
Na početku prvo podsećanje da je Renault u sklopu partnerstva sa nemačkim Daimlerom trebalo da napravi svoju novu luksuznu limiuzinu na platformi Mercedesove E klase. Po poslednjim vestima do toga ipak neće doći.
Kako prenosi The Wall Street Jorurnal, Francuzi su odustali od tog projekta, navodeći između ostalog da nije nađena finansijska računica.
Taj budući Renaultov luksuzni sedan bi trebalo da košta više od 50.000 evra, a budući da su aktuelni Renaultovi modeli Laguna i Latitude prošle godine zabeležeili veliki pad prodaje (za 41 odnosno 36 odsto), pitanje je kako bi tek prošla još skuplja limuzina sa Renaultovim znakom, i to na tržištu gde dominiraju nemački premijum modeli. Očigledno da nije pravo vreme za lansiranje velike francuske limuzine, imajući u vidu i prethodni pokušaj Renaulta sa Vel Satisom, uz prestanak proizvodnje Citroena C6 i činjenicu da ni Peugeot 607 nije dobio direktnog naslednika.
Takođe, pominje se i da je jedan od razloga odustajanja i u tome da je Mercedes Renaultu nudio komponente sa postojeće E klase, modela koji neće biti najnoviji u trenutku kada bi Renault trebalo da počne sa proizvodnjom svog luksuznog modela.
S druge strane, nedavno je bilo reči o budućem najmanjem Mercedesu X klase koji bi Mercedes trebalo da razvije uz pomoć Renaulta i Nissana, što bi moglo da znači da će se X klasa bazirati na platformi Renault Clia. To više nije ništa neobično imajući na umu da je Mercedesov novi model Citan u stvari Renault Kangoo sa doteranim dizajnom, a treba pomenuti i Renaultov dizelaš u A klasi i Mercedesov dizel motor u novom Infinitiju Q50.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
* na slici je Renault Talisman, baziran na Samsungu SM7, namenjen kineskom tržištu
Ne znam kome bi ga prodali za 50 k evra kada E klasa (pre restajlinga) kosta malo preko 30 k. A za neuspeh Lagune nije kriv niko drugi osim dizajnera. Latitude mi je korektan, ne znam zasto se slabo prodaje.
ako nista drugo za pohvalu je kakva partnerstva pravi reno-nisan reno-dacia i reno-mercedes neznam samo sta je sledece reno-NASA
Mozda su mogli pokusati. Ako bi neki dobro opremljen Renault kosta oko 50k, to bi znatno bilo jeftinije od E klase koji bi sa slicnom opremom i motorom kostao preko 70k a mozda i 80. Kada A 200 u fulu izlazi oko 40k, zamislite E klasu.
Rs, ne pricaju o polovnim automobilima. hahahah30k su ti 3 godine stari.
@Sony
Ok je sto ti forsiras mecku...Ali samo zato sto je skupa...Ccc...
E klasu pre ristajlinga i to mesecimaaaa pre ristajlinga si imao za 33,34.000.
I sada osnovna nije preko 41.000e.
A i ta osnovna ima dosta opreme,ti kad kazes OPREMA,kao da E klasu dobijas bez podizaca,aut.klime itd...
Oladi malo.Nije Mercedes vise kao sto je pre bio,ispred svih...Druga su vremena.Sada je treci.Mozda se jednog dana vrate na najvisi podijum,mozda kazem.
I dalje se sa setom secam velikih francuskih automobila.
Dobro, sa Vel Satisom su se kockali i izgubili opkladu, ako bi sredili dizajn ali ostali bitno drugaciji od konkurencije, mogli bi da imaju nekog uspeha. Jer, vremenom ce ljudi poceti da traze alternative velikoj trojci, samo da konkurencija nabavi adekvatnu motorizaciju.
Kad je KIA mogla da napravi onako prelepu Optimu i da napravi solidan uspeh zasto i oni ne bi to uradili...
@Uros Cuore Sportivo
Tu klasu nepremijum limuzina E-segmenta nisu pokopali los dizajn ili nedostatak adekvatne motorizacije, nego imidz/mit koji je stvoren oko nemacke premijum trojke... svi oni su nudili vise (i opreme i prostora, i nize troskove odrzavanja) za manje novca, samo onima koji su hteli najvise za svoj novac, ali izgleda da je takvih sve manje, da ce pre da robuje znaku na haubi i da se vozi u manje luksuza...
Vidis npr u Americi oni imaju cak i limuzine u klasi A8 i serije 7 (kako ih oni zovu full-size), koji su nepremijum i koje se dobro prodaju...
Na partnerstva su primorani svi evropski proizvodjači automobila osim velikog vožda, nemačkog Volkswagena. Njemu jedino nisu potrebna partnerstva.
@Orlo
Tamo je sve drukcije.Kia i Hjundai su veci u njihovim ocima,pre su tamo napravili uspeh nego u evropi sa onim svojim plasticnim automobilima koji su tamo prolazili,a ovde ne.Drugo,tamo su jeftiniji...Sada ovaj Reno da izbaci ovo i u Evropi i u USA,tamo bi bio jeftiniji za 7,8.000e...Takodje,ta KIA i Hjundai imaju jak marketing u USA,imaju i ovde ali tamo jaci,kao i svi drugi...Ti npr nemas stranicu na Fb Audi Europe,nego je zvanicna stranica Audi Usa...Ma ima tu dosta price...I ne moramo  bas da gledamo Srbiju,npr po zapadu imate i druge brendove koje ljudi placaju skupo.Moj kum je npr platio baaaas dosta godinu dana starog C5 i to 3.0 V6.Automatik naravno,full oprema,od masaza sedista,navigacije,one hidraulike i sta ti ja znam...Da je hteo neki Audi godinu dana star sa svime time,ko zna koliko bi vise platio,a iskreno posle voznje i u A4 2009,Bmw 3 2010,E klase...Ja nisam licno primetio neki zaostatak Citroena...Sta vise,fantastican je celokupno.
@dusan
Pa nemaju samo Hyundai i Kia te full-size modele, imaju ih svi proizvodjaci tipa Chevrolet, Ford, Toyota, Nissan, itd... drugacije razmislaju oni od nas, inace bi sve one uspele kod nas, i bile bi kod nas u ponudi.
Znas nije u pitanju samo razlika u ceni, u pitanju je nesto u glavi kod ljudi,jer odmah krenu price kada neko ima npr 35,40-50.000 eura - zasto bi dao za nesto sto je Citroen, Reno, Peugeot, Opel, VW kada za te novce moze da se vozi u necemu sto izaziva divljenje i zavist u drustvu poremecenih vrednosti... zapravo kupuju auto zbog dobrog misljenja drugih o njima, i kako bi pokazali svoj status u drustvu a ne na osnovu toga da li se oni komotno osecaju i da li su dobili najvise za svoj novac a principu za vozilo koje ce provesti 100% svog zivotnog veka kod vlasnika krecuci sa po gradu i putevima i sasvim je ne bitno da li on ima superiorne vozne karkteristike na stazi i da li ima 300 ili 350+ KS, i izgubice na vrednosti vrlo brzo.
Realno gledano svaki nepremijum model nudi mnogo vise za novce premijum modela, ali ipak u visim segmentima poput D-segmenta pa navise, radije biraju nesto sto je nemacko a premijum... fakat, a i brojke to pokazuju - barem u zemljama sa visim standardom.
Pre svega, ljudi u Americi ne pate od kompleksa. U Evropi se smeju na pomen KIA, a voze FIAT-e, Opele, Renoe, Skode (naravno njima nista ne fali, poredjenja radi).
E a bas ta KIA ima modele koji jedu sve redom pomenute. A taj pojam "premium" izgleda danas najvecu primenu ima u balkanskim zemljama...
Voleo bih da neko nadje snimak svojevremenog poredjenja Citroena C6 i BMW 5 E60 na hipodrumu. Poredjenje se odnosilo na udobnost u voznji, kada su montirali kameru na krov i snimali trku konja.
Malo sam se potrudio.
http://www.streetfire.net/video/top-gear-season-8-episode-5-all-rightsbbc-uk_part-1_2198979.htm
5 segment od 2:20.
@RS,
Iako mi je C6 drag, takvi uslovi voznje su tesko primenjivi u praksi sem ako generalno nisi snimatelj konjskih trka. Ili volis ludu voznju ala RONIN pa ti znaci da udobno ucestvujes u poteri/bezanju. :D
Gde C6 dobija u udobnosti tu staje u motorizaciji/performansama u odnosu na Nemce.