home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor: www.dw.de

Nemački automobili i dalje su simbol kvaliteta – ali nekada nedodirljivi Mercedes danas se muči da ostane u trci. 

„Najbolje ili ništa“ tako Mercedes reklamira svoju novu A-klasu. Ali Mercedes više nije najbolji. Izveštaj Dajlmera za 2012. godinu pokazuje profit – ali samo zbog toga što je nemačka kompanija prodala deo vlasništva u drugoj velikoj kompaniji – EADS-u. Ipak, prvi čovek auto-koncerna iz Štutgarta, Diter Ceče namerava da dostigne i pretekne konkurenciju iz Audija i BMW-a do 2020. Današnja nemačka štampa govori govori o lošem imidžu kompanije i propuštenim šansama na azijskom tržištu. ali i podseća da Dajmler još uvek ima prihode od više milijardi evra.

Handelsblat iz Diseldorfa piše: „Zvezda već odavno nije merilo za sve. Decenijama je ovo preduzeće moglo da posmatra konkurenciju sa visine. Mercedes je za takmace bio standard, blistava ikona koja je svima dominirala. Ali realnost se promenila brže nego njeno shvatanje u Štutgartu. Dok je ranije Mercedes stvarao nove segmente tržišta, bilo sa luksuznim terencima ili limuzinama koje liče na kupee, danas konkurenti često otvaraju nova vrata.“

Merkiše Odercajtung napominje da ova kompanija deluje kao „da je zašla u godine“: “Nije to problem kvaliteta, nedostaje seksipil, glamur. Dakle, Dajmer mora da modernizuje Mercedes, da ga podmladi, osveži, ako želi da uhvati priključak ili čak da se vrati na vrh.”

Noje OZ takođe piše da Mercedes trenutno teško privlači mlađe kupce, ali i pominje da Dajmler loše stoji i kod Kineza. Ipak, povoljno se osvrće na stav direktora Ditera Cečea: „Onaj koji sebi ne postavlja ciljeve, već je izgubio. To znaju svi malo stariji školarci, i taj stav u potpunosti važi za direktore velikih kompanija kao što je Diter Ceče. On je prvi čovek proizvođača automobila Dajmler od 2006, upravlja kompanijom kroz bespuća i sada ambiciozno gleda u budućnost: on želi da pretekne svoje rivale BMW i Audi u prodaji putničkh automobila na globalnom nivou do 2020. To će biti teško.“

“Mercedes želi i mora da se udalji od imidža pomalo ustajale marke. Istovremeno, i kvalitet mora da bude na zadovoljavajućem nivou: Poslednjih godina, iznenađujuće veliki broj nedostataka razočarao je kupce posle lansiranja novih modela. To mora da prestane”

Zabriker Cajtung upoređuje Mercedese sa drugim nemačkim proizvođačima: Dok Audijeva vozila: „važe za sportske, britke, mladalačke i tehnički napredne, modeli Mercedesa se smatraju staromodnim.“

Više nema samozadovoljstva

A Štutgarter Nahrihten kaže da uprava kompanije ne može da bude zadovoljna bilansom za prošlu godinu. Ipak, direktor Ceče je: „prepoznao slabosti i planira da se protiv njih bori strateški. Bilo da se radi o bolnim rupama u ponudi modela, jako slabom položaju na kineskom tržištu, ili tome da premalo mladih ljudi kupuju ovu marku – Ceče se suočio sa problema. Međutim, to da li će dostići cilj i prevazići konkurente je sve samo ne sigurno.“

Švebiše Cajtung kaže da su pogrešne odluke uprave ranijih godina dovele Dajmler u sadašnji položaj: „Diter Ceče je juče uterao u laž sve kritičare koji mu prebacuju da je samozadovoljan i da nema dodir sa stvarnošću. Kada jedan direktor koncerna govori otvoreno o „potencijalima za poboljšanje“ i „protiv-merama“, to u prevodu znači: stvari su ozbiljne, i moramo nešto da učinimo!

(…) BMW danas prodaje više automobila nego Dajmler, Audi zarađuje više. Fabrike konkurencije su modernije. Modeli Mercedesa su prestari, proizvodnja je preskupa. Nekada najjača marka automobila na svetu je senka onoga što je bila i mnogi je opisuju kao osrednju.

(…) Distribucija će se poboljšati, montaža ubrzati. Uskoro na tržište stižu novi modeli. Time ovaj kolos ima bolje šanse da preokrene situaciju. Ali to će potrajati godinama.”

Pripremio: Darko Janjević

Odg. urednik: Jakov Leon

Foto: arhiva Autoblog.rs / Mercedes



čitanja : 1989



Komentari

Kad se pomene Mercedes odmah mi padnu na pamet legendarna 124 i stari "slon", na zalost od stare slave se ne zivi. Pre tacno deset godina posao sam drugaru u MB salon da poruci e320cdi, nisu ga imali na lageru pa se "zadovoljio" sa e400cdi iako sam ga ubedjivao za bmw 5-icu ostao je veran svojoj marki.
Mecka je bila hit, bar jedno vreme, neverovatno brz i dinamican, sve dok nije napunio 6 meseci! U narednih 6 otkazali su mu zadnji amortizeri, kompjuter menjac i jos desetak nekih sitnijih bagova, vise je bio u Backom Petrovcu neko kod njega, prodao ga posle godinu i nesto... Neverovatno!!!
E sad, ne znam zasto sam vam ovo ispricao, u svakom slucaju, ne moze da skodi :)

Autor UltimateDrivingMachine 08 Feb 2013, 15:51

Jos da nisi stavio nick po kojem se moze zakljuciti verodostojnost, pa bi ti mozda neko i poverovao. Za 5 godina, E 320 cdi samo redovno odrzavanje.

Autor Pitbull 08 Feb 2013, 16:07

@UltimateDrivingMachine
Ti primera imaš koliko hoćeš i za BMW i Audi. A i on je klen gde se odma zaleće mogo je malo sačekat za 320 ili uzeti 220 cdi i biti gospodin em što ćeš značajno uštedeti pri kupovini a i bolje će ti držati automobil cijenu sa tim motorima imaćeš manjih problema jer će se manje i kvariti zato što su pouzdaniji jer Mercedes na te motore stavlja veći primat pri izradi jer su to nosioci što se tiče motora ovo drugo više otaljaju. Sam je kriv što se toga tiče a još ga je sigurno vozio uvjek punim gasom jer je teško taku mašinu sa toliko snage voziti umjereno i eto ti problema. Al ne sikiram se ja za njega čim ima iskeširati za E 400 u salonu.

Autor Dakara 08 Feb 2013, 16:11

Ti Ultimate, realno, najkvalitetniji premium je Mercedes, to i vrapci znaju. Od BMW-a je i Audi manje kvarljiv.

Autor Sony 08 Feb 2013, 16:12

Dakara
Ja sam E 320 vozio pun gas vecinom. Otkako sam ga uzeo , a i pre mene ga je covek terao pun gas isto. Stanje fabrika. Toliko o onom gore. Aj da je rekao 6 god, vec 6 meseci. Radio extra i odjednom nakon 6 meseci drasticno ne valja. : ) Smesna prica. Pokvario se kompjuter posle 6 meseci a ? : )))

Autor Pitbull 08 Feb 2013, 16:16

Evo jednog primjera kod lika koji je vozio 320d u ambasadi kako se kvari BMW. To je samo jedan u nizu primjera, uglavnom to svi znaju i u svojem komsiluku, gradi utd.

BMW 320d 130kw-177ks. Solidan auto
sa skromnom potrosnjom. Vozio sam
ga od 0km do 290.000km kao vozilo
ambasade u Srbiji, a onda je zamenjen
BMW-om serije 5 f10.
Pouzdanost Održavanje Komfor
Motor
Mnogo vanrednih odlazaka u servis, a
redovne zamene ulja i filtera necu
navoditi u hronologiji:
5.000km- zamenjen turbo punjac, neka
fabricka greska i poziv za zamenu.
7.000km-nesto u motoru pocinje da
pravi buku, u servisu zamenjen lanac
motora.
25.000km-zamenjen motor ventilacije u
kabini.
52.000km-zamenjeni prednji diskovi i
plocice
53.000km-zamenjeni prednji
stabilizatori
71.000km-zamenjen ventil turbine
85.000km-zamena zadnjih diskova i
plocica
88.000-kvar na brisacima, zamenjen
ceo sistem makaza sa elektromotorom
112.000km-zamenjene dve dizne za
gorivo, ali motor i dalje ne radi dobro
113.000km-zamenja pumpa visokog
pritiska
135.000km-zamena prednjih amortizera
i komplet sredjivanje trapova
152.000-zamena prednjih i zadnjih
diskova i svih plocica
178.000km-zamenjen plivajuci zamajac,
korpa, lamela i druk lezaj
205.000km-zamena dihtunga glave
motora
220.000km-kontrola zbog cega je
povecao potrosnju ulja i izmerena
smanjena kompresija, ujedno i zamena
lanca motora.
229.000km-zamena svih diskova i
plocica
235.000km kvar na menjacu i
slepovanje do servisa, auto je bio van
upotrebe nedelju dana
244.000km-zamenjen turbo po drugi put
246.000km-zamena zadnjih amortizera
263.000km-zamenjen kompresor klime i
zamenjene cevcice koje su pustale gas
280.000-zamenjen ceo motor zbog
istrosenosti vitalnih delova
285.000km dotezanje lanca motora
Auto je prodat sa nekih 290.000km
Napominjem da je vozen iskljucivo uz
postovanje ogranicenja brzine i bez
menjanja vozaca.

Autor Sony 08 Feb 2013, 16:30

Ustajalu marku neki i dalje nazivaju "TATA". :-).Ceo svet ih je procitao.Kakvo crno vracanje na 1. poziciju kad oni vec u januaru debelo kasne za Audijem i Bmw-om.Mogu da izbace jos 20 modela,ali tolko ce izbaciti i konkurenti i tako ce ih poklapati.I tako u nedogled...Bmw i Audi-borba za 1.mesto. Fenjeras ce ostati fenjeras jos duuugooo godina...na veliku zalost svih onih(a sve ih je manje) koji ga oslovljavaju sa "TATA" :-))))))))))

Autor bmw seria 8 08 Feb 2013, 16:55

Ja ne znam zašto.
Mercedes ima i klasične i moderne i sportske i ekskluzivne modele.
Možda zbog udobnosti i komfornističkog stava žrtvuju sportski doživljaj po svaku cenu.
Nije sve u performansama i brzini ili driftu. Ima i nas koji volimo da uživamo u vožnji i sigurnosti

Autor Deyan_L 08 Feb 2013, 16:57

Sony
Dusu si mu vadio tebra... Priznaj!

Ultimate
Moj drug je na ML-u 400 cdi 2004 god. (Kupljen nov u srb) riknula turbina na 80000km i zamenili mu u servisu jer je u garanciji do 100000km. Ako je tvoj frend prevalio 100000km za 6 meseci onda ti verujem a i boli ga uvo nista nije placao, jer garancija je bila najmanje 2god ili 100000km. Tako da... ne s...!

Autor dominic 08 Feb 2013, 16:59

Taj uopste nije morao da uzima ni BMW ni Mercedes nego Audi.

Autor milan 08 Feb 2013, 16:59

@Pitbull
na to dal ce neko da veruje nije ni bitno, nikada ne lazem, primer je iz iskustva i ne kazem da se druge marke ne kvare, mozda nisi razumeo moj post, poceo sam sa neunistivom 124 a zavrsio sa fragilnom e klasom, osvrcuci
se na gore pomenuti tekst o dlabijem kvalitetu u odnosu na proslost
A za nick naravno da govori sta volim

Autor UltimateDrivingMachine 08 Feb 2013, 17:37

@ UltimateDrivingMachine

Komentar/Like ,hehe?

http://www.dodaj.rs/?2N/Z8/ZB8sWpd/bmw-opozivi.jpg

Za 2 godine skoro 2 MILIONA opoziva :-*

Autor Deyan_L 08 Feb 2013, 17:45

A sta to fali Golfu 2?
Jel to auto za podsmevanje...auto me za 270000 km nikad nije ostavio na putu. Motor nikad nije otvaran (znam zato što sam ga uzeo 2 godine starosti)..trap je slaba tačka i sinhron na 2. brzini ostalo šljaka ko ludo.
Moderni automobili mogu da sanjaju takvu pouzdanost :p

Autor Spy 08 Feb 2013, 17:59

@Deyan_L
Da, nasloni za glavu i sl.

Autor UltimateDrivingMachine 08 Feb 2013, 18:00

Nije Golf 2 loš, ali lik vozi njega, a pljuje Audi, hvali BMW, pritom nikad nije seo u BMW.
Na osnovu čega on tvrdi nešto o BMW-u? Koliko treba uvažiti komentar nekoga ko nije vozio BMW, a hvali ga na sav glas?
Ili je manje bitan moj komentar iako sam bivši vlasnik Audija.
Čiji komentar ima veću težinu? I ko će njemu da veruje?
Kao kad bi ja pričao o ukusu morskih ježeva, eto toliko je bitan njegov kometar.
Mi smo imali i Ladu i Citroen i Audi i 3 Škode i Peugeot još uvek. I moj komentar je bzvz , a njegov je validan u PM

Autor Deyan_L 08 Feb 2013, 18:06

@Sony
Pročitaj svoje izjave koje su ograničene kao terasa. Ne vređam te, već si zaslepljen Mečkom. Što se tiče vređanja, pogledaj malo i ostale.
"Ti Ultimate, realno, najkvalitetniji premium je Mercedes, to i vrapci znaju. Od BMW-a je i Audi manje kvarljiv."

Sve, samo da BMW bude najgori. Ali ok, kontam ja da je to tako i ne valja ništa i zato se loše prodaje.
Budi malo realniji, podsećaš me na Messia, McLarena.. :)

Autor NemanjaBB 08 Feb 2013, 18:08

dominic 08 Feb 2013, 16:59

400CDI je problematican motor, oce da odu turbine, oce da ode mjenjac...

Autor hh 08 Feb 2013, 18:08

Ok slažem se da dok ne voziš ili poseduješ neki auto..priče rekla kazala ne drže vodu.
Audi, BMW, Mercedes su najjači automobilski brendovi...i njih dele sitnice ili ukus (ko šta voli)...ali tvrditi da je jedan krš a drugi super su smešne.
Baš me zanima ko bi na ovom forumu ostao ravnodušan na jedan RS, AMG i M u garaži...?

Autor Spy 08 Feb 2013, 18:13