
Ponos i dika italijanske auto-industrije, „Ferari“, najjači je brend na svetu. Iza sebe je ostavio i mnogo veće proizvođače, poput „BMW-a“, „Leksusa“, „Mercedes-Benca“ i „Folksvagena“, pokazali su rezultati najnovije britanske studije.
Iako njena ukupna vrednost daleko zaostaje za „Eplom" i „Koka-kolom", italijanska kompanija čiji je simbol konj koji se propinje na dve noge je mnogo jači brend od tih američkih giganata.
Naravno da sa ukupnom vrednošću od 3,6 milijardi dolara, „Ferari" ne može ni da se poredi sa „Eplom" čija je vrednost 87,3 milijarde dolara, „Samsungom" i njihovih 58,8 milijardi i „Guglom" koji „košta" 52,1 milijardu dolara.
Međutim, studija koju je sprovela britanska agencija za istraživanje "Brand Finance" i u kojoj je izvršeno poređenje 500 najvećih svetskih brendova, pokazala je da, kada se u obzir uzmu sledeći faktori: profitne margine kompanije, prihod po kupcu, advertajzing i ulaganje u marketing, „Ferari" nema premca.
Po efektnosti brenda i lojalnosti kupaca, ni mnogo veće auto-kompanije poput „BMW-a", „Leksusa", „Mercedes-Benca" i „Folksvagena" nisu im „ni blizu".
Najjači brendovi
1) "Ferrari" - 3,6 milijardi dolara
2) "Google" - 52,1
3) "Coca-Cola" - 34,2
4) "PwC" - 16,4
5) "Hermes" - 4,5
Najvredniji brendovi
1) "Apple" - 87,3 milijarde dolara
2) "Samsung" - 58,8
3) "Google" - 52,1
4) "Microsoft" - 45,5
5) "Walmart" - 42,3
Izvor: Rts.rs
Svako dete prvo nauci za propetog konjica pa sve ostalo.
Cestitam Ferariju.
Ja sam bar 50x napisao da je Ferrari misaona imenica.
Toliko od mene. Eno poslednji put na temi ENZO
Ferari je veliki zato sto ima slavnu proslost i uvek svetlu buducnost.Znate apple kolko sutra moze da izgubi na vrednosti zbog jednog loseg modela iphona,onako kako je i nokia dozivela drastican pad vrednosti akcija.Koka kola ce se uvek prodavati i bez reklame,ali se reklamira,bas kao i Ferari,sa bogatom istorijom,svim trkama u f1,prodaju mnogo vise od automobila,prodaju pricu,prodaju kult zvani Ferari.
a zbog cega je mercedes na listi? to je firma koja u zadnjih 15-ak godina sve sto dotakne unisti (maybach, smart, fokken, chrysler), a i sam mercedes iz godine u godinu gubi korak za konkurencijom.
jedino im svaka cast za bogatu istoriju
Odlican clanak. Drago mi je sto analiza nije vrsena onako povrsno pa da ispadne da je najjaci brend onaj koji najvise ekonomski vredi.
Dokaz da je Ferrari prejak brend su razne teme po mnogim forumima o dolazecem nasledniku modela Enzo. Na najpoznatijem forumu posvecenom samo Ferrariju, ima stranica sa preko 300 stranica na kojoj se prica samo o novom F70 modelu - a fakticki o tom autu se jos nista ne zna.
A sta cemo sa brendovima "tocak" "vatra" "mama" itd?
Potpuno besmislena hvlaisanja iz casopisa orijentisanim ka skorojevicima.