
• Novi 3-
i 4-cilindrični turbo GDI motori, od 999 do 1.998 ccm
• 1.6 T-GDI Gamma motor snage 204 KS i 2.0
Theta-II snage 245 KS
• Kijin prvi Kappa motor 1.0 snage 100 i 120
KS
Kia je u Ženevi predstavila 4 nova turbo GDI motora, koje su razvili u Koreji i ubuduće će biti deo njihove ponude motora.
Motori prate najsavremenije trendove automobilske industrije, a to je smanjenje radne zapremine, veći stepen efikasnosti iskorišćenja goriva pa samim tim i nižu potrošnju goriva i manje emisije CO2, a istovremeno bi motori trebali omogućavati bolju elastičnost.
Inovativne osobine će u zavisnosti od motora uključivati: DCVVT (dual continuously variable valve timing) varijabilno upravljanje vremenima otvaranja usisnih i izduvnih ventila, visokotlačno direktno ubrizgavanje sa najvišim pritiskom do 200 bar (preko injektora sa šest skoro nevidljivih otvora za ubrizgavanje), izduvni kolektor sa integrisanim niskoinercijskim turbopunjačem i jednostrukom ili dvostrukom pregradom, izmenjivač toplote vazduh-vazduh, ojačano prskanje ulja za hlađenje klipova koje snižava njihovu temperaturu, promenjenu geometriju usisnih kanala itd.
Novost je i
3-cilindrični Kappa 1.0 T-GDI motor, koji razvija 100 ili 120 KS (jednako kao kod
postojećeg 4-cilindričnog motora) i omogućava 10 do 15 odsto nižu potrošnju
goriva.
Novi Kappa 1.2
T-GDI je 4-cilindrični motor zapremine 1.248 ccm, a koji obećava slične
performanse kao postojeći 1,6-litarski motor.
Razvojem nove game motora 1.6 T-GDI Gama će iz 1.591 kubnih centimetara izvući 204 KS i 265 Nm obrtnog momenta.
Najsnažniji motor će biti novi 2.0 T-GDI 4-cilindrični Theta-ll motor snage 245 KS.
PR Kia Motors
Novi motori koji ce konacno ucutkati besmislene i zlonamerne komentare samoproklamovanih strucnjaka...
Konačno da naprave dizel motor koga neće izbegavati u Evropi.
Pogotovo što sve dizele preko 2.0 retko ko želi da kupi.
Zna se u Evropi šta prolazi.
A ovima trebalo 20 godina. PSA i HDI prelaze po 700.000 i to oni s početka milenijuma. Ne vidim ništa specijalno kod ovog Hondinog u odnosu na stari HDI
L Dejane, ni jedan od ovih motora nije Dizel, već su svi benzinci....
GDI oznaka nema nikakve veze sa golfovim TDI :-)
da, dodali su turbinu na raniju verziju s direktni mubrizgavanjem....
elem, citava buka oko novih i "novih" tehnologija motora je nista drugo nego jos jedan primer nikakve ili prakticno nikakve dodate vrednosti.
Uvek bih pre uzeo "obican" MPI benzinac. (dodatna pogodnost je jeftin uredjaj za tng).
Posebna prica je planned obsolescence koji je ugradjen u vecinu pozicija! Da zakljucim, konzumerizam od ljudi pravi robote i budale
u prvoj recenici mislio sam, naravno, na raniju verziju sa INDIREKTNIM (mpi) ubrizgavanjem
hahahahahaha smejem se nekom komentaru :)))
Ima nesto za te motore sto dolaze iz Koreje. Dobri su oni generalno, sve te nove generacije, recimo, pogledajte im one 1.6 benzince i dizele, imaju od 125-135 konjica, ali nekako uzalud, mislim, ne trose nista manje, a idu losije od recimo japanskih, nemackih, italijanskih...da li je to do motora ili do neaerodinamicnosti, 'bem li ga :)
A ovog 2.0 Turbo GDI mozemo ocekivati u Optimi, mozda i u pro ceed-u nekom u jacoj GT varijanti
Neki bolje da se ogranice na teme i komentare vezane za dizajn i kvalitet plastike kao momci na drugoj temi... kao zakljucak DI mu dodje nepotreban pored MPI i pored prednosti, ali dobro ako je tako narodno verovanje onda u redu... mogla bi neka peticija proizvodjacima, ljude zbunjuje ovo D u GDI, pa da promene oznacavanje.
Ali njihove konjske snage su samo na papiru.
Poređenja radi 1.6 CRDI i 1.6 TDI ili 1.6 HDI...
Poređenja radi Kia 1.4 CVVT, VW 1.4 HP i Opel 1.4 16V , Korejski nikako da pokažu te konjske snage, a troše više od evropskih konkurenata. Logika ?????
I šta sad kao ovaj GDI ima extra performanse?????
Koliko se secam Micubisi je za benz motore koristio GDI skracenicu jos pre 10 i vise god.
Bagzi, Micubisi jeste koristio GDi (s malim i) i koliko znam to i jeste bio prvi serijcki proizveden auto s direktnim ubrizgavanjem. VW je kasnije dosao sa svojim FSI.
Ali, opet kazem, tu nekog posebnog napretka nema, zadnji napredak je bio u vreme "ajnsprica", tj. kada su zamenjeni mehanicki delovi koji su bili podlozniji kvarovima. Od tada do danas pomaci su minimalni, a u slucaju TSI. GDI i slicnih pitanje je ima li ikakvog napretka s obzirom na usloznjavanje agregata!