
Peugeot 208 1.4 e-HDI je najbolji EKO auto 2013. godine u Srbiji. Miloš Jelić, direktor Privredne komore Srbije uručio je Milanu Vukasoviću, direktoru Verano Motorsa priznanje za automobil sa najboljim performansama u odnosu na životnu sredinu.
Privredna komora Srbije, Ministarstvo za saobraćaj, Agencija za bezbednost saobraćaja, AMSS-Centar za motorna vozila, Srpska asocijacija uvoznika automobila i preduzeće Metro Market organizovali su drugu godinu za redom dodelu priznanja za automobil sa najboljim performansama u odnosu na životnu sredinu. Ovogodišnji laureat je Peugeot 208 1.4 e-HDI - EKO auto 2013. godine u Srbiji.
Na svečanom uručenju nagrade u Privrednoj komori Srbije, kojoj je prisustvovao veliki broj novinara elektronskih medija, štampanih i internet izdanja, Miloš Jelić, direktor PKS, rekao je da je osnovna uloga nacionalne asocijacije srpske privrede zaštita interesa privrede i privrednika, ali je interes PKS i u afirmaciji društveno odgovornog poslovanja, promociji zdravog života i razvoju novih tehnologija. Misija ove akcije je da edukuje tržište u kupovini ekološki najprihvatljivijih automobila, a to će nam posebno biti potrebno u budućim vremenima, naglasio je Miloš Jelić.
U ovogodišnjem stručnom žiriju, koji je odlučivao o Eko autu u Srbiji, bili su Miloš Petrović, Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova, Zlatko Mitić, NetAuto, mr Dragana Petrović, Victoria Consulting, dr Demir Hadžić, Ministarstvo saobraćaja, Milan Božić, Centar za motorna vozila AMSS, Rade Ostojić, Ministarstvo energetike, razvoja i zaštite životne sredine i mr Dušan Stokić, sekretar Odbora za zaštitu životne sredine i održivi razvoj Privredne komore Srbije. U konkurenciji je bilo 18 automobila sa EURO 5 motorima, od toga četiri sa benzinskim i 14 sa dizel agregatima. Emisija ugljen dioksida iznosila je od 87 do 149 grama.
Mr Dušan Stokić govorio je o kriterijumima i metodologiji odlučivanja žirija. Cilj manifestacije Eko auto 2013. godine u Srbiji je da doprinese podizanju svesti gradjana o očuvanju prirodnih resursa i manje štetnom uticaju automobila na čoveka i životnu sredinu. Neophodno je da se pri kupovini vozila razmišlja o celokupnom životnom ciklusu automobila - ne samo o upotrebi, već i o fazi projektovanja i proizvodnje, kao i o fazi post-upotrebe, odnosno o reciklaži i o opasnim supstancama. On je ukazao da su osnovna načela ove nagrade dobrovoljnost, tačnost, jasnost i proverljivost informacija i podataka, usaglašenost sa nacionalnim i medjunarodnim propisima i standardima, ravnopravnost automobila, bez obzira na veličinu, radnu zapreminu i snagu, vrstu agregata i goriva koje ih pokreće, dostupnost informacija o automobilima u konkurenciji, prijateljski odnos prema prirodi i doprinos zaštiti zdravlja ljudi, životne sredine i očuvanju prirodnih resursa.
Zahvaljujući na priznanju, Milan Vukasović, izvršni direktor Verano Motorsa, koji je generalni uvoznik i distributer „Peugeot“ automobila, skutera, rezervnih delova i bicikala za Srbiju, Crnu Goru i BiH, rekao je da je u teškoj situaciji u kojoj se auto industrija nalazi, ova nagrada podsticajna za sve brendove. „Peugeot“ se već duže vreme ističe na tržištu u pogledu zaštite životne sredine, proizvodi napredne automobile sa količinom ugljen dioksida ispod 90 grama, što ih čini ekološki, ali i cenovno prihvatljivim.
Izvor: Netauto.rs
"U konkurenciji je bilo 18 automobila sa EURO 5 motorima, od toga četiri sa benzinskim i 14 sa dizel agregatima"
Zna li se ko su bili ti konkurenti?
Po AB, ovaj e-HDI,ovaj dizel nikada ( a ni tada ) ne može da se isplati...
208-ica bas dobro uzivo izgleda, videh pre neki dan jednu belu sa malo boljom opremom i alu felnama, a na slikama mi je delovala nikakva kao da su nabacali detalje na nju da bi licila na nesto... odaje potpuno drugaciji utisak uzivo - bas sam pozitivno iznenadjen.
Hm, ja i dalje vidim Yaris-a.
Napred je O-D-V-R-A-T-A-N. Izgubio je onaj lepi osmeh zbog kojeg je 206 dospeo na moju vecitu listu, u koju se tesko ulazi. A ja jos i navijam za Pezo...
http://www.carsbase.com/photo/Peugeot-208_mp40_pic_93656.jpg
pa kliknite na sliku da se uveća i pogledajte detalje!
Vrh, stvarno je lep, mora nešto i za redizajn da ostave, nisu smeli odma da ga previše ulepšaju
Pa jel ja to u Floridi imam pretka ovog motora iz Nakazice 208? :))
Nije sve u emisiji CO2, ima i drugih, još opasnijih sastojaka koji se izbacuju a ne mere a trebalo bi! Na primer NOx, SO2, itd. Kod NOx-a je recimo dizel tipično znatno veći zagađivač od benzinskog motora, ali to niko ne pominje a jeste bitno!
E sad neka vlada da subvenciu od 200000 dinara pa da kupim 1 mojo gospodji
@Deyan_L
Pa sad ne bih se slozio da izgleda premijum, ali izgleda sasvim ok, iako sam ga smatrao ruznim na pocetku. Uvek ostanem susdrzan o nekom modelu, celokupan utisak dajem kada ga vidim i uzivo... lepota je u oku posmatraca. ;)
@ Orlo
Završni sjaj je veći nego i kod premijuma, mnogo hromiranih lajsnica i hromiranih detalja i natpisi Peugeot su nekako premujumski.
A i enterijer je za pohvalu
@Deyan_L
Enterijer deluje pristojno na oko, nisam mogao da udjem u tudji auto da proveravam kako je na dodir po bogu, ali sto se tice premijuma A1, koji mi prvi pada na pamet, je prilicno dobro, da ne kazem odlicno, odradjen unutra tako da sumnjam da Pezo moze tako isto da ponudi za mnogo manje novca, a i Pezo nikada nije izlazio iz okvira klase po tom pitanju... mozda i gresim ali gledah neke testove kazu nije bas nesto vrhunska plastika, mada to je subjektivan osecaj novinara/voditelja.