
Za očuvane klasike starije od 30 godina, koji su ostali verni originalu, vlasnici iz Nemačke mogu zatražiti tzv. H-registarsku pločicu (u Hrvatskoj PV registarska pločica, u Srbiji oldtajmeri nisu prepoznati zakonom).
Prošla su vremena kada se pojam oldtajmera odnosio na prastara, sjajno hromirana vozila: kada automobil pređe starosnu granicu od 30 godina i ako je u dobrom, originalnom stanju, onda može dobiti tzv. H-registarsku pločicu. Ova regulativa će se od septembra 2013. odnositi i na Golf II.

Međutim, u Srbiji sigurno značajan broj ovih automobila možete videti na ulicama, gde i dalje važi za pouzdani (stariji) automobil.

Golf II je predstavljen na sajmu automobila IAA u septembru 1983., a neposredno nakon toga krenula je i njegova isporuka. U odnosu na prvu generaciju, produžen je međuosovinski razmak; male dimenzije prethodnika ustupile su mesto dizajnu s boljim aerodinamičkim karakteristikama.
Ovde se po prvi put koristila pocinkovana karoserija, regulisani katalizator, kompresorsko punjenje i pogon na sva četiri točka. Između 1983. i 1991. godine s proizvodnih traka je sišlo ukupno 6,4 miliona jedinica.

Golf II je predstavljao prvu seriju modela marke Volkswagen, koja je nudila mnoštvo varijanti i koja je osim hatchback limuzine donela i Jettu, Rallye Golf i povišeni Golf Country.

Ponuda se kretala od potpuno električnog modela City Stromer do benzinskog motora G60 sa 160 KS, a na raspolaganju je bila čak i vrlo mala serija varijante s 210 KS. U sećanju će ostati pobedonosni Golf GTI na Svetskom prvenstvu u reliju grupe A iz 1986. godine i rekordno vozilo trke Pikes Peak iz 1987. godine sa 652 KS.
Preuzeto sa: Economy.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen