
Kako prenosi Tanjug, prvo mesto na izvoznoj listi Srbije u februaru zauzimali su dizel automobili, do 1.500 kubika, sa 66 miliona dolara.
Delovi i pribor za motorna vozila i prirodni gas sa po 111 miliona bili prvi uvozni proizvodi, pokazali su podaci Republičkog zavoda za statistiku.
Na drugom mestu izvozne liste su dizel automobili, sa više od 1.500, ali ispod 2.500 kubika, sa 32 miliona dolara, a na trećem mestu je izvoz setova provodnika za avione, vozila i brodove sa 31 milionom.
Nove spoljne pneumatske gume za automobile izvezli smo za 23 miliona dolara, sledi izvoz rafinisanog bakra sa 20 miliona, koliko je iznosio i izvoz automobila sa paljenjem svećicom, više od 1.000, ali ispod 1.500 kubika.
Autor: Tanjug.rs
"Delovi i pribor za motorna vozila ... su bili prvi uvozni proizvodi".
Najveći izvoz jedne fabrike od kad postoji Srbija. Autoindustrija stiže po izvozu poljoprivredu, dugo je kukuruz bio prvi izvozni proizvod. Svaka čast Talijanima što su se odlučili za Srbiju, dao bih im para koliko traže, za još jednu fabriku, može i kamiona.
Net izvoz = izvoz - uvoz
Tako, sklapanje odnosno dodavanje do 20% vrednost na jednom vozilu ne može se uporediti sa kukuruzom, koji raste i gaji se u Srbiji i izvozi se kao domaći *proizvod*.
@ CaMiro
Ali zato se u proizvodnji kukuruza koristi GORIVO, često uvozno, HEMIJA uvozna u 90% slučajeva uvozimo hemijske supstance...
Stalno se zaboravlja da je država suvlasnik FASa sa trećinom udela, pa prema tome trećina zarade ide direkno u budzet, kao kod NISa. U fabriku je jednom uloženo, dok u poljoprivredi subvencije idu seljacima u dzep svake godine. Mnogo više košta državu, al eto dosta njih živi od toga, pa im ne mogu ukinuti. Odmah blokiraju put.
Zaboravlja se i da je FAS kompanija koja sklapa vozila iz većinom gotovih delova proizvedeni u inostranstvu.
Pitanje je koja bi mogla da bude zarada od tog posla koji, ponavljam, teško da dodaje i 20% vrednost na vozilu.
Što se tiče poljoprivrede, pozdravljam način razmišljanja, kamo sreće da su se tako stvari gledale kada je "Fijat" doveden.
Najbitnije ekonomske mere nisu koliko se izvezeno, bruto, već *neto* izvoz, kao i izvoz po procentu GDP.
Bruto i neto izvoz? Zasmejavaš me.
Skoro nijedan složeniji proizvod ne pravi se kompletno od delova proizvedenih u jednoj državi. Proizvođača delova ima mnogo i svuda. Yura iz Rače radi kablove za KIA, Leoni za BMW, Jonson za više kompanija itd. Za Fiat najviše delova radi Mareli, a on ima dve fabrike u Kragujevcu. Dnevno idu dva voza s automobilima u izvoz, a nedeljno dolaze dva voza s delovima u FAS.
Jadna Srbija kad je sklepani fiat 500 L, najbolji i najskuplji izvozni artikal.
Kad sam video neki dan presvlake sedišta na 500 L i instrumental tablu, ostao sam bez teksta. Jugo i kec je bio auto za ovo čudo.
@ CaMIRO
"Zaboravlja se i da je FAS kompanija koja sklapa vozila iz većinom gotovih delova proizvedeni u inostranstvu."
Stvarno smaras vise za tim glupim lazima! http://vesti.mojauto.rs/Istrazujemo/363786/Kako-nastaje-srpski-fica-iz-Kragujevca-Od-srafa-i-lima-do-fijata-500L
@Sinbad
Zaista nema potrebe da budeš prost! Reaguješ kao da ti lično imaš neki udeo u celoj toj priči.
Jednostavno objasni koji deo tog tvog izvora *konktretno* negira ono što sam napisao.
Recimo, u tvom izvoru piše, "roboti postavljaju motor, menjač, vešanje, a položaj stakala određuje se laserima".
Motor. Menjač. Vešanje. Staklo. Šta od ovoga se pravi u Srbiji?
"67 odsto delova pravi se u Srbiji" je floskula koja se ponavlja od izbornih dana 2008. i koju ne vredi citirati. Dinkić je jednom takođe to rekao, a onda dodao "sem motora" ...
@CaMIRO
Jedan gospodin iz Ministarstva finansija cini mi se zamenik ministra, koji bi trebao to bolje da zna, je javno izjavio da je u pitanju 80% delova, sto su nakon dva dana demantovali ovi iz Fiat-a... a momak mozda nema udeo ali partijski mu drug verovatno ima, pun je internet takvih, "bacaju" komentare, "pljuju" se sa drugima i opravdavaju postupke... nekima je to u opisu posla u stranci.
@ CAMIRO
Sinbad, kao ija, kao i ti, kao i svaki gradjanin ima apsolutno pravo da kaze sta misli, jer smo mi svi suvalsnici te iste fabrike.
A je li će isplata dividendi FAS-a za "nas akcionare" da bude redovna? Ili je to neka posebna vrsta akcija, do sada nevidjena, bez prava na dividendu i likvidacini višak?
CaMIRO
A cime sam te ja to uvredio? Sto iznosis neistine, ili narodski lazes?
Procitaj ponovo svoj besmisleni post ponovo. Pohvalio si se da je u tekstu receno ono sto si ti rekao i to je u redu.
A ono sto ti NISI rekao, e to je "FLOSKULA koja se ponavlja od izbornih dana 2008. i koju ne vredi citirati"!
Alo bre prijatelju, saberi se malo pre nego sto napises sledeci post!