
Povodom odluke Vlade Republike Srbije da uvede subvencije za kupovinu Fiata 500L Asocijacija uvoznika vozila i rezervnih delova želi da saopšti sledeće:
Oštro protestvujemo i izražavamo žaljenje zbog ovakve odluke Vlade, kojom se direktno narušava ravnopravnost učesnika u tržišnoj utakmici, povredjuje konkurencija i urušava slobodno tržište. Kao asocijacija nekoliko puta tražili smo od Vlade da donese mere koje će nam olakšati poslovanje, bez dodatnih izdataka za Budžet Republike Srbije, a kojom bi gradjani i privreda na lakši način došli do novog vozila. Umesto toga dobili smo meru kojom se favorizuje jedan proizvodjač što je u suprotnosti sa svakom praksom na svim slobodnim tržištima a naročito na tržištu EU kojoj težimo. Podćecamo Vladu, da smo kao samostalna preduzeća, najčešće kao strani direktni investitori, nekih od najrespektabilnijih svetskih kompanija, u privredu Srbije investirali preko 300 mil. Evra u poslednjih 10 godina, da zapošljavamo preko 7.000 ljudi direktno ili u okviru naših dilerskih mreža, da redovno kao savesne i odgovorne firme izmirujemo poreze i doprinose koje budžetu Republike Srbije donose 350 miliona Evra godišnje. Podsećamo takodje da je država dužzna da zaštiti investitore od odluka koje bitno mogu narušiti konkurenciju, fer i ravnopravno poslovanje i naneti štetu privrednim subjektima. Na saopštenje Ministarstva Finansija, odgovaramo da je upravo Vlada dužna da obezbedi najbolje uslove za privlačenje investicija i da upravo ovakve odluke i mere mogu biti i jesu jasna prepreka i signal potencijalnim investitorima, našim principalima da ne dolaze i ne investiraju u Srbiju, jer ne postoji ravnopravnost investitora i zaštita investicija. Ukoliko postoji stvarna želja za privlačenjem investicija iz automobilskog sektora, Vlada Republike Srbije ukinuće uredbu o subvencionisanju vozila samo jednog proizvodjača i pokazati da su jednaki uslovi za sve učesnike na tržištu jedini pravi načcin da se stvori poslovni ambijent u kojem su i druge firme proizvodjači vozila spremni da ulazu i u proizvodne kapacitete. Mi želimo da vladi budemo partner i da zajedno radimo na tome da se u Srbiji proizvode i voze novi automobili. Zato pozivamo Vladu Republike Srbije da zajedno pronadjemo rešenje koje će dovesti do poboljšanja uslova za kupovinu vozila za sve gradjane i sve proizvodjače a koje je preduslov za razvoj automobilske industrije u Srbiji.
Predsednik Miloš Petrović
DOPUNJENO I: Uvoznici se ne povlače sa Sajma, ali „tiho” protestuju
Kako prenosi Tanjug, Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova donela je odluku da se ne povlači sa Sajma automobila, ali je održala jednočasovni „tihi protest” zbog subvencija za kupovina Fijata 500L.Protest održan pod geslom „Jedan sat spasa za slobodno tržište”, održan je danas od 14 do 15 sati na svim štandovima te asocijacije, koje izlažu na 51. Sajmu automobila u Beogradu.
Tanjug.rs
DOPUNJENO II: Asocijacija uvoznika vozila i delova: Tražimo iste uslove za sve
Povodom odluke Vlade Srbije da uvede subvencije za kupovinu automobila FIAT 500L, Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova organizovala je još jednu konferenciju za novinare na kojoj je izrazila najoštriji protest zbog narušavanja normalne poslovne klime i povrede Zakona o zaštiti konkurencije.
Predstavnici Agencije naglasili su da jedino traže iste uslove za sve učesnike na tržištu, jer Protokol, koji su prvog dana Salona automobila potpisali Mlađan Dinkić, ministar finansija i privrede i Antonio Ćezare Ferara, generalni direktor FIAT automobila Srbije, omogućuje FIAT-u bar dominantan, ako ne i monopolski položaj na tržištu.
„Ovakva odluka Vlade Srbije direktno narušava ravnopravnost učesnika u tržišnoj utakmici, povređuje konkurenciju i urušava slobodno tržište. Kao Asocijacija u više navrata smo od Vlade tražili donošenje nekih odluka koje bi nam olakšale poslovanje, bez dodatnih izdataka za Budžet Srbije, a umesto toga dobili smo meru kojom se favorizuje jedan proizvođač. Upravo Vlada je dužna da obezbedi najbolje uslove za privlačenje investicija, a upravo ovakve odluke i mere predstavljaju prepreke potencijalnim investitorima“ kaže se, između ostalog, u saopštenju Asocijacije.
Navodeći da uz subvenciju od tri hiljade evra i kamatu od tri odsto na kredit za kupovinu ovog automobila ni jedan proizvođač ili uvoznik automobila ne mora da bude najbolji da bi opstao, Miloš Petrović, predsednik Asovijacije je rekao:
– FIAT je naš član protiv koga nemamo ništa, jedino tražimo iste uslove za sve. Dobro je što Asocijacija nije odreagovala nesmotreno i što nismo otišli sa Sajma ili prekrili automobile, jer bi to poslalo ružnu sliku iz Srbije, ali akcijom „JEDAN SAT SPASA ZA SLOBODNO TRŽIŠTE AUTOMOBILA“ nastavljamo tihi protest svakog dana od 14 do 15 časova. U tom terminu sve hostese na štandovima članica Asocijacije nosiće majce na kojima piše „I ovaj automobil je mogao biti tri hiljade evra jeftiniji“.
Dušan Đurašević, generalni direktor kompanije EURO SUMAR i član Asocijacije, rekao je da su posebno pogođeni načinom na koji se sve dogodilo:
– Posle šest meseci preračunavanja, dizanja kredita, dovoženja najnovijih modela i izgradnje štandova, krajnjim naporom smo sa našim partnerom, Beogradskim sajmom, odlučili da održimo ovu manifestaciju. Naš motiv su bili posetioci, ne kupci, jer je kupaca poslednjih godina veoma malo. Ali ti posetioci, koji Salon automobila prate sa posebnim interesovanjem, nemaju mogućnost da putuju po svetu i vide novosti iz automobilske industrije. Posle takvih naših napora, samo sat posle otvaranja Sajma vest o subvencionisanju jednog modela odjeknula je kao bomba. Ako država ne odreaguje, dobro ćemo razmisliti da li ćemo ubuduće nastupati na Sajmu ili ćemo u istom terminu održavati sajmove u našim salonima, rekao je Đurašković.
Beogradski sajam


Ko li mu je ovo sastavio... u svakom slučaju slažem se sa autorom teksta.
Puna podrska uvoznicima, sa moje strane. Stvarno je sramota ovo sto radi drzava. Neka i njima pruze prliku, makar vracanjem sistema " zammene staro za novo" i pogodnosti koje su ranije imali. I onako su cene novih automobila najnize u poslednjih nekoliko godina. Ne verujem da od ovoga moze jeftinije.
Nije problem, nek i oni svi skalapju svoja vozila u Srbiji, i moci ce da koriguju cene kako zele.
zasto nam ne izracunaju uvoznici koliko kosta jedan strani auto , ali bez njihove marze i lopovluka? koliko se ocesaju o svaki prodati auto ? neka nam postave da vidimo pravu cenu vozila i njihovu cenu
stvarno su pukli, za Punta se nisu ovoliko bunili. Neka se i njima nekako pomogne, jer kad bude iz KGa izlazilo više modela biće im još gore.
licemerno u najmanju ruku.Kada su zaradjivali nisu toliko mislili o krajnjim korisnicima za koje sada toliko brinu.Fabrika je u Srbiji i dok je tako sigurno ima prioritet i podsticaj?
Nazalost, u Srbiji vecina ljudi radi po drzavnim firmama, i potpuno im je svejedno koliki porez placaju.Plata leze svaki mesec, radili ne radili, a ono sto ode u budžet na njih se i potrosi. Kako onda takvima da bude jasno, zasto je ovo veoma, veoma los potez?
Na ovaj način favorizovati samo jednog proizvođača, ne samo da je nefer, već ubija i želju bilo koga drugog da nešto radi u ovoj zemlji. Naravno, o trošku nas koji još koliko toliko nešto finansijski i doprinosimo ovom društvu.
"nosiće majce na kojima piše „I ovaj automobil je mogao biti tri hiljade evra jeftiniji"
Haha, parola im je odlicna!
Pa sto ne spustite cene???
E padaoh u depresiju zbog njih. Radije bi prodali jedan auto i uzeli 3 milje evra kroz marzu nego da prodaju 10 sa 300 evra profita.
Na kraju će država da kupuje ljudima 500L, ostaće samo registracija. :)))
Trebali bi i da ukinu plaćanje registracije, parkinga, da diskriminacija bude kompletna....
Pitbull, meni je toliko smijesan ovaj 500L da je to nevjerovatno. On ne vrijedi ni 9k. Sklopocija! A sto se tice ovog popusta, subvencije, treba da bude za sve brendove.
carobnjak 25 Mar 2013, 20:05
Aj sad pogledaj šta im stvarno piše na majcama. Štampar ih dodatno ponizio.. ;-)
P.S. Vozio 500 L. Očekivao sam lošiju dinamiku, ispade da benzinac za svakodnevne potrebe sasvim vrši posao.
@Dikh tu kava
sta pise, ne razumem poentu?
Naravno, 500L je odlican auto, a za te pare savrsen...
A zaboravili su uvoznici, zaštitnici srpske raje da spomenu da među njihovim zahtevima stoji da traže da se podigne norma za uvoz polovnjaka sa euro 3 na euro 4, na koji način je to dobro za građane Srbije? Najveći je procenat ljudi koji jedva skrpi i tih 2500-3000e za nekog polovnjaka, a oni rastrubili kako niko ne kupuje novo.
Tako da ne može da mi bude žao zbog njih jer predstavljaju kao da se oni bune u ime građana, a ne zbog svoje lične koristi. Žao mi je samo ljudi koji rade za uvoznike, ne bih voleo da niko od njih ostane bez posla.
Nino potpuno podržavam svako slovo u tvom postu ali džabe pišeš.Većina ne shvata i ne želi da shvati.
Carobnjak
Razlika je u valuti. Na majcama "Euro", u saopštenju "evro"..
Ako eksperti tako kažu, sasvim je moguće da je kombinacija 500L i 1.4 jeziva. Ali na kraju dana to je uvek samo auto. A auto je uvek samo mašina. A mašina je per definitionem nesavršena stvar, podložna kvarenju. To znajući, onda se i njegova jeza lakše preboli. A ako se ipak ne preboli, onda se proda. Pa se kupi drugi. I opet iz početka. Ili se ne kupi. Automobil je voistinu jedna od nebitnijih stvari u životu, puko prevozno sredstvo, samo što je neko jeftinije, a neko skuplje, neko lošije, neko bolje, pa se ljudi povremeno prepoznaju i identifikuju negde na lestvici. A savršen ne postoji. Sa tom istinom svako treba da se suoči. Ja prvi.
Nije fazon kod 500l da je on objektivno mnogo dobar, nego je finansiranje prihvatljivo, trenutno najbolje. A to nekim ljudima ume da znači.
Ako se ovaj ugovor nadovezuje na onaj prošli onda i on mora biti zatamnjen. Skidam kapu kako su izradili uvoznike, pustili ih da zakupe mesto i ponadaju se, a zatim potpisali ugovor. To su mogli i 10ak dana ranije, ovako su ostali stavljeni pred svršen čin.
Čemu briga, koliko će ljudi kupiti Fiću Slona ?? Ko zna šta su kola, za ovo čudo uzima gospodsku limuzinu A4 A6 i sl.
Seljak kad ima dosta para kupuje Mercedes, a za druge marke ako je čuo nešto dobro. A opremu nezna ni da koristi. Ovaj naš Fiat je više za šmekere.
Pravda za Fiat!
Koji bezobrazluk, kolike su im marze, koliko su napolju jeftiniji novi auti..
I Dinkić se zeznuo, kupio je ovaj auto po većoj ceni za 3000 eura i uz nepovoljniji kredit. A znalo se iz aviona da će mu skinuti cenu, mada sam očekivao na proleće.
Cenim da jako malo ljudi zna da za 10900 moze da se kupi najogoljenija verzija 500L koja od dodatne opreme ima samo klimu! Za te pare se može kupiti opremljeni ja Fabia karavan koja jeste Bolji auto!
Takođe malo ljudi zna da je samo u Srbiji obavezno platiti i PDV na cenu kola, kao i na kamatu prilikom finansijskog lizinga! S druge strane Fiatu je faktički ukinut PDV na taj auto i istovremeno mu je obezbeđena garancija na najpovoljniji kredit kod poslovnih banaka, a sve to uz donaciju od 10000€ po radnom mestu (prosečna plata i doprinosi od godinu dana po radniku)
Dokle bre više?
@ B. M.
Ko zna gde je zavrsio taj primerak, pored koga se doticni gospodin slikao.
@ Nedjo
Upravo tako.
Ocigledno je da si odlicno upoznat sa svime sto si napisao. Svaka ti cast.