
Bez obzira na starost, cenu i klasu polovnog automobila, prilikom kupovine je potrebno smanjiti na najmanju moguću meru rizik od pogrešnog odabira. Zbog toga vam predstavljamo najvažnije stvari na koje je potrebno obratiti pažnju kada dođete na korak od kupovine nekog polovnjaka.
Kupovina novog automobila nije laka, obzirom na obilje modela, motora, paketa opreme, garantnih rokova i akcijskih cena. Ponekad za samo 500 evra više može da se uzme sličan model sa snažnijim motorom i bogatijom opremom ili po istoj ceni vozilo iz više klase sa siromašnijom opremom.
Međutim, kupovina polovnog automobila je još kompleksnija jer je, pored navedenih stvari, potrebno ispitati i mnoge druge.
Odredite budžet, to jest, definišite granicu preko koje ne biste išli prilikom traženja, ali da vam pritom ostane dovoljno novca za obavezne intervencije nakon same kupovine, kao što su zamena zupčastog kaiša, klinastog/PK kaiša, motornog ulja i svih filtera.
Najvažnije je da ne kupite automobil koji je:
- ukraden,
- nekoliko godina stariji nego što piše u dokumentima,
- pretrpeo tešku saobraćajnu nezgodu,
- nema 200.000 ili 300.000 kilometara više nego što piše na instrument tabli,
- prošao „sito i rešeto“.
Saznajte što više informacija od prodavca
Ukoliko kupujete automobil od fizičkog lica, potrudite se da izvučete što više informacija pre nego što se uputite na put od nekoliko desetina kilometara. Budite uvereni da mnogo kupaca, nakon što potroše 200 i više evra samo na gorivo prilikom neuspešnih obilazaka prodavaca, odluči da uzme prvi sledeći iole pristojan auto, ne želeći da rizikuju još vremena i novca. U takvim situacijama se i prave najveće greške – kada kupac izgubi strpljenje.
Kilometraža nevažna?
Nije tajna da u našoj zemlji u prodaji ima utomobila čija kilometraža nije originalna.
Stoga se ne opterećujte ispisanim brojem pređenih kilometara, već se bacite na utvrđivanje realnog stanja vozila. Na primer, istrošenost upravljača, nožnih komandi i ručice menjača govori da je automobil prešao mnogo.
Kraden?
Jedan od najvećih problema može da bude ukoliko se naknadno utvrdi da je vaš novi/polovni automobil ukraden, bez obzira da li je reč o našoj zemlji ili inostranstvu. Dobro proverite mesto/mesta na kojima je ispisan broj šasije (tzv. VIN), pri čemu obratite pažnju na šire područje oko broja – možda je čitav komad lima sa brojem isečen i zavaren novi ili je na neki drugi način falsifikovan.
Proveru možete da obavite u policiji (ima slučajeva da su vozila oduzimana i po godinu ili dve dana nakon što su prošla proveru u policiji) ili u Centru za motorna vozila (CMZ) Auto–moto saveza Srbije. CMV pruža usluge identifikacije vozila, procene vrednosti, provere da li je auto bio havarisan i ukupne ocene. Moguće je dobiti istorijat vozila, kao i podatke o automobilima za kojima postoji potraga.
Inače, broj šasije se nalazi na raznim mestima, u zavisnosti od proizvođača i modela. Kod nekih je u motorskom prostoru, iznad maske hladnjaka, kod nekih pored „šolje“ amortizera, na gornjoj ivici pregradnog zida, na podu prtljažnika, a kod novijih se može videti kroz donju ivicu vetrobrana, što je i najteže mesto kada je falsifikovanje u pitanju.
Havarisan?
Automobil obavezno gledajte danju, pošto se noću teže uočavaju nepravilnosti. Dobar auto limar bez većih problema može da utvrdi da li je automobil bio havarisan, čak i ukoliko ga ne podiže na dizalicu ili posmatra iz kanala. Stoga bi bilo korisno da potražite i njegovu pomoć i častite za trud ukoliko ne bude želeo da naplati uslugu.
Generalno, u znake da je vozilo pretrpelo ozbiljan udes spadaju nejednaki zazori između karoserije i vrata, poklopca motora i prtljažnika, kao i varovi na neuobičajenim mestima. Naročito pažnju obratite na pod prtljažnika, jer je u tom delu najteže sakriti tragove težeg udarca u zadnji deo.
Kada i ukoliko otkrijete da je automobil bio udaren, a prodavac vam to nije napomenuo ili je na vaše pitanje odgovorio negativno, ukažite mu na tu manu i zatražite spuštanje cene. Problem jedino može da bude činjenica da je vrlo teško naći polovnjaka starog desetak i više godina koji nikada nije udaran. Stoga se mnogi kupci nakon duže neuspešne potrage pomire s tim i postanu zahvalni ukoliko nađu primerak koji je bar kvalitetno popravljen.
Izvor: Smedia.rs / Polovniautomobil.com
Foto: Blic.rs
Kakvo je vreme došlo gotovo da i ne smeš da kupiš polovnjaka. Koliko lažu svi pri prodaji ne možeš ni da predpostaviš šta je auto preživeo. Zato auto kupovati isključivo od rođaka, prijatelja, komšije ili bilo koji drugi koga si imao na oku predhodnih godina.
GP motors Lazarevac (Reno-Dačija), ovlašćeni zastupnik ove 2 marke u svojoj ponudi ima i polovne automobile.
Na svakom se može primetiti fizički nedostatak, ni 1 nema sve delove iste nijanse, A DAJU GARANCIJU NA KILOMETRAŽU. Moj rođeni brat je hteo da uzme C4 koji samo što je stigao i samo što je skinut s kamiona, koji je imao 350.000km, dok su par dana ranije u oglasima naglasili da je prešao 120.000km. Na pitanje kako 120.000km, kad je 350.000km, prodavac je rekao: ,,Evo sad ćemo da ti podesimo dok ti popiješ kafu''
@ auto
Molim vas da ne brišete, a mi ćemo slučaj prijaviti inspekciji za zaštitu kupaca. A oni daju garanciju na porekl i kilometražu!
KRIMINAL!!!!!!! Govorio sam 100x o GP motorsu iz Lazarevca čime se sve ne bave i kakvu uslugu pružaju!
1 ovlašćen prodavac i serviser ne sme da se bavi ovakvim stvarima, S OBZIROM DA GARANZUJE POREKLO I KILOMETRAŽU
@ Aleks
Pa ti vidi šta tek placevi rade! Bruka i sramota za 1 državu. Sutra ćemo da kupimo gaće, a na deklaraciji će da piše kapa. I niko neće odgovarati
Samo treba uzeti od nekakog poznanika što Aleks kaže. Ja imam sreće da mi se kum bavi tim poslom i ja uvjek dobije najmanje izraubovan automobil kad god sam uzeo od njega bilo je samo sipaj i vozi.
Ma gde je tu zakon, gde? Ko će da odgovara za to?
Ja se kanim već deset dana da javno odem u emisiju SAT ili na Dnevnik RTS-a i iznesem javno sramotu GP motors-a na sav glas. Uz to da prisustvuje bar 1 predstavnik agencije za zaštitu kupaca!
Da se 1 zna istina. Žali Bože ljude koji su kupili nešto u GP motorsu Lazarevac!
@ markoni
Da čujem sad šta imaš da kažeš!
O tvom Renou.
@ Renault srbija
Ovo će izaći javno u SAT-u u nedelju!
@Deyan_L
Ako budes gostovao u emisiji obavesti nas blagovremeno da te gledamo.Pozdrav
Postovani g-dine "DejanL" , zaista je jako ruzno (ne znamo koju drugu rec da izaberemo) sa vase strane sto pisete ovakve stvari o nasoj firmi. Pogotovo sto je sve to potpuno neargumentovano.
Mozemo razumeti da se nekome ne dopada neko (ili cak i svako) vozilo iz nase ponude. Mozemo razumeti da ce neko reci da su vozila u nasoj ponudi skupa. Mozemo razumeti da ce neko reci da nasa ponuda vozila nije dovoljno dobra, tj. da neko ne moze naci odredjeni model koji ga zanima. U tom slucaju bi Vase ili bilo cije komentare shvatili krajnje ozbiljno i pokusali bi da svoju ponudu i uslugu podignemo na jos veci nivo. Ali iznositi ovakve, mozemo slobodno reci lazi, stvarno nije u redu. Mada i to mozemo razumeti u neku ruku. Jer smo svesni da svojom ponudom, svojim odnosom prema kupcu i svim ostalim pogodnostima smo mnogima "trn u oku".
Ne znamo da li ima uopste potrebe komentarisati konkretan slucaj, koji se sigurno nikada nije ni dogodio. Da li ima potrebe komentarisati vase obracanje u kojem ima i nekih kontradiktornosti. Ima li potrebe komentarisati da nam vozila ne stizu kamionima i samim tim nije moglo biti "skinuto sa kamiona". Ima li potrebe komentarisati da nam C4 (ako govorimo klasicnom modelu, a ne o C4 Picasso ili Grand Picasso) nije stizao jos od leta prosle godine. Ima li potrebe komentarisati sto ste jos 2010, pa zatim i 2011 godine pisali o svom nezadovoljstvu i nasoj nestrucnosti,da nas treba izbegavati i td, a onda ste dosli kod nas da kupite vozilo. Morate priznati da je to malo cudno i kontradiktorno.
Za svako nase vozilo dajemo garanciju na predjenu kilometrazu i iza toga stojimo. Vama, a i svakom drugom zainteresovanom kupcu je to lako dokazati. Za vozila koja nisu iz uvoza tu je servisna knjizica, ali i mogucnost provere kod ovlascenog servisera o tacnom broju predjenih kilometara. Za vozila iz uvoza izmedju ostalog na JCI-u postoji podatak sa koliko km je vozilo uslo u zemlju. Druga stvar, sva nasa vozila su kupljena u inostranstvu od velikih Leasing kompanija i za svako vozilo postoji izvestaj nezavisne proceniteljske kuce (uglavnom SGS,koji inace ima i predstavnistvo kod nas, konkretno u Novom Beogradu pored iskljucenja za novi most na Adi), gde izmedju ostalog postoji i podatak koliko je vozilo imalo km prilikom procene. To naravno svakom zainteresovanom mozemo dati na uvid. Za svako vozilo posedujemo fotografije iz inostranstva gde se moze videti stvarno stanje vozila prilikom kupovine.
I ne samo da dajemo garanciju na predjenu kilometrazu. Dajemo i garanciju u trajanju od 12 meseci ili predjenih 15 000 km (koji uslov se pre ispuni) na kompletno vozilo. Da ne nabrajamo sada i iznosimo clanove Ugovora, na sta se garancija odnosi , a na sta ne i u kojim slucajevima se ne moze usvojiti reklamacija. Ali ako je reklamacija opravdana i na mestu , o nasem trosku otklanjamo kvar. Pre predaje kupcu, na svakom vozilu se obavezno uradi mali servis , pregledaju svi ostali vitalni elementi na vozilu i po potrebi otklone eventualni nedostatci. Dakle, kupcu ostaje da registruje vozilo i da se bezbrizno vozi do narednog malog servisa. U prilog kvalitetu nasih automobila govori podatak da je stopa reklamacija oko 3% i da je svaka reklamacija usvojena i kvar otklonjen bez bilo kakve nadoknade (bez obzira sto neke mozda i nisu trebale biti). Pa cak smo jednom prilikom imali slucaj da kupac nije bio zadovoljan vozilom, gde smo vozilo bez reci uzeli nazad, kupcu vratili novac i pokrili ostale troskove koje je imao tih u periodu dok je koristio vozilo (npr. registracija).
Naravno, ovo nase obracanje Vi, ali i svako drugi moze smatrati pravdanjem,i moze da nam ne poveruje ni rec. Ali vec neko vreme Vi vase nezadovoljstvo iznosite na raznim mestima na pomalo prljav i nekorektan nacin.
Vi imate Vase vidjenje i misljenje za koje i Vi i mi znamo da je cista izmisljotina. Mozda ste vi stvarno nezadovoljni necim sto ima veze sa nama, ali napisite zbog cega i sta je konkretno u pitanju, pa da probamo to da popravimo i time na neki nacin nadogradimo sebe. Ali Vas molimo nemojte iznositi neistinu i izmisljotine.
Ovo pisemo zbog ostalih ljudi koji ovo citaju. Naravno, niko nema razloga da veruje u ovo sto mi pisemo vise nego u ono sto vi pisete i mi tu ne mozemo nista. Naravno, i mi imamo svojih propusta, nedostataka, gresaka, ali se trudimo da svakim danom sve vise napredujemo, a vreme ce pokazati da li smo na pravom putu.
Sve najbolje,
GP Motors, Lazarevac
@ GP Motors, Lazarevac
Hvala Vam što ste se oglasili i demantovali očigledne neistine koje o Vašoj firmi, Reno i Dacija vozilim i distributerima u Srbiji, forsira L Dejan.
Mnogo ljudi čita njegove navode i steklo je potpuno netačnu sliku automobila Dacije i Renoa, pri čemu izrazi koje koristi su krajnje neprimereni. Pri tome, on nema iskustvo sa tim automobilima, te je jednostavno celokupna priča fiktivna i neistinita.
Još jednom veliko hvala što ste se oglasili.
Marko iz Čačka.
@ GP motors
Dobio sam odgovor od redakcije SAT Plus. Nažalost nismo kupili gorepomenuti C4, inače bi mogli da vas tužimo za 2.000.000 dinara
Međutim, o tom slučaju je obaveštena inspekcija, tako da povedite računa, možda neko kad ovo pročita, namerno kupi auto, pa Vas onda tuži za prevaru. A možda Vam ipak inspekcija pokuca na vrata.
Sramota me što ćete skoro otvoriti i salon Škoda vozila.
Postovani g-dine L Dejan ,
Na Vasu veliku zalost, gorepomenuti C4 niste mogli ni kupiti, jer tako nesto kod nas nikada nije ni moglo da se kupi.
Ali evo odlicne ideje, zasto ne dodjete i ne kupite vozilo kod nas od recimo 600-700 hiljada din, onda nas lepo tuzite i dobijete na Sudu 2 000 000 din. Odlicna prilika da na brz i lak nacin zaradite 1 300 000 - 1 400 000 dinara. Tada cete, konacno, imati i neki cvrst argument koje mozete objaviti umesto ovih dosadasnjih praznih prica i lazi.
Nema potrebe da vas bude sramota, ovlasceni prodavac u Lazarevcu za Skoda automobile nece biti GP Motors.
Ja i dalje ne mogu da verujem da neko veruje u price da je auto star 6-7 godina ili ne daj boze 10+ godina presao magicnih 120.000km! Pa toliko automobili po inostranstvu predju za godinu dana, a ne za 10 godina... U ovoj drzavi se kilometraze vracaju na svakom ali bukvalno na svakom polovnom automobilu koji nadjete iz uvoza na nekom placu ili bilo gde drugde. Sto je najgore znam i za slucajeve gde su ljudi (vlasnici, ne preprodavci) bili prinudjeni da smanje kilometraze da bi uopste mogli da prodaju auto jer su svi koji su dolazili pricali "Ah dobar je auto, ali je mnogo presao, ima na placevima sa mnogo manjom kilometrazom".
Savet svima:
1. Ako je ikako moguce gledajte kola koja su kod vlasnika, ne kod preprodavaca.
2. Ako je ovo drugo u pitanju, kilometrazu ne gledajte uopste, vec insistirajte na tome da pogledate svaki moguci deo kod auta uz obaveznu test voznju (ako ne daju, izbeci ih odmah, paljenje i oslusivanje motora takodje nista ne govori)
3. Po stanj enterijera se moze vrlo lako proceniti koliko je auto zaista presao i kako se ranije po njemu ophodilo.