezdica na NCAP-u?
@ RS
Ovaj polimer bolje trpi uvijanje i deformaciju nego neke vrste čelika!
Reno jeste plastikaner, ali Renoova plasika se deformiše od samog otpora vazduha, enterijer nenormalno krcka. Nije to ista plastika
Plastika moze da ima bolje mehanicke osobine od metala, a uz to je jeftinija,laksa i ima duzi hod elasticnih deformacija. Ja ucio na masinskim materijalima.
Specijalna "plastika" za Golf je razvijena od strane BASF-a. Malo proguglajte taj naziv pa ce vam biti jasno kako ta ekipa radi. Druga rec za nihove proizvode je savrsenstvo.
Nece tu biti popravke vec se smanjuju aktivnosti nezavisnih servisa da bi se napravilo vise posla za ovlascene.
Pa, ni sada nema "opravke" "limarije" i "plastikarije", osim ako imate kasko. Tada se sve uglavnom samo "opravlja" i "krpi"
...Beš sva ta objašnjena ,Plastika ostaje plastika,i pritom Polimeri su kancerogeni, odlično gore, još bolje se lome..Sva ta priča bolja je plastika od čelika ( jest al u bajkama) ,odnosno u stvarnosti je bolja samo delimično, i naravno jeftinija, i naravno poenta je zarada a ne kvalitet i zaštita porošača, sve je zakonski,a vse postaje .ranje..Ko god želi da proveri kavlitet prednjih veznih nosača nek se zaleti sa golfom 7 po kamion :)
Evo samo da dodam na temu poliamida. Ovaj koji se pominje u clanku je Ultramid B3WG8 i u sebi ima 40% staklenih vlakana koja plastici daje fantasticnu cvrstinu. Mi za dizalicu za Opel Corsu koristimo isto poliamid sa 40% stakla (drugi proizvodjac) i navrtka puca pri opterecenju od 2,5tona pri cemu treba imati na umu da sila u vretenu dizalice kod Corse kojom je navrtka opterecena je nesto preko 1200kg. Znaci stepen sigurnosti preko 2. Imali smo i navrtke na testovima koje su pucale iznad 3tone. A deo ima samo 30 grama. Tako da na ovo ne treba gledati sa podsmehom. Ovo je ozbiljan razvoj i unapredjenje. Doduše sa aspekta ekologije nije baš eco friendly ali je jedno 4-5 puta lakše.
Da su sinteticki amterijali oliko dobri, korisitli bi ih na svemirskim letelicama kao deo strukturnog elementa, a ne koriste.
Druga stvar, pri eventualnom pozaru ili dugoj izlozenosti vodi, ispustaju il ise pretvaraju u otrovne gasove i kiseline. To nije nikako okej.
Nema lemljenja, prepravki, popravki, ojacanja itd.
Tacno vidim vest da su za dve godien zamenili ovo nekom legurom metala.