home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor: 24sata.rs

Ambasadori zemalja Evropske unije čiji su proizvođači na srpskom tržištu oštećeni zbog odluke da se omogući kupovina "Fijatovih" automobila po sniženoj ceni sa subvencionisanom kamatnom stopom, tražiće od Vlade Srbije odgovor zbog čega je došlo do diskriminacije velikog broja učesnika na tržištu.

Francuski ambasador će danas po podne, kada se bude obraćao na sajmu, prvi tražiti odgovor na pitanje zbog čega Srbija favorizuje samo jednog proizvođača automobila. Ostali veliki igrači iz automobilske industrije su se takođe obratili svojim amabasadama u Beogradu koje će sigurno reagovati - kaže za “24 sata” Miloš Petrović koji se nalazi na čelu Srpske asocijacije uvoznih vozila.

On dodaje da je ovo udruženje već angažovalo advokatski tim koji će tražiti zaštitu svih uvoznika automobila u Srbiju pred domaćim sudovima, ali tek nakon što im Vlada Srbije dostavi protokol koji su na sajmu potpisali Mlađan Dinkić i generalni direktor "Fijat automobila Srbija" Antonio Čezare Ferera.

- Hoćemo da vidimo šta je sve tačno definisano tim dokumentom. Suština našeg negovodovanja je da država ne sme da pomaže samo jednog proizvođača. Mislim da se ova priča neće završiti tek tako jer su ovde ugroženi svi veliki svetski prozivođači automobila - kaže Petrović.

Naime, Mlađan Dinkić je nakon potpisivanja tog protokola najavio da će iz budžeta biti odobreno po 3.000 evra popusta po vozilu, a da se pod tim uslovima može kupiti pet hiljada automobila u ovoj i narednoj godini čija će cena biti 10.900 evra.

Međutim, iz Ministarstva finansija i privrede juče su poručili da se ovde ne radi ni o kakvoj vrsti diskriminacije jer država niti daje 3.000 evra po automobilu, niti subvencioniše kamatu, već to čini isključivo "Fijat".

Naime, "Fijat" će zaposliti 1.400 novih radnika, zbog čega je Vlada u obavezi da ovoj kompaniji uplati određena sredstva po osnovu stare uredbe kojom se subvencioniše svako novootvoreno radno mesto. U ovom slučaju, kako navode u Ministarstvu fiansija, "Fijat" će te subvencije preusmeriti na građane koji će dobiti jeftiniji automobil za 3.000 evra.

Autor: K. Marković

Tri modela "fijata" koji će biti jeftiniji na srpskom tržištu

Najjeftinija verzija: benzinac 1,4 sa 95 ks 10.900€

Nacionale

FIJAT 500L za domaće tržište vizuelno se razlikuje po logotipu “nacionale” u koji je umetnuta srpska trobojka. Najjeftiniju verziju (10.900 evra) pogoni 1,4-litarski benzinac sa 95 KS.

Klima-uređaj

Paket opreme "nacionale" isti je kod sve tri pogonske varijante i to je manuelni klima-uređaj.

Bezbednost

Pored ABS-a sa EDB funkcijom, "nacionale" je opremljen i ESP sistemom sa Hill Holder asistencijom prilikom polaska uzbrdo, vazdušnim jastucima za vozača i suvozača, bočnim vazdušnim jastucima i vazdušnim zavesama. Verzije sa dizel motorima imaju i stop/start funkciju.

Standardna oprema

U standardnu opremu spada i tempomat, daljinsko otključavanje, priprema za radio, električni podizači prednjih stakala, servo upravljač podesiv po visini i dubini, dok je vozačevo sedište podesivo i po visini.

Boja

Standardno dolazi u crvenoj boji karoserije (u istoj boji su i branici i spoljni retrovizori) sa crnom, hromiranom bočnom zaštitnom lajsnom, a opremljen je 16-inčnim čeličnim felnama, rezervni točak je manjih dimenzija.

Dizel 1,3 sa 85 ks 12.900€

Model koji je opremljen 1,3-litarskim dizel motorom sa 85 KS košta 12.900 evra

Multidžet dizel 1,6 sa 105 ks 13.900€

Najskuplja verzija modela "nacionale" ispod haube ima 1,6-litarski multidžet dizel motor sa 105 KS. Kupci će morati da izdvoje 13.900 evra.

Dodatni paketi

Dodatni paket 1 +850€

Dodatni Paket 1, koji košta 850 evra, sadrži električne podizače zadnjih prozora, elektropodesive retrovizore sa funkcijom odmrzavanja, multimedijalni uređaj sa 5,4 tačskrinom, radio/CD/mp3 + bluetooth + USB + AUX, kožni volan sa telefonskim i audio komandama, kožnu ručicu menjača.

Dodatni paket 2 +850€

Po istoj ceni u ponudi je i Paket 2 koji obuhvata svetla za maglu, parking senzore i 16-inčne aluminijumske felne.

Luksuz +700€

Ako kupac, na primer, želi belu ili crnu boju krova, moraće da izdvoji dodatnih 700 evra, a za metalik boju još 400 evra itd. Važno je napomenuti da neke dodatke na paket "nacionale" nije moguće dokupiti pojedinačno kao opciju, a među njima su i parking senzori.

Foto: Autoblog.rs 



čitanja : 2517



Komentari

P.S. Kako ja tumačim cenovnik, mislim da bicolore u sebi već sadrži metalik/pastelnu boju i to u dve boje, a ne da mora dodatno da se plaća za iste. Ako nisam u pravu, onda je ovo preskupo. Plus, ispade da nema putni računar, niti za isti može da se doplati, što bi bilo čudno.

Autor Dikh tu kava 25 Mar 2013, 12:07

Ovo je najgluplji zahtev u istoriji drzave i pravnog sistema. Pitaju se uvoznici zasto drzava favorizuje samo jednog proizvodjaca.

Pa gospodo draga ulozite i vi koliko i Fiat, zaposlite radnika koliko i Fiat pa se pokucajte na vrata Vlade Srbije da i vas favorizuje.

Svasta sebi ljudi uzimaju za pravo, posto misle da smo banana drzava.

Autor nsx 25 Mar 2013, 12:35

Nemoj da se ljute drugi, jer Srbija ima udio u fabrici ,pa s tim u vezi nije ista pozija 500 L i recimo VW polo..drzava ima na neke stvari ukoliko ima udo u vlasništvu..
U svakom slučaju dobar potez,to se očekivalo manje cijene

Autor Ilija 25 Mar 2013, 12:39

Izgleda da im je ostalo samo da se bune...odluka je doneta,potpisana i sprovedena.

Jos ucinak da vidimo....500-ke Nacionale

Autor ipanema 25 Mar 2013, 13:08

Ministar izjavi da je to subvencija za radna mesta...hmmm. A koliko cew ljudi iz drugih kuca dobiti otkaz zbog ove subvencije? Zaposlice 1400 ljudi u Fiat-u a bez posla ce ostati 2000 ljudi.

Autor Glupost 25 Mar 2013, 13:14

1) Pogledajte http://www.fiat.cz/UserFiles/CZ_330%20500L%20CZ%20CEE.pdf

2) Ukucajte u Google:
270 000 kč to eur

Dobicete:
270.000 Czech Republic Koruna equals 10.482 Euro

Ovo nije nikakva subvencija vec obican sajamski popust isto kao u Ceskoj.

Jedina dobra stvar je niza kamatna stopa.

Autor Vladimir 25 Mar 2013, 13:30

Više vredi veća proizvodnja od prodaje, jer da prodaje auto zna svako, al da ga napravi ne zna.
Budimo otvoreni, prodaja pada i ovako i onako, nije tu kriv Fiat i Dinkić.
U krizi je nešto najnormalnije forsirati domaće, nadam se istim i za Punta.

Autor B. M 25 Mar 2013, 14:21

@ Vladimir

Oprema "Nationale" i oprema "Pop" su nebo i zemlja. Pop nema klimu, tempomat, i jos neku opremu koju Nationale ima.
Jel ti uopste pratis ovu temu, ili pises samo da bi nesto napisao?

Autor Sinbad 25 Mar 2013, 14:50

Lepo sam rekao da ovo u EU ne bi proslo. Samo u nasem etatistickom soc. realizmu koji se pravi da je kapitalizam ovo prolazi.

Autor Nino 25 Mar 2013, 16:45

Svaki 500L ima putni racunar, to ne brini, samo sto na verziji bez displeja u sredini, podatke citas samo na displeju na instr.tabli.

Autor Here 25 Mar 2013, 16:46

mogu se žaliti i upravi vodovoda u Kragujevcu

Autor B. M. 25 Mar 2013, 16:58

Kad nas prime u EU mogu da traže zaštitu svih proizvodjača. Mi imamo pravo da pomažemo proizvodnju u našoj zemlji.

Autor Martin 25 Mar 2013, 18:47

Ni sa subvencijom ga ne bih kupio. Za boju, felge i radio treba jos 2000 e, a to je vec 13.000 e.
Ne kazem da je losa ponuda, narocito zbog niskih kamatnih stopa, ali ja bih dodao jos malo i kupio pravi automobil.

Autor Damko 25 Mar 2013, 20:07

@Damko
haha, pa ovo je "lazni" auto... :)))

Ti dodaj 10 hiljada pa kupi Golfa sa normalnim motorom i opremom...

Autor carobnjak 25 Mar 2013, 20:11

Baš sam na sajmu pogledao 500L i moram priznati da me je oduševio, kako izgledom uživo, tako i unutrašnjim prostorom i opštim utiskom kvaliteta materijala (ni po čemu lošije od zapadnoevropske konkurencije u tom cenovnom rangu).
Za 10900 odličan porodičan auto, ja lično nemam potrebu za ovakvim autom, ali je vrlo fina ponuda.

@Damko
Da li mi je neki auto promakao za 13000 sa istom ponudom prostora i dodatne opreme? Meriva i B-Max su po meni jedini konkurenti, ali mislim da su sa ekvivalentnom opremom skuplji od 500L.

Autor X 25 Mar 2013, 21:20

@X

Meni se jednostavno ne svidja auto te kategorije niti (trenutno) imam potrebu za njim, narocito ne u ovoj crvenoj boji.
Fiat navodno donira 3.000 evra za ovaj automobil, a isti u nekim drugim drzavama sa placenom carinom kosta koliko i kod nas.
Imas novu oktaviju za te pare, ja se ne bih tu dvoumio.
I, da se razumemo, ne mislim da je ovo ruzan automobil, ali tek sa ovom navodnom subvencijom je na realnoj trzisnoj ceni.

Autor Damko 25 Mar 2013, 21:55

Ova cena sa popustom samo je realna cena za ovaj automobil. Sa prethodnom cenom 500L ne bi bio konkurentan na domacem trzistu.

Autor Vojvoda 25 Mar 2013, 22:18

@Damko & Vojvoda
Slažem se u potpunosti, ovo je realna cena za 500L, Oktavija je sasvim korektna za sličan novac, ali nije ista klasa tako da ih ne možemo porediti (i ja bih se lično opredelio za Oktaviju jer mi ne treba MPV). Ali ko traži ovakav auto, trenutno je najbolja ponuda.

Autor X 25 Mar 2013, 22:46

Neverovatno je da nas idalje varaju Italijani u saradnji sa našim ministrom. Dobili su fabriku , zemlju i ostalo besplatno. Oslobođeni su plaćanja poreza 10 godina, a sve što su oni kao uložili je oprema kupljena na lizing. Mogu sutra da se pokupe i odu. Trebalo bi sve srpske firme da otpuste svoje radnike, a zatim da ih prime nazad i da dobiju subvencije, kao Fiat, Yura, i ostali

Autor Kragujevčanin 26 Mar 2013, 21:52