
PSA grupacija je nedavno najavila da će prema dugoročnim planovima, buduće generacije Pežoovih modela polako dobijati status i kvalitet premijum brenda.
Sve to ima za cilj jasnije tržišno razdvajanje Pežo i Citroen brendova, koji trenutno očigledno sami sebi predstavljaju konkurenciju zbog sličnih cena i karakteristika. Tokom 2012. godine Pežo je poslovao sa gubitkom, a najavljene mere bi trebalo da povećaju priliv novca na dugoročnom planu. Prema rečima predstavnika francuske kompanije Pežo će već tokom 2013. godine profitirati i zahvaljujući saradnji sa Dženeral Motorsom, a do isteka godine je planirana promocija 17 novih modela na nivou alijanse.
Izvor: Topspeed.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Peugeot
Ovi nisu normalni. Preterali su sa cenama. Čitam jutros u Novostima, kaže VW 1.9 miliona vozila, PSA 1.4 miliona vozila prodala u EU.
Još da nisu nabili cene...
208 zaista i deluje premium, najbolji enteriejr u klasi, lep spolja, lep iznutra, korektni motori, sve na mestu.
Ali zato CENA... kao Mini, a mini je ipak auto "sa dusom".
Za isto opremljen 208 moze i Juke da se kupi...
Odlicna ideja,pitanje je do kada ce moci da pariraju Nemcima sa cenama zbog kolicina i mnogobrojnosti modela sa ovakvom politikom.
Francuzi znaju da naprave luksuzan automobil,pre svega po pitanju enterijera.Za podizanje reputacije i samopouzdanja jedan veliki i luksuzan auto sto pre.
ma... nije toliko bitno, da su naumili od Pežoa pravit premium brend, već je strašno to, da su zbog tog "tržišnog razdvajanja brendova" od Citroena naumili napravit "cenovno prihvatljiviju marku"...
historijski gledano to znaći da hoće od jednog "main stream" Pežoa napravit "premium" a od marke, koja planetarni sinonim za avangardno i futurističko, žele da naprave nešto "između Chevroleta i Dacie", samo na "francuski naćin"...
ako pitate mene, plan im je ravan planu da, od "go*na prave pitu i obrnuto"!!! :(((
pa logicnije bi bilo da citroen postane premijum. Zna se ko je tvorac najboljeg automobila svih vremena
@ vts
Idu na tradiciju brenda Peugeot, koji traje više od 200 godina.
Ionako su skupi, samo još nek nabace premijum cene. Čudi me da su (PSA) uopšte 2. najveći proizvođač u EU. A doduše, taman koliko su skuplji od romboidnog plastikanera, za toliko su i bolji, izgleda ne mogu da se spuste cenovno na nivo 1 reciklanera!
Primer:
Picasso/Scenic
DS5/508/Latitude(Samsung)
@ BiH_USA
Kad su Fijat, Pežo i Citroen imali direktorske limuzine, VW je tada imao Bubu i derivate bube. Ali okreće se kolo sreće. Ni nemci neće večno. Možda Kinezi 1 dana kupe i Bugatti
Deyan_L 18 Feb 2013, 14:41
Da, tradicija od 200 godina a jedno 150 godina su pravili bicikla i sivace masine...
Videla žaba da se konj potkiva...
To je totalno nebulozna strategija, ali nisu prvi kojima je pala na pamet! To je isto hteo da uradi Volvo i kobajagi je uradio jer ga pojedini auto-novinari deklarišu kao premijum. Medjutim, za razliku od novinara, krajnji kupac to tako nije video, pa je Volvo sa svom svojom tradicijom prodat kinezima, koji su ga do tada fiktivno posedovali sa količinom proizvedenih delova! Premijum brend, a kineski delovi...
Mazda je takođe najavila da hice da postane premijum, pa su zacenili novu 6-cu, skuplje od Audia A4! WTF! Ali oni barem nemaju kineske delove u tim kolima :-)
I sad bi Pug sa svojom tradicijom proizvodnje u Iranu, da postane premijum!? Jes kako da No! :-D
@Deyan_L
Vidim sine da su kompleksi neizlecivi. Samo da ti kazem da ta tri vozila koje si naveo (DS5/508/Latitude) nemaju veze sa zivotom sto se poredjenja tice ali nisam ni mislio da ces staviti realno poredjenje. U prevodu - C5/508/Laguna.
Onda moraju da uvedu zasebno modele za srednju i visu srednju klasu a ne da da ubiju dva modela kako bi dobili jedan i to ruznjikav 508.
Ovo je hrabar potez s obzirom na to da Peugeot nema imidz ni priblizan premium modelima, kao prvo, a kao drugo ima istoriju iza sebe ali to ne igra nikakvu ulogu sa u nepostednoj borbi niti moze da pokaze kakav ce ishod biti u buducnosti - ni Audi nema neku dugu istoriju pa evo ga u vrhu. Taj izraz premium je dosta nov, Peugeot je vise bio marka koja je imala dosta luksuznih modela, ali problem taj sto je ona prestala da ih pravi pa bi sada da se ponovo vrati u kolo sa nemackom trojkom koja nikada nije bila jaca i popularnija. Ako to urade proizvodnja ce im se dodatno smanjiti s obzirom na visu cenu, trebali bi dosta uloziti u marketing da ubede nekog da su premijum, a i nije jasna pozicija DS linije u odnosu na te nove modele Peugeot-a jer ce ocigledno praviti sami sebi konkurenciju...