
Da se rezultati istraživanja zadovoljstva kupaca koje sprovodi agencija J.D. Power and Associates ne svode uvek na zaključak da su "svi beskonačno presrećni svojim japanskim automobilima" uprkos činjenici da im se sa vremena na vreme zaglavi papučica gasa, dokaz je i najnoviji izveštaj o (ne)zadovoljstvu određenim vrstama automobilskih guma.
Naime, u najnovijem istraživanju zadovoljstva kupaca koje je sprovela agencija J.D. Power, zaključeno je kako su vozači najzadovoljniji Michelin-ovim gumama u tri, a Pirelli-jevim u jednoj kategoriji.
Međutim, ovo istraživanje je pokazalo i da raste nezadovoljstvo korisnika guma sa malim otporom kotrljanju i onih koje su otporne na bušenje. Tako su prema J.D. Power-u korisnici tzv. Run-Flat ili guma otpornih na bušenje izrazili nezadovoljstvo činjenicom da se ovakve gume moraju menjati gotovo dvostruko češće nego obične, tako da se uvek moraju menjati u paru. Ipak, ovo poslednje je malo nejasno kao zaključak jedne renomirane agencije za istraživanje tržišta, jer bi asimetrično menjanje istrošenih guma ionako trebalo zabraniti. J.D. Power and Associates zato zaključuje kako je problem sa gumama otpornim na bušenje verovatno marketinške prirode, jer "korisnici ne razumeju u potpunosti prirodu korišćenja takvih guma". Što se tiče guma sa malim otporom kotrljanju, zaključak je prilično jasan. Naime, pored boljeg kontakta sa podlogom i time bezbednije vožnje, kupci se u pravilu odriču nešto niže potrošnje i manje buke što su prednosti koje nude ovakve gume.
Izvor: Netauto.rs
Ako gume sa niskim otporom kotrljanja znače i manju bezbednost (duži zaustavni put, lošija upravljivost) pa naravno da ih NEĆU, šta očekuju...
A kod run-flat guma, problem nije samo što traju manje km, nego što su i skuplje a i značajno bučnije od običnih guma! Imaju smisla samo za skupe sportske automobile, gde ni cena ni trajanje ni buka nisu veliki problem, a voze se oštro i velikim brzinama...
Kupite neku standradnu gumu ( ne eco verziju ), npr. Avon Turbosteel 70, dakle gumu "For luxury high-performance cars" i dobijate šta?
Dobijate "standrad" E za kočenje na mokrom, a koliko loša nije nijedna eco guma.
Znači, pogrešno je generalizovati stvari na način kao u tekstu ili nekim komentarima, tim pre jer ima dosta eco guma koje na mokrom imaju bolje "standarde" za kočenje od mnogih "high-performance" guma veoma poznatih proizvodjača.
Treba se edukovati pre nego se zelepi pogrešna genelarna primedba.
Što se tiče Run-Flat guma, niko ne tera ljude da kupuju kola opremljena tim gumama ( kao BMW 1 ) i kod kojih uopšte nema mogućnosti da se stavi rezervni točak