home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, prvo mesto na izvoznoj listi Srbije u februaru zauzimali su dizel automobili, do 1.500 kubika, sa 66 miliona dolara.

Delovi i pribor za motorna vozila i prirodni gas sa po 111 miliona bili prvi uvozni proizvodi, pokazali su podaci Republičkog zavoda za statistiku.

Na drugom mestu izvozne liste su dizel automobili, sa više od 1.500, ali ispod 2.500 kubika, sa 32 miliona dolara, a na trećem mestu je izvoz setova provodnika za avione, vozila i brodove sa 31 milionom.

Nove spoljne pneumatske gume za automobile izvezli smo za 23 miliona dolara, sledi izvoz rafinisanog bakra sa 20 miliona, koliko je iznosio i izvoz automobila sa paljenjem svećicom, više od 1.000, ali ispod 1.500 kubika.

Autor: Tanjug.rs



čitanja : 1576



Komentari

To je samo 500 l Multijet i Punto Classic sa istim motorom.

Autor milan 31 Mar 2013, 13:32

"Delovi i pribor za motorna vozila ... su bili prvi uvozni proizvodi".

Autor CaMIRO 31 Mar 2013, 13:33

A Black Horse akumulatori?

Autor L Dejan 31 Mar 2013, 13:56

Najveći izvoz jedne fabrike od kad postoji Srbija. Autoindustrija stiže po izvozu poljoprivredu, dugo je kukuruz bio prvi izvozni proizvod. Svaka čast Talijanima što su se odlučili za Srbiju, dao bih im para koliko traže, za još jednu fabriku, može i kamiona.

Autor B.M. 31 Mar 2013, 14:44

Net izvoz = izvoz - uvoz

Tako, sklapanje odnosno dodavanje do 20% vrednost na jednom vozilu ne može se uporediti sa kukuruzom, koji raste i gaji se u Srbiji i izvozi se kao domaći *proizvod*.

Autor CaMIRO 31 Mar 2013, 18:58

@CaMIRO
Stasi ti hteo da kazes?

Autor Sinbad 31 Mar 2013, 20:52

@ CaMiro
Ali zato se u proizvodnji kukuruza koristi GORIVO, često uvozno, HEMIJA uvozna u 90% slučajeva uvozimo hemijske supstance...

Autor L Dejan 31 Mar 2013, 21:02

Stalno se zaboravlja da je država suvlasnik FASa sa trećinom udela, pa prema tome trećina zarade ide direkno u budzet, kao kod NISa. U fabriku je jednom uloženo, dok u poljoprivredi subvencije idu seljacima u dzep svake godine. Mnogo više košta državu, al eto dosta njih živi od toga, pa im ne mogu ukinuti. Odmah blokiraju put.

Autor B.M. 31 Mar 2013, 21:23

Zaboravlja se i da je FAS kompanija koja sklapa vozila iz većinom gotovih delova proizvedeni u inostranstvu.

Pitanje je koja bi mogla da bude zarada od tog posla koji, ponavljam, teško da dodaje i 20% vrednost na vozilu.

Što se tiče poljoprivrede, pozdravljam način razmišljanja, kamo sreće da su se tako stvari gledale kada je "Fijat" doveden.

Najbitnije ekonomske mere nisu koliko se izvezeno, bruto, već *neto* izvoz, kao i izvoz po procentu GDP.

Autor CaMIRO 31 Mar 2013, 21:35

Bruto i neto izvoz? Zasmejavaš me.
Skoro nijedan složeniji proizvod ne pravi se kompletno od delova proizvedenih u jednoj državi. Proizvođača delova ima mnogo i svuda. Yura iz Rače radi kablove za KIA, Leoni za BMW, Jonson za više kompanija itd. Za Fiat najviše delova radi Mareli, a on ima dve fabrike u Kragujevcu. Dnevno idu dva voza s automobilima u izvoz, a nedeljno dolaze dva voza s delovima u FAS.

Autor B.M 31 Mar 2013, 22:02

Jadna Srbija kad je sklepani fiat 500 L, najbolji i najskuplji izvozni artikal.
Kad sam video neki dan presvlake sedišta na 500 L i instrumental tablu, ostao sam bez teksta. Jugo i kec je bio auto za ovo čudo.

Autor stranac 31 Mar 2013, 22:57

@ CaMIRO

"Zaboravlja se i da je FAS kompanija koja sklapa vozila iz većinom gotovih delova proizvedeni u inostranstvu."

Stvarno smaras vise za tim glupim lazima! http://vesti.mojauto.rs/Istrazujemo/363786/Kako-nastaje-srpski-fica-iz-Kragujevca-Od-srafa-i-lima-do-fijata-500L

Autor Sinbad 01 Apr 2013, 03:00

@Sinbad
Zaista nema potrebe da budeš prost! Reaguješ kao da ti lično imaš neki udeo u celoj toj priči.

Jednostavno objasni koji deo tog tvog izvora *konktretno* negira ono što sam napisao.

Recimo, u tvom izvoru piše, "roboti postavljaju motor, menjač, vešanje, a položaj stakala određuje se laserima".

Motor. Menjač. Vešanje. Staklo. Šta od ovoga se pravi u Srbiji?

"67 odsto delova pravi se u Srbiji" je floskula koja se ponavlja od izbornih dana 2008. i koju ne vredi citirati. Dinkić je jednom takođe to rekao, a onda dodao "sem motora" ...

Autor CaMIRO 01 Apr 2013, 12:21

@CaMIRO
Jedan gospodin iz Ministarstva finansija cini mi se zamenik ministra, koji bi trebao to bolje da zna, je javno izjavio da je u pitanju 80% delova, sto su nakon dva dana demantovali ovi iz Fiat-a... a momak mozda nema udeo ali partijski mu drug verovatno ima, pun je internet takvih, "bacaju" komentare, "pljuju" se sa drugima i opravdavaju postupke... nekima je to u opisu posla u stranci.

Autor Orlo 01 Apr 2013, 13:44

@ CAMIRO

Sinbad, kao ija, kao i ti, kao i svaki gradjanin ima apsolutno pravo da kaze sta misli, jer smo mi svi suvalsnici te iste fabrike.

Autor Fordovac 01 Apr 2013, 17:48

A je li će isplata dividendi FAS-a za "nas akcionare" da bude redovna? Ili je to neka posebna vrsta akcija, do sada nevidjena, bez prava na dividendu i likvidacini višak?

Autor papak 01 Apr 2013, 18:39

CaMIRO

A cime sam te ja to uvredio? Sto iznosis neistine, ili narodski lazes?
Procitaj ponovo svoj besmisleni post ponovo. Pohvalio si se da je u tekstu receno ono sto si ti rekao i to je u redu.
A ono sto ti NISI rekao, e to je "FLOSKULA koja se ponavlja od izbornih dana 2008. i koju ne vredi citirati"!
Alo bre prijatelju, saberi se malo pre nego sto napises sledeci post!

Autor Sinbad 01 Apr 2013, 21:53