home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U narednih mesec dana trebalo bi da počne prodaja fijata 500L u Velikoj Britaniji, a u drugoj polovini godine krenuće i izvoz na američko tržište.

"Planirali smo da proizvedemo između 110.000 i 180.000 automobila ove godine i spremni smo da u najkraćem roku ispratimo svaku promenu na tržištu", kaže u intervjuu za Blic Antonio Čezare Ferara, generalni direktor fabrike Fijat aubomobili Srbija.

Pred proizvođačima automobila je, prema rečima Ferare, teška godina, jer su italija, Španija Grčka i Francuska u recesiji, a u poslednjem kvartalu i Nemačka beleži negativan rast BDP-a.

"Zbog toga smo planirali proizvodnju u rasponu od 110.000 i 180.000 automobila. Pratimo na svakih 15 dana kakva je situacija na tržištu i kakvi su trendovi. Mašine i oprema su tu i samo je potrebno zaposliti još radnika da bismo odgovorili na povećanje tražnje", kaže on u razgovoru za Blic.

Na pitanje da li je moguće da se osvari izvoz od dve milijarde evra uprkos padu prodaje automobila u Evropi, Ferara kaže da lično nikad nije pominjao dve milijarde evra kao cilj.

"Prihod od izvoza je direktno povezan sa brojem prizvedenih automobila, a on zavisi od porudžbina koje dobijamo od dilera. Ako proizvedemo 110.000 automobila, prihod od izvoza će biti približno 1,2 milijarde evra, a ako proizvedemo 180.000, biće oko dve milijarde."

Ferara je rekao da će novi model 500L sa sedam sedišta prvo pojaviti u Italiji i Srbiji a zatim i na ostalim evropskim tržištima. Proizvodnja će početi do kraja maja, a još uvek nije preciziran datum izlaska na tržište.

Pošto je premijer Ivica Dačić najavio da će razgovarati sa ruskim vlastima o bescarinskom izvozu fijata u Rusiju, Ferara kaže da je rusko tržište slične veličina kao nemačko i jedno je od rastućih u svetu.

"Sa postojećom cenom fijat 500L i carinom od 25 odsto taj automobil bi bio skup za rusko tržište, ali bez carine migli bismo da prodamo između 10.000 i 20.000 automobila tamo ove godine. Međutim, na Vladi je da o tome pregovara."

Generalni direktor FAS-a je izneo podatak da se trenutno 67 odsto delova za automobile proizvede u Srbiji, ali i kod onih 33 odsto koji se uvoze dodatna vrednost se stvara u Srbiji. Ferara je takođe rekao da je Srbija ispunila skoro sve obaveze prema Fijatu i da su ostala samo neka manja pitanja u vezi sa strujom, gasom i ekologijom.

Što se tiče podela profita među akcionarima FAS-a, Ferara je naveo da je rano govoriti o isplati dividendi jer se očekuje još investicija. Ove godine će samo za izvoz američke verzije fijata 500L nivo investicija iznositi oko 200 miliona evra.

Ferara je najavio i da će proizvodnja punta biti obnovljena, ali nije mogu da kaže kada tačno.

"Raspored za 2013. godinu veoma zgusnut. U Srbiji po zakonu možemo da proizvedemo automobile sa motorom evro 4 do aprila 2014. godine. Do tada će punto biti na domaćem tržištu i prodavaće se bez subvencije države."

Kad bi mogao da zaživi popust za model 500L za domaće kupce, koje je najavio ministar Mlađan Dinkić?

"Prosečna cena automobila koji se u Srbiji prodaje je oko 8.000 evra. U Srbiji je do sada prodato oko stotinu automobila 500L ili 0,01 odsto ukupnog plasmana, iako je cena oko 1.000 evra niža nego u Italiji. Ako država želi da podrži prisustvo ovog automobila na ulicama u Srbiji, to će biti njihova odluka", rekao je Ferara.

Izvor: B92.net / Blic.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat



čitanja : 1096



Komentari

""U narednih mesec dana trebalo bi da počne prodaja fijata 500L u Velikoj Britaniji, a u drugoj polovini godine krenuće i izvoz na američko tržište."
- Odlicno, za 4 god. prodato je preko 100.000 Fiat 500, a u SAD su otvoreni novi saloni.
"Ferara je takođe rekao da je Srbija ispunila skoro sve obaveze prema Fijatu i da su ostala samo neka manja pitanja u vezi sa strujom, gasom i ekologijom."
-Plus autoput do Batocine, obilaznica i modernizacija zeleznice.
"Ove godine će samo za izvoz američke verzije fijata 500L nivo investicija iznositi oko 200 miliona evra."
-Ako ocekujete neke pare od Sr. za nova ulaganja, nacekacete se. Ne znam ni dal su isplatili dug od prosle godine.

Autor B.M. 25 Feb 2013, 15:01

Stvarno ne razumem ovu "taktiku" Fijata. Umesto da su odmah poceli sa prodajom u Britaniji, oni cekaju prolece ove godine. Svi znate da jedino u Britaniji je rast prodaje automobila, u odnosu na ostatak evrope? Izgleda da to samo ljudi iz Fijata ne znaju? Kakva greska, u startu? Nadam se da ce rusi dozvoliti da ga uvoze bez carine.
Ne verujem da ce nasa vlada dozvoliti ovako nesto. Mada, iskreno se nadam da hoce.

Autor Quattrone 25 Feb 2013, 15:20