
Beograd namerava da se obrati Rusiji sa molbom da uvrsti Fijatova vozila u sporazum o slobodnoj trgovini. To će omogućiti da se ne plaća carina od 30 odsto, pišu ruski mediji.
Ministar finansija Srbije Mlađan Dinkić se nada da će fabrika u Kragujevcu moći na rusko tržište da izveze 80 hiljada vozila godišnje.
Kako navode ruske novinske agencije, glavni srpski adut italijanskog koncerna je model 500L, koji uskoro treba da izađe na britansko tržište, u drugom polugodištu da se izvozi u SAD. Fijat zanima i rusko tržište.
A da li može ovakvo vozilo da bude traženo u Rusiji? Direktor projekta Izbor automobila Roman Guljajev nije spreman da ogovori na to pitanje potvrdno.
"Mislim da je sada za Fijat u Rusiji pre svega važno da normalno uspostavi plasman, da organizuje dilersku mrežu. Tek posle toga može da se govori šta treba da se radi da bi se automobil prodavao. Što se tiče 500L, automobil je zanimljiv, ali vozila takve klase nisu previše popularna u Rusiji. Nama je potreban sedan, hečbek V klase, tako da se 500L neće masovno prodavati. U Rusiji bi pre bio tražen model Linea"
Kritičar Denis Orlov se seća da se model Fijat 500 u Rusiji nije odomaćio.
"Najverovatnije zbog velike cene. To je bio privlačan automobil, ali ljudi nisu bili spremni da ulože toliko novca. 500L je praktičniji model, formata Nissan Note. Ako bude ponuđena dobra cena, organizovana pamenta reklamna kampanja, šanse postoje. Možda može da se odigra na tome da je 500L već ušao u istoriju kao prvi model u koji je bio ugrađen automat za kafu kao dodatna oprema".
A manipulacija činjenicom da automobil nije samo evropski, možda i neće uspeti, smatra ekspert.
"To je škakljivo pitanje. Tržište je vrlo internacionalizovano: navikli smo na vozila koja su napravljena u fabrikama od Kine do Meksika. Svi se nesumnjivo dobro odnosimo prema srpskoj braći, ali da ne postane srpska proizvodnja dodatni faktor sumnje. Mislim da se ljudi čak starije generacije ne sećaju fabrike Zastava, gde se sada sklapaju vozila Fijata. Jer jugoslovenski automobili skoro da nisu bili zastupljeni u Sovjetskom savezu".
Izvor: B92, Glas Rusije
Foto: arhiva Autoblog.rs / Tanjug.rs
Škakljivo je i što se 500L ne *proizvodi* u Srbiji.
Zanimljivo je kako se u medijama to pitanje još uvek ne postavlja, skoro sam siguran da je pomenuto pa i na jedan ili drugi način definisano u sporazumu o trgovini.
Ne dolaze vozovi s 500L iz Italije, vec iz Kragujevca. Znaci, tu se prave. Jedino mozemo o procentu delova koji se prave kod nas, i sto nema domacih proizvodjaca, koji su nekad radili za Zastavu. Al jbga, nece u auto koji cene 16.000eura ugradjivati delove sumnjivog kvaliteta.
Ukratko, 500L je Fiatov automobil, koji se proizvodi u Kragujevcu, od delova koji su iz Srbije, i od ostalih Fiatovih kooperanata van Srbije.
Koje veze ima sa čije trake silazi gotov proizvod?
Je li se "land rover freelander" (odnosno lr2) i "jaguar xf" "prave" u Indiji?
Teško bih verovao da bilo kakav sporazum koji Srbija ima sa Rusijom, *pažljivo* ne definiše razliku između "proizvoditi" i "sklapati".
A gde se to pravi 500L?
Rusi stite svoju autoindustriju da bi privukli strane proizvodjace. Zato su automobili izuzeti iz sporazuma.
Znaci u sporazumu ne pise da automobili moraju imati preko 51% delova iz Srbije, vec da automobili,autobusi, kombiji i sl. ne podlezu sporazumu. Inace bi nasi autobusi i traktori odavno otisli za Rusiju.